נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשימאמרים מיוחדיםאגף השיקום: עוד מאות שקלים בחודש לנכי צה"ל

אגף השיקום: עוד מאות שקלים בחודש לנכי צה”ל

הקצבה תעודכן לכל הזכאים, ויינתן מענק חד פעמי המגלם את התוספת רטרואקטיבית מחודש יולי 2023. כמו כן – מענק מיוחד לפצועי מלחמת "חרבות ברזל"

לוחמי גולני שנפצעו ב"חרבות ברזל". צילום מאושר לשימוש באדיבות המצולמים
לוחמי גולני שנפצעו ב”חרבות ברזל”. צילום מאושר לשימוש באדיבות המצולמים

אגף השיקום במשרד הביטחון בשיתוף עם ארגון נכי צה”ל מעדכן הבוקר (שני) על עלייה בתגמולים המשולמים לנכי צה”ל ב-3.76% בחודש החל מהחודש (ינואר 2024). התוספת תחול גם באופן רטרואקטיבי מחודש יולי 2023.

העדכון כולל הגדלה של עד כמה מאות שקלים בכל חודש בתשלומים לכלל נכי צה”ל, ומענק מיוחד לפצועי מלחמת “חרבות ברזל”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


לדוגמה: נכה צה”ל נשוי עם 50% נכות המתוגמל 11,370 שקל בחודש – יקבל תוספת של 427 שקלים החל מחודש ינואר 2024, כולל מענק חד פעמי על ההפרשים מיולי 2023 ועד סוף השנה, המסתכמים בעוד 2,562 שקלים.

דוגמה נוספת: פצוע בינוני שנקלט עקב פציעה במהלך הלחימה ב”חרבות ברזל”, וקיבל מקדמות על סך 4,248 שקלים בחודש, יקבל מעתה 160 שקלים יותר, לרבות מענק חד פעמי של 474 שקלים מחודש אוקטובר ועד היום.

פציעה במהלך מלחמת “חרבות ברזל”

אם נפצעת במהלך מלחמת “חרבות ברזל”, יש לך זכאות למקדמה עבור תגמולים. סכום המקדמה לאחר העדכון הוא 1,653 שקלים אם נפצעת במצב קל או 4,408 שקלים ומענק חד פעמי בסך 474 שקלים אם נפצעת במצב בינוני-קשה. התשלום ניתן מדי חודש, החל מיום השחרור מצה”ל, כל עוד אין לך אחוזי נכות או תגמול ימי מחלה (תט”ר).

מידע נוסף על סל הזכאויות לאחר פציעה אפשר למצוא בקישור

תגמול עבור ימי מחלה (תט”ר)

לחייל או חיילת בשירות סדיר או מילואים ניתנת האפשרות לקבל סיוע כספי במסגרת האשפוז הנקרא “תגמול ימי מחלה לאחר השחרור מצה”ל”. התגמול משולם עבור תקופת הטיפולים, הבדיקות והמנוחה שנובעים מהפציעה. סכום התגמול לאחר העדכון הוא 7,180 שקלים לרווק או רווקה, 5,385 שקלים לרווק או רווקה מאושפזים ו-9,311 שקלים לנשוי או נשואה.

מידע נוסף על תגמול ימי מחלה אפשר למצוא בקישור

60 פצועי צה”ל חדשים בכל יום

במקביל, ועדת החוץ והביטחון בראשות ח”כ יולי אדלשטיין התכנסה היום לדיון בנושא “פעילות אגף שיקום נכים במשרד הביטחון במסגרת מלחמת חרבות ברזל”.

לימור לוריא, סמנכ”ל וראש אגף שיקום, הציגה לוועדה את פעילות האגף מאז ה-7.10, והאתגרים איתם הוא מתמודד. על פי נתוני האגף, נמצאים כיום בטיפול אגף השיקום 4,544 פצועים, כאשר מידי יום מתווספים 60 פצועים חדשים. אלה מצטרפים ל 62,000 פצועים ותיקים. רוב הפצועים המטופלים באגף הינם גברים, חיילי מילואים, כמחציתם עד גיל 30. בשלושה חודשי הלחימה מאז ה7.10, נכנסו לטיפול האגף פי 2 מטופלים מכל שנת 2022.

על פי הערכת האגף, היקף הבקשות צפוי לגדול מכ-5,000 בממוצע בשנה עד כ- 20,000 בשנת 2024, כאשר לאחר מכן התייצבות על שגרה חדשה של 8,000 בקשות בשנה.

ראש האגף עדכנה כי תקציב האגף המקורי לשנת 2023 עמד על 5.2 מיליארד שקלים, בעוד שהתקציב המעודכן עומד על 5.5 מיליארד שקלים. ואילו תקציב 2024 עדיין בדיונים מול האוצר.

במהלך הדיון שמעו חברי הוועדה סיפורים אישיים של הלומי קרב, ושל הורים ונשים להלומי קרב ואת האתגרים איתם הם מתמודדים. אחד מהם אמר: “אין לי כסף לאוכל ואני צריך לעבור ועדות, אני לא קם בבוקר, אני לא מסוגל לקום בבוקר בלי לשתות בקבוק. המדינה הפכה אותי לאלכוהוליסט. מי יקח אחריות על כמעט מיליון שקלים חובות שנכנסתי בגלל שהלכתי להיהרג בשביל כולם פה”.

“אני מפחד ללכת לישון עם אשתי מכיוון שלילה אחד חנקתי אותה מתוך שינה. יש לי ילד בן 4 ואני כבר רואה את הסימנים שהוא מתחיל לפתח. יש לי תינוק שאני לא מסוגל לשמוע אותו בוכה, זה מעלה לי זיכרונות. אל תפרידו בין הפצועים פיזית לבין הפוסט טראומה”.

עוד בנושא:

ביטוח לאומי מעדכן רשמית: בכמה עולה עכשיו הקצבה שלכם

ביטוח לאומי: תוספת גם לקצבת נכה שהוא אזרח ותיק

ביטוח לאומי: תוספת גם לקצבת נכי עבודה ב-1 בינואר

נבו שפיר, עיתונאי ועורך באתר "שווים"

כתבות אחרונות