נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותתפסיקו להגיד לי "את צריכה להתפשר, יש לך מגבלה"

תפסיקו להגיד לי “את צריכה להתפשר, יש לך מגבלה”

למלי לוי, צעירה עם שיתוק מוחין, אין כבר כוח לשמוע מכולם מה נכון בשבילה. "אני כאן לחלום, ובשביל זה אני נלחמת כל החיים". אולי הטור הזה הוא התחלה...

מלי לוי. באדיבות המצולמת

מאת מלי לוי

“אולי תעבדי בשירות לקוחות?”, “אולי תלמדי מזכירות רפואית?”, “אולי תתאמי בין ספקים לחברת רהיטים?”, “עבודה מהבית תתאים לך בול!”

כולם יודעים מה נכון עבורי, מה אני צריכה ומה יתאים לי. “את צריכה להתפשר, יש לך מגבלה”, הם קובעים בנחרצות.

חיפוש עבודה הוא תהליך אינטנסיבי ולא פשוט לאף אחד. גם אני, כמו רבים, חשבתי שברגע שאסיים את התואר ואשלח קורות חיים, מעסיקים יקפצו עליי ויחטפו אותי לעבודה. משבוע לשבוע נוכחתי לדעת, לצערי, שזה רחוק מהמציאות ושהעבודה הקשה (תרתי משמע) עוד לפניי.

אמרתי לעצמי שזה בסדר, ייקח כמה שייקח, זה תהליך שכולם עוברים ואני חזקה ומסוגלת, ובסוף זה יקרה ואמצא עבודה.

אני בת 29, מתמודדת עם שיתוק מוחין מלידה ומתניידת בעזרת הליכון. חכו שנייה לפני שאתם מתכווצים או חשים רחמים. לא מדובר במחלה או בחיים קשים וארורים; רק קושי פיזי ואתגרים כאלה ואחרים.

בכנות מוחלטת, עם כל האתגרים הפיזיים שעברתי בחיי, אני יכולה לומר, באמת, שאין יותר קשה מלשמוע כל הזמן דעות של אנשים, מעסיקים, עובדים סוציאליים ועוד רבים אחרים שמשוכנעים שהם יודעים מה נכון בשבילי.

זה נכון, כל עבודה היא מבורכת ומכבדת; על זה אין שום ויכוח. מזכירות, שירות לקוחות, אדמיניסטרציה, הכל. אבל מה עם לשאוף, לרצות להגיע הכי קרוב למקצוע שרכשתי ועמלתי בשבילו שלוש שנים? למדתי תקשורת, ובחיי, אני חושבת שאין דבר שאני טובה בו יותר מלכתוב תוכן ולהביע את מחשבותיי דרך מילים כתובות. אפילו יש לי רזומה; אמנם קטן, אבל עם עשייה קשה ומשתלמת צברתי כבר תיק עבודות מכובד שאראה לכם – אם רק תבקשו.

בשורה התחתונה, מה שהכי חשוב לי לומר זה שאם אני מתמודדת עם קושי פיזי, וכמוני יש לא מעט, אין כל סיבה שאצמצם את עצמי כי זה הכי “נוח” ומתאים למשבצת שאליה חושבים אחרים שאני שייכת. אני לא כאן רק כדי שיהיה לי “נוח”. אולי גם, אבל לא רק. אני כאן כדי לחלום, להגשים ולהגיע רחוק, ובשביל זה נלחמתי כל חיי ועדיין ממשיכה להילחם.

יש לי מה לתת, לעצמי ולאחרים, והגיע הזמן שנגדיל ראש ונצא מהקופסה המרובעת שאנחנו חיים בה. זה מגביל יותר מכל מגבלה פיזית.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות