נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשילייפסטיילהכירו: כמה מותגים בינ"ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

הכירו: כמה מותגים בינ”ל מהם תוכלו לרכוש בגדים נגישים

בכל שנה מפסידות יצרניות הביגוד כ-3 טריליון דולר בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד. ריכזנו עבורכם שישה מותגים שדווקא כן פועלים לקידום אופנה נגישה

אופנה על כיסא גלגלים (אילוסטרציה). צילום: pexels
אופנה על כיסא גלגלים (אילוסטרציה). צילום: pexels

צריך לומר את זה: תעשיית האופנה מתעלמת מאופנה נגישה לאנשים עם מוגבלות. האופנה המותאמת שכן ניתן למצוא, היא לרוב חסרת צורה ולא אופנתית. אין ספק שתעשיית האופנה צריכה לעבור עוד כברת דרך עד שבאמת תצליח להכליל את כל האנשים, אבל הכיוון הוא חיובי.

כבר היום יותר ויותר מותגים מאמצים ביגוד נגיש עם טכנולוגיה מסייעת, המאפשרת גם לאנשים עם מוגבלות ללבוש טרנדים עדכניים, מבלי לוותר על הצרכים האישיים שלהם.

אבל מה זה בדיוק ביגוד נגיש? מדובר בביגוד שהופך את פעולת הלבוש והתפקוד בתוכו לקלים יותר עבור אנשים עם מוגבלויות. קהילת הנכים היא מגוונת, ולכן מעצבים מתחילים לאמץ כיום מגוון סגנונות של לבוש מונגש מתוך מטרה אחת: ליצור בגד חדשני שמקל על הלובשים, ומדגיש את אישיותם.

אלו יכולים להיות מכנסיים, חולצות, שמלות וחצאיות הנפתחים בצדדים עם סגירות מגנטיות במקום כפתורים, נעליים המאפשרות להיכנס אליהן בקלות, מכנסיים חתוכים בגזרה מיוחדת עבור משתמשים בכיסאות גלגלים, בגדים עם נקודות גישה קלות לציוד רפואי, פריטי לבוש ידידותיים לבעלי רגישות חושית ועוד.


דרושים: אורזנים למפעל “העוגיות של רחלי” בגוש עציון. העבודה במשרה מלאה. דרישות: זריזות, שמירה על ניקיון ואסתטיקת מוצר.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


“השוק מפסיד כמעט 3 טריליון דולר כל שנה בגלל אי הכללת אנשים עם מוגבלויות כקהל יעד”, מספרת היזמית מנדי שייר, שהקימה את פרויקט Runway of Dreams. המיזם המיוחד נועד לשתף פעולה עם מותגים מובילים בעולם ליצירת ביגוד מונגש.

שייר הקימה את הארגון לאחר שבנה, שיש לו סוג נדיר של ניוון שרירים, רצה ללבוש ג’ינס לבית הספר אבל לא מצא סגנונות ללא כפתורים או רוכסנים מאתגרים. היא השתמשה ברקע שלה בעיצוב כדי ליצור עבורו זוג ג’ינס אדפטיבי וראתה את הביטחון העצמי שלו מרקיע שחקים. שייר אומרת כי התקווה הגדולה ביותר שלה לעתיד, היא שיותר מותגים יציעו ביגוד מותאם – לא רק ללקוחות, אלא גם לחברות האופנה.

הנה מספר מותגים מוכרים, שיוצרים אפשרויות אופנתיות מותאמות:

מותג ההלבשה המקצועית הנגישה הטוב ביותר: טומי הילפיגר

טומי הילפיגר פועל ליצירת ליין של בגדים נגישים מקצועיים ומסוגננים, שנשארים נאמנים למראה הקלאסי של המותג. לחולצת הגברים שבתמונה יש כפתורים תפורים מסורתיים, אבל עם אבזמים מגנטיים נסתרים מאחורי הכיס להסרה. המותג מציע גם סגנונות עם סגירות סקוטש, ומגוון אפשרויות לגברים, נשים וילדים.

צילום: טומי הילפיגר
צילום: טומי הילפיגר

מותג הג’ינס הנגיש הטוב ביותר: Seven7

מכנסי ג’ינס מתוכננים בדרך כלל כך שייראו במיטבם כשהלובש עומד על רגליו, מה שעלול לגרום לאי נוחות למשתמשים בכיסא גלגלים. ג’ינס Seven7 Adaptive מגיע בגזרה נמוכה יותר מלפנים, עם גב גבוה יותר, למראה מחמיא יותר ותחושה נוחה. לדגם הסקיני ג’ינס הזה יש פתחי סקוטש בחלק התחתון ולולאות חגורה מחוזקות, כך שמטפלים יוכלו לסייע בהלבשה במידת הצורך. בנוסף יש גם כיס מטען קדמי נגיש וקל.

צילום: 7SEVEN
צילום: 7SEVEN

מותג הנעליים הנגישות הטוב ביותר: Zappos

Zappos עבדה במרץ כדי להגדיל את היצע הנעליים האדפטיביות שלה. המותג מוכר סגנונות מסוימים בנפרד, אז אם אתם צריכים נעליים בגדלים שונים או שצריך רק נעל אחת, Zappos מספקת מענה גם לזה, וזוהי חדשנות מהסוג שטרם ראינו מאף מותג אחר.

צילום: Zappos
צילום: Zappos

מותג תרמיל גב אדפטיבי הטוב ביותר: JanSport

עבור משתמשים בכיסא גלגלים, תיקי גב מסורתיים לא יציבים על גב כיסא הגלגלים. Jansport השיקה לאחרונה קו של תיקים ותרמילים המיועדים לשימוש עם כסאות גלגלים והליכונים. משתמשים בכיסאות גלגלים אמרו לנו שהם אוהבים שיש תיק שנגיש בקלות, נשאר יציב, ולא נראה כמו תיק בית חולים. לתיקים האלה יש את המראה הקלאסי של תיקי JanSport עם תכונות נגישות כמו רצועות עיגון בתחתית כדי לשמור אותם במקומם, אבזמים לשחרור קל, וגובה מקוצר לגישה קלה.

צילום: JanSport
צילום: JanSport

מותג הבגדים הטרנדיים הנגישים הטוב ביותר: IZ Adaptive

מוצרי המותג הזה תוכננו במיוחד עבור משתמשים בכיסא גלגלים, עם סגנונות אופנתיים עדכניים ואיכות גבוהה של מוצרים. המכנסיים והג’ינס של המותג הזה פופולריים במיוחד, והם מציעים טבלת מידות כוללת ועיצוב גב חלק ללא כיסים אחוריים. הסוקרים מתלהבים מכך שהמחיר שווה את האיכות וההתאמה, שנמשך עונה אחר עונה.

צילום: IZ Adaptive
צילום: IZ Adaptive

מותג הבגדים הנגישים לקשישים הטוב ביותר: Buck and Buck

Buck and Buck מציעה פריטי לבוש במיוחד לקשישים. הבגדים מעוצבים עם נגישות למשתמשים ולמטפלים כאחד, עם הדפסים בהירים וסגנונות נוחים. הסלוגן של המותג הוא “אנחנו עושים את ההלבשה קלה יותר”. הסוקרים מסכימים ורבים מהם אומרים שהבגדים הללו מתאימים לצרכים שלהם ושהם אוהבים את שירות הלקוחות של המותג.

צילום: Buck and Buck
צילום: Buck and Buck

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


עוד בנושא:

“שילב” מציגה: קולקציית בגדים נגישה וקלה ללבישה

כשרוצים, אפילו הקורנפלקס הופך נגיש לאנשים עם מוגבלות

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות