נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאוטיזםאלו"ט העניקה מיליון שקלים לטכנולוגיות בתחום האוטיזם

אלו”ט העניקה מיליון שקלים לטכנולוגיות בתחום האוטיזם

90 מיזמים הציגו פתרונות פורצי דרך לטובת אנשים על הרצף, מתוכם זכו ארבעה בפרס כספי. "היתרון של העמותה הוא המסגרות שהיא מפעילה, והידע הרב שנצבר בארגון"

פרופ׳ יורם בונה, ביה״ס לאופטומטריה ומדעי הראייה באונ׳ בר-אילן והמרכז לחקר המוח, רונית שוסל מנהלת החטיבה לפיתוח ידע, מחקר והכשרה באלו"ט ומובילת הקרן, דדי עטאס, מנכ"ל אלו"ט, צילום: יפעת פאר
פרופ׳ יורם בונה, ביה״ס לאופטומטריה ומדעי הראייה באונ׳ בר-אילן והמרכז לחקר המוח, רונית שוסל מנהלת החטיבה לפיתוח ידע, מחקר והכשרה באלו”ט ומובילת הקרן, דדי עטאס, מנכ”ל אלו”ט, צילום: יפעת פאר

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

באירוע של הקרן לחדשנות של עמותת אלו”ט שהתקיים השבוע במכללה האקדמית תל אביב-יפו, נבחרו ארבעה מיזמים מובילים, להם הוענקו מענקים בסך מיליון שקלים. לקול הקורא הראשוני הוגשו לא פחות מ-90 מיזמים שונים שנועדו להקל על חייהם של אנשים על הרצף.

כל אחד מארבעת המיזמים הציג את הפתרון שפיתח מול קהל של אנשי מקצוע, חוקרים ויזמים. המנצחים: פרופ’ יורם בונה, ביה”ס לאופטומטריה ומדעי הראייה באוניברסיטת בר-אילן והמרכז לחקר המוח, עמנואל כהן, יזם חברת Typeit, אילנה מושקין, מייסדת שותפה של חברת TA’AL ואיריס שנייד, אוטיסטית ואקטיביסטית בתחום המוגבלויות.

המיזמים שזכו, יזכו, בנוסף למימון, גם בליווי ותמיכה מקצועית בפעילות החברה. הפתרונות יוטמעו בהמשך במסגרות אלו”ט השונות ברחבי הארץ.

הקריטריונים לבחירת המיזמים היו מידת התרומה הפוטנציאלית לאוכלוסיית היעד, העומק הטכנולוגי, ניסיון היזם או החוקר עם צרכי אוכלוסיית היעד, בשלות המוצר ועוד.


דרושים: מדריכים בצהרון לילדים בגיל הרך של עמותת “האומץ להיות”. העבודה היא במשמרות של 3 שעות מדי יום, באזור המרכז. דרוש ניסיון / רקע בהדרכה וחינוך, אמינות, יושרה ואהבה לילדים.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs


TA’AL: פתרון לשילוב בתעסוקה

יותר ויותר מעסיקים מבינים את החשיבות בשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה או בארגון שלהם, אך רבים לא יודעים מאיפה להתחיל ואיך מתגברים על החסמים הקיימים. המיזם שואף לשנות את המצב הזה, גם עבור אותם עובדים וגם עבור המעסיקים שלהם.

באמצעות שימוש וניתוח של נתונים, המבוסס על בינה מלאכותית, המערכת מתאימה את משימות התעסוקה לפי יכולות העובדים, ומסייעת להם לעקוב אחרי המשימות שהוקצו להם. המיזם מסייע לעובדים ולמעסיקים בתיאום ציפיות ובתקשורת ביניהם, מאפשר ליווי שוטף לאורך זמן ללא צורך במשאבי ניהול גדולים, ומעודד חווית אוטונומיה ומסוגלות בקרב המשתמשים.

Typeit: אפליקציה ללימוד הקלדה, קריאה ואוצר מילים

באיזה גיל כדאי ללמד ילד לקרוא ולכתוב? עבור הורים לילדים אוטיסטים ועם מוגבלויות אחרות, השאלה הזאת הרבה יותר מאתגרת. אפליקציית Typeit מסייעת בתהליך הלמידה החשוב, בזיהוי קשיים עבור אותם ילדים, והכי חשוב – מאפשרת לימוד ברוגע ובכיף ללא תסכולים, תוך הפחתת חוויות של חוסר הצלחה.

המיזם כולל פיתוח של מקלדת וירטואלית ללמידה המותאמת עבור ילדים עם אוטיזם ומוגבלויות אחרות כגון מוגבלות שכלית-התפתחותית, דיסלקציה, דיספרקסיה, ADHD ועוד – ולילדים בגילאי טרום בית ספר.

האפליקציה נשענת על מערכת אבחון המבוססת על בינה מלאכותית, המנתחת מגוון רחב של נתונים הנאספים על ידי המקלדת, ומאפשרת אבחון המוגבלויות והקשיים של כל משתמש, תוך בניית תהליך למידה מהנה, משמעותי ומותאם עבורו.

שיטה חדשנית המגלה יכולות נסתרות אצל אוטיסטים לא-ורבליים

בעקבות מחקר שחשף קוגניציה נסתרת בקרב אנשים על הרצף, בעיקר מי שאינם מדברים או עם דיבור מינימלי, המיזם פיתח שיטה שפותחה על ידי חוקרי קבוצת ראייה באוניברסיטת בר-אילן, הבודקת יכולות קריאה באמצעות עקיבה אחר תנועות עיניים.

הבדיקה שאורכת דקות ספורות יכולה לשנות את עולמו של אדם על הרצף מקצה לקצה, ופותחת הזדמנות לתקשר עם העולם למי שאינו ורבלי. בשיטה הזו ניתן לזהות האוטיסטים שרכשו את מיומנות הקריאה, אבל בשל קשיי תפקוד, העדר שפה, וקשיים נוספים, היכולת הזו לא זוהתה אצלם עד כה.

למחקר ערך רב, כי הוא מאפשר הנגשת אמצעים טכנולוגים להבעה בהקלדה. על בסיס השיטה יותאמו טיפול ותוכנית לימודית בהתאם לחוזקות הנבדקים, מה שיביא לשיפור תקשורת בין-אישית ויתרום לאיכות חייהם. בנוסף, יאפשר שינוי חשוב באופן שבו אנשים על הרצף שלא רכשו שפה, יתפסו על ידי הסביבה כבעלי מסוגלות.  

“שפה משותפת”: מיזם שמגשר בין אוטיסטים למטפלים וחוקרים

נכון להיום קיים פער לא מבוטל בתקשורת בין קהילת האוטיסטים לבין המטפלים והחוקרים בתחום. המיזם יוצר גוף ידע משותף, שיסייע לשתי הקהילות להבין טוב יותר האחת את השנייה וזאת על מנת לשפר את איכות החיים והמענה עבור אנשים על הרצף.

המחקר מתמקד בבחינת מאפייני השפה והתקשורת האוטיסטית באמצעות שפה חיובית ואפירמטיבית במקום שפה “גרעונית”. התוצר כולל מדריך המגשר בין השפה האוטיסטית לשפה הנוירוטיפיקלית. מדובר במחקר ייחודי שבוחן את מאפייני השפה והתקשורת האוטיסטיים, שהם המאפיינים המרכזיים שעליהם מבוססת האבחנה. לאור הנחות מודל הגיוון הנוירולוגי, ישתתפו בו אוטיסטים יחד עם אנשי מקצוע.

“המיזמים שזכו תורמים תרומה איכותית לאנשים על הרצף”

“לפני שמונה חודשים יצאה הקרן בקול קורא, שבעקבותיו הגיעו 90 פניות של מיזמים פורצי דרך בתחומי המחקר, הטכנולוגיה והשירותים לטובת קהילת האנשים על הרצף האוטיסטי, במגוון גילאים ותפקודים”, אומרת רונית שוסל, מנהלת החטיבה לפיתוח ידע, מחקר והכשרה באלו”ט ומובילת הקרן. “ארבעת המיזמים שזכו מבטאים מענים מקוריים למגוון צרכים, שביכולתם לתרום תרומה איכותית לאיכות חייהם של אנשים על הרצף האוטיסטי, מתוך התייחסות מכבדת המקדמת חווית אוטונומיה, מימוש יכולות והשתתפות מיטבית.

“אלו”ט החליטה על המהלך הזה ועל מימונו בעצמה, על מנת להביא את החדשנות לשטח ולממש הלכה למעשה את הרעיונות הזוכים לטובת אוכלוסיית היעד”, אומר דדי עטאס, מנכ”ל אלו”ט. “היתרון של אלו”ט הוא בזכות המסגרות שאנחנו מפעילים, הידע הרב שנצבר בארגון ב-50 שנות ניסיון מקצועי, ופריסת המסגרות הארצית וצוותי עבודה מקצועיים מובילים במטה ובשטח”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות