נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםבתם של ברוס וויליס ודמי מור: אני אוטיסטית

בתם של ברוס וויליס ודמי מור: אני אוטיסטית

טלולה וויליס שיתפה את עוקביה באינסטגרם כי קיבלה את האבחון בקיץ האחרון. בפוסט חשוף היא צירפה סרטון מהילדות עם אביה: "תאמרו לי שאני אוטיסטית מבלי לומר לי שאני אוטיסטית"

טלוליה וויליס. צילום עצמי מתוך האינסטגרם
טלוליה וויליס. צילום עצמי מתוך האינסטגרם

טלולה וויליס, בתם הצעירה של השחקן ברוס וויליס והשחקנית דמי מור, שיתפה את עוקביה באינסטגרם, לראשונה, כי אובחנה עם אוטיזם בקיץ האחרון.

בסוף השבוע העלתה טלולה בת ה-30 סרטון מילדותה המתעד אותה ואת אביה באירוע כלשהו. בסרטון נראה השחקן המפורסם עונה לשאלות בעודו מחזיק את בתו (כבר ילדה, לא תינוקת) על הידיים. בזמן הזה היא מעסיקה את עצמה בלשפשף את ראשו המגולח ולשחק באוזניו. “תאמרו לי שאני אוטיסטית מבלי לומר לי שאני אוטיסטית”, כתבה טלולה בפוסט והוסיפה אימוג’י חצי צוחק חצי בוכה.

כשנשאלה בתגובות לפוסט האם אובחנה עם אוטיזם בילדותה, השיבה: “למעשה זו הפעם הראשונה שאי פעם שיתפתי בפומבי את האבחנה שלי. גיליתי את זה בקיץ האחרון וזה שינה את חיי”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


בשונה מבנים, בנות מאובחנות פעמים רבות עם אוטיזם בשלבים מאוחרים יותר בחיים. יש מי שמסבירים את זה ביכולת גבוהה יותר של בנות “לשחק את המשחק” ולהתאים את עצמן לכללים חברתיים בהשוואה לבנים. מצד שני, לאבחון המאוחר יש לעתים מחירים נפשיים משמעותיים, שייתכן שהיו נחסכים אם האבחון היה מתרחש עוד במהלך הילדות.

הפוסט החשוף זכה ליותר מ-25,000 לייקים ולהמון תגובות מפרגנות על הכנות והאומץ של טלולה לחשוף את האבחנה. בין המפרגנים הייתה גם אחותה צופית לארו וויליס. אחד המגיבים ביקש להתייחס לתגובה השלווה והמאופקת של ברוס להתנהגות של בתו בסרטון וכתב: “אני אוהב כמה שאבא שלך לא מופתע כאן”. טלולה השיבה: “הוא הבין את המשימה”.

במהלך השנים האחרונות חשפה טלולה כי היא מתמודדת עם שורה של הפרעות, ובהן הפרעת אכילה, הפרעת קשב וריכוז והפרעת אישיות גבולית. בטור אישי שכתבה ל”ווג” במאי שנה שעברה סיפרה כיצד המאבקים האישיים שלה השפיעו על יכולתה להתמודד עם בריאותו של אביה לאחר שאובחן עם דמנציה ב-2023. “אני מודה שהדעיכה של ברוס בשנים האחרונות התקבלה אצלי בהימנעות והכחשה שאני לא גאה בהן”, כתבה אז, “האמת היא שהייתי חולה מכדי להתמודד עם זה”.

עוד בנושא:

“קשה לדעת אם ברוס וויליס מודע למצבו”

דורון נשר על ברוס וויליס: “נאלצנו לקבל חבר מכובד לחולי האפאזיה”

הזמרת סיה חשפה: “אני אוטיסטית”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות