נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותגורם בביטוח לאומי: "השמועה על הקפאת הקצבאות ב-2025 לא נכונה"

גורם בביטוח לאומי: “השמועה על הקפאת הקצבאות ב-2025 לא נכונה”

קבוצות ווטסאפ סערו אמש בעקבות הפצת השמועה. ב"נכה לא חצי בן אדם" הוציאו הודעת הרגעה. הבוקר מסרו בביטוח הלאומי: "זה נוגע רק לגבייה"

ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי. צילום מסך מכלכליסט
ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ”ל הביטוח הלאומי. צילום מסך מכלכליסט

קבוצות ווטסאפ של נכים, אנשים עם מוגבלויות ומשפחות סערו אמש (מוצ”ש) לאחר שהופצה שמועה שלפיה תזכיר חוק שהוגש על ידי משרד האוצר מציע להקפיא את קצבאות הנכות (בוגרים, ילדים ושירותים מיוחדים) בינואר 2025. הבוקר, גורם בכיר בביטוח בלאומי מסר ל”שווים” כי השמועה אינה נכונה, וכי התזכיר נוגע אך ורק לנושא הגבייה ולא לנושא הקצבאות.

מדובר בתזכיר “חוק התוכנית המאזנת (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנת התקציב 2024), התשפ”ד-2024 – הגדלת ההכנסות מדמי ביטוח לאומי והעלאת דמי ביטוח בריאות”. התזכיר הופץ בשבוע שעבר על ידי האוצר ונפתח להערות הציבור.

במטרות החוק נכתב בין השאר כך: “כחלק מצעדי הממשלה לביצוע התאמות לשם התכנסות למסגרות הפיסקליות לשנת 2024 ואילך עבור הוצאות הנגרמות ממלחמת חרבות ברזל, מוצע להקפיא בחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], התשנ”ה-1995 (להלן – חוק הביטוח הלאומי), את גובה השכר הממוצע במשק שממנו נגזרים שיעורי גביית דמי הביטוח הלאומי. כך, שבשנת 2025 הוא יהיה בגובה של השכר הממוצע במשק נכון ליום 31 בדצמבר 2024″.

הבלבול נבע ככל הנראה מהמשפט האחרון: “מוצע להקפיא את גובה השכר הממוצע במשק שממנו נגזרים שיעורי גביית דמי הביטוח הלאומי”. כזכור, ב-2021 חזרו קצבאות הנכות להיות צמודות לשכר הממוצע במשק, אחרי ששנים ארוכות היו צמודות למדד המחירים לצרכן. מאז רשמו הקצבאות עלייה של כ-15%, מתוכה עלייה של 5.6% שמתבצעת החודש, ינואר 2024. בקרב הנכים היו מי שחששו שב-2025 תוקפא הקצבה ולא תהיה הצמדה לשכר הממוצע. המשמעות, הם טענו, עשויה להיות אובדן של מאות שקלים לחודש למקבלי הקצבאות.

גם באתר הביטוח הלאומי יש הפרדה: עמודת שכר ממוצע לטובת קצבאות ועמודה נפרדת לגביית דמי ביטוח. צילום מסך

הודעת הרגעה של “נכה לא חצי בן אדם”

אמש מיהרו בארגון “נכה לא חצי בן אדם” להוציא הבהרה במטרה להרגיע את הציבור. “בשעות האחרונות מופצת שמועה על תזכיר חוק להקפאת קצבאות הנכות בשנת 2025”, כתבו בארגון. “זה פשוט לא נכון. מה שכתוב בתזכיר החוק זה שיוקפא השכר הממוצע לעניין דמי הביטוח, כלומר המדרגה שעד אליה משלמים שיעור נמוך יותר של דמי ביטוח. יתרה מכך, אנשים עם מוגבלות הוחרגו גם משינוי זה”.

בינתיים, הסערה בקבוצות נמשכה עם קריאות לנכים למהר ולהגיב נגד תזכיר החוק, אחרת “ההצעה תגרור את הקצבאות לשחיקה מתמשכת וארוכת שנים שתביא לאסון. שחיקה מתמשכת = מחיקת הקצבאות. אם לא תגיבו להצעה באתר, האחריות לפגיעה תהיה כולה שלכם”.

עוד אמש פנינו ב”שווים” לגורם בכיר בביטוח הלאומי, והוא מסר שהדבר ייבדק. הבוקר, כאמור, חזרו בביטוח הלאומי עם תשובה ברורה: “מדובר רק על הגבייה ולא על הקצבאות”.

לתזכיר החוק המלא >>> https://bit.ly/3vFlKJX

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letovaקישור חיצוני.קישור נפתח בחלון חדש.קישור חיצוני.קישור נפתח בחלון חדש.קישור חיצוני.קישור נפתח בחלון חדש.קישור חיצוני.קישור נפתח בחלון חדש.
**************

עוד בנושא:

ביטוח לאומי מעדכן רשמית: בכמה עולה עכשיו הקצבה שלכם

ביטוח לאומי: תוספת גם לקצבת נכה שהוא אזרח ותיק

“ככה קיבלתי החזר של 38,000 שקל עבור בתי עם המוגבלות”

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות