נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלראשונה: ניר דבורי מספר על אחותו שמתמודדת עם מוגבלות שכלית

לראשונה: ניר דבורי מספר על אחותו שמתמודדת עם מוגבלות שכלית

הכתב הביטחוני של חדשות 12 שיתף את רפי רשף בתוכנית "אינטימי": "אף פעם לא הסתירו את זה במשפחה. אני מאוד גאה בדרך שבה הילדים שלי מתייחסים אליה"

ניר דבורי. צילום מסך מקשת 12

ניר דבורי, הכתב לענייני ביטחון של חדשות 12, הוא דמות מוכרת בכל בית בישראל. מה שפחות ידוע הוא שלדבורי אחות צעירה ממנו, תמר, שמתמודדת עם מוגבלות שכלית, ושהוא גם מקפיד לבקר אותה באופן קבוע במעון שבו היא מתגוררת.

דבורי, בן 52, נשוי ואב לשלושה ילדים, נולד בקיבוץ איילון שבגליל המערבי. אמו לאה היא מורה למתמטיקה ואביו יעקב הוא מהנדס חשמל במקצועו. יש לו שתי אחיות צעירות ממנו, תמר, בת 38, ויעל הצעירה ביותר.

כבר 19 שנה שדבורי מסקר את תחום הביטחון, אבל על חייו האישיים כמעט ולא דיבר עד היום. הלילה (חמישי), בתוכנית “אינטימי עם רפי רשף” בקשת 12, הוא שיתף לראשונה בהתמודדות המשפחתית המורכבת עם המוגבלות הקשה של תמר.

רפי רשף: “אתה בן 14 כשנולדת תמר, שסובלת ממוגבלות שכלית. זה משהו שמדברים עליו במשפחה?”

דבורי:  “בטח. אצלנו לא היה דבר כזה של להסתיר. ממש לא.  ומההתחלה ההורים שלי שמו המון קשב גם בלטפל בתמר, כי היו הרבה מאוד סימני שאלה איך הדבר הזה מתקדם ומתפתח,  וגם עלינו, כדי לראות איך בתוך הדבר הזה גם יש מקום בשבילנו – בשבילי ובשביל אחותי יעל. ועדיין, זה מורכב מאוד כי תשומת הלב של ההורים והדאגה כמובן הולכות לתמר”.

דבורי עם אחותו תמר בילדות. צילום מסך מקשת 12

 רפי רשף:  “שהיום היא בת 38” .

דבורי: “כן, והיא מתגוררת במעון מיוחד בצפון. ואם יש משהו שאני גאה בו,  זה האופן שבו הילדים שלי פגשו אותה. הם פגשו אותה כבר יותר מפעם אחת, זה ברור. אבל אני לא ידעתי איך יהיה המפגש הראשון. קצת הכנתי אותם, וזה היה מדהים האופן שבו הם שיחקו איתה וקיבלו אותה ולא פחדו או נבהלו. כי עומד מולך אדם שנראה מבוגר, אבל מגיב כמו ילד. ואני לא ידעתי איך הם יתמודדו עם זה. הם היו מהממים”.

רפי רשף: “היא במצב שהיא מתקשרת?”

דבורי: “מעט,  אבל במעלה הדרך ההורים שלי לימדו אותה את שפת הסימנים כי הם ראו שיותר קל לה לפעמים להתבטא כך, והיא מבינה והיא גם מזהה אותי. היא יודעת”.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

עוד בנושא:

סתיו קצין על קבוצת הכדורגל המיוחדת של בנה ליאם

בתם של ברוס וויליס ודמי מור: אני אוטיסטית

כוכב “קופה ראשית” על בנו האוטיסט: “היום היו מאבחנים גם אותי”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות