נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותביטוח לאומי מחזיר 45 מיליון שקל לקשישים סיעודיים

ביטוח לאומי מחזיר 45 מיליון שקל לקשישים סיעודיים

לאחר בדיקה מקיפה נמצא כי 47,025 קשישים מקבלי קצבת סיעוד לא השתמשו בשירותים הקבועים שלהם ולא פנו לקבלת הקצבה, ולכן קיבלו החזר

ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ"ל הביטוח הלאומי. צילום מסך מכלכליסט
ירונה שלום, ממלאת מקום מנכ”ל הביטוח הלאומי. צילום מסך מכלכליסט

הביטוח הלאומי החזיר באופן אקטיבי ל-47,025 אזרחים סיעודיים 45 מיליון שקלים על שירותי סיעוד שלא קיבלו בעקבות מלחמת “חרבות ברזל”.

בעקבות המלחמה, אזרחים ותיקים הזכאים לקצבת סיעוד מהביטוח הלאומי נאלצו להימנע מיציאה מהבית והגעה למרכזי היום לקשיש, או לחלופין לא קיבלו מטפלים סיעודיים לביתם – כך שהם לא מימשו את מלוא הטיפול והשירות להם הם זכאים.

הביטוח הלאומי בדק באופן יזום ואקטיבי את הנושא ומצא כי עשרות אלפי סיעודיים לא מימשו את זכאותם, ובמקביל גם לא שינו את תוכנית הטיפול – וכך יצא שהמענים שניתנו להם היו פחותים מימות השגרה. בהתאם למדיניות השירות בארגון, אותרו הזכאים ובני משפחותיהם על מנת להחזיר להם את שווי השירות אותו לא קיבלו במהלך החודשים אוקטובר ונובמבר 2023.

לאחר בדיקה מקיפה, הביטוח הלאומי מצא 47,025 קשישים מקבלי קצבת סיעוד שלא השתמשו בשירותים הקבועים להם ולא פנו לקבלת הקצבה. במהלך השבוע האחרון הועברו אליהם באופן ישיר מעל ל-45 מיליון שקלים אוטומטית לחשבונות הבנק.

כזכור, בשנת 2018 עברה הרפורמה בסיעוד שמאפשרת לאזרחים הסיעודיים קבלת זכאות לפי מדרג של 6 רמות (ולא 3 רמות בלבד כפי שהיה נהוג בעבר). דרגות אלה מאפשרות סיוע וטיפול כבר במצב סיעודי התחלתי ולא רק קבלת סיוע כשהמצב קשה כפי שהיה לפני הרפורמה – ובכך מתאפשר לסיעודיים טיפול מניעתי בטרם החמרת המצב.

כחלק מהרפורמה, הסיעודיים יכולים לבחור בין שעות סיעוד בשירותים שאינם כוללים טיפול אישי בבית, כגון מרכזי יום, לחצני מצוקה ועוד, או טיפול בבית, לבין גמלה כספית שניתן לנצל לכל מטרה הנחוצה להם. כמו כן, קצבת הסיעוד מאפשרת לכל האזרחים הוותיקים לשנות את תמהיל הזכאות בהתאם לצורכיהם הבריאותיים והתאמתם למצב הנתון – מה שלא היה טרום הרפורמה.

מהביטוח הלאומי נמסר: “הזכויות הסוציאליות הניתנות במסגרת הביטוח הלאומי שייכות לאזרחי  המדינה ששילמו דמי ביטוח כל חייהם, ואנחנו מחויבים לוודא שהם מוענקים במלואם לכל הזכאים. כחלק מתפיסת השירות שלנו, יזמנו בדיקה ומצאנו שלא כל האזרחים הוותיקים הסיעודיים קיבלו את כל הסיוע והעזרה שהם זכאים להם בעקבות המלחמה והשלכותיה. מחובתנו החברתית, המקצועית והאנושית לוודא שהם מקבלים את מלוא הזכויות שלהם, ובוודאי בשעה זו. הכספים הועברו לחשבון הבנק בשווי שעות הטיפול שלא ניתנו בפועל, וכך יתאפשר להם להשלים את העזרה לה הם זקוקים, על פי שיקול דעתם. הביטוח הלאומי יעמוד לרשות האזרחים הוותיקים ויוודא שיקבלו את מלוא זכויותיהם”.

עוד בנושא:

המחשבון: כנסו ותבדקו כמה מגיע לכם מביטוח לאומי

גורם בביטוח לאומי: “השמועה על הקפאת הקצבאות ב-2025 לא נכונה”

ביטוח לאומי: תוספת גם לקצבת נכה שהוא אזרח ותיק

ביטוח לאומי מעדכן רשמית: בכמה עולה עכשיו הקצבה שלכם


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות