נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
הסתדרות 480-100

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותהבנתי כבר ששום בחור לא יהפוך אותי ל"רגילה"

הבנתי כבר ששום בחור לא יהפוך אותי ל”רגילה”

מלי לוי, צעירה עם שיתוק מוחין, משתפת בקושי למצוא אהבה: "כרטיס הביקור שלי קצת אחר. קודם מסתכלים, נרתעים ולא תמיד ממשיכים לקרוא עד הסוף"

מלי לוי. באדיבות המצולמת

מאת מלי לוי

כל אחד רוצה למצוא אהבה, לאהוב ולהיות נאהב, וכשזה קורה, זה הדבר הכי טוב שיכול להיות. אם נחשוב על זה רגע לעומק, אנחנו לא מתאהבים בגוף, אלא בנשמה, ביתרונות ובחסרונות ובאמונה שיחד זה שלם.

אז למה בעצם לי יותר קשה בחיפוש אחר אהבה? (האימרה “לי יותר קשה” היא רק דרך העיניים שלי, כן?) אני מסתכלת במראה ורואה מישהי עם מגבלה; לא את מה שבפנים, לא את כל המסע. בפנים, אני יודעת, יש כל כך הרבה, יש לי מה לתת, אני חלק ממשהו, ממישהו בעולם הזה.

יש לי מגבלה וכרטיס הביקור שלי הוא קצת אחר. קודם מסתכלים, נרתעים ולא תמיד ממשיכים לקרוא עד הסוף.

היה אחד שאהבתי באמת, שחשבתי שאיתו אני שלמה, ללא כל מגבלה, אהבת נעורים תמימה. חשבתי שהוא זה שיהפוך אותי ל”רגילה” בזמן שהוא לידי, שברגע אחד כבר לא אהיה שקופה.

הרגשתי “פרפרים” ואהבה עצומה, הרגשתי בבועה בלי שום מגבלה, חשבתי שדרכו כולם יראו אותי, ככה, “רגילה”. באמת ובתמים הרגשתי משוחררת, בזמן שחשבתי שאני מישהי אחרת. חשבתי שהכל כבר ישתנה, שאין יותר קושי, שיש איתי מישהו ושאין יותר “שוני”. ריחפתי על ענן, הייתי מאושרת, הרגשתי אהבה אחרת.

טעיתי, כמובן, גם הוא לא קרא עד הסוף, ונשארתי “לבד”. אבל יודעת שיש לי הרבה להעניק, שאין אף אחד שיהפוך אותי להיות “רגילה”, רק שלמה.

האחד הזה יגיע, אני בטוחה, עם או בלי מגבלה, אבל בפנים אהיה שלמה.

לטור הקודם של מלי:

תפסיקו להגיד לי “את צריכה להתפשר, יש לך מגבלה”

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות