נושאים קשורים

רמי ואלמה פונו מביתם – והתחילו להתנדב ב”אקים”

אחרי שנאלצו להתפנות בתחילת המלחמה, החליטו בני הזוג לעזור לאנשים עם מוגבלות שכלית להקים ולטפח גינת ירק. "חיפשנו דרך להרגיש משמעותיים, זה ממלא אותנו"

“לנרמל את זה”: הלוחמים-דוגמנים החדשים של רנואר

תכירו את אלון קמינר, שאיבד שתי ידיים, רגל ועין במלחמה, ואת חבריו לשיקום משיבא, שמככבים בקמפיין האופנה החדש: "זה לשים את זה בפרונט, דווקא בקמפיין של יופי"

מתמודדת נפש קיבלה אישור להמתת חסד – ועוררה סערה

זוראיה טר בק ההולנדית התמודדה כל חייה עם דיכאון, חרדה, טראומה והפרעת אישיות. בראיון לגארדיאן הסבירה: "לפעמים, כשאת אוהבת מישהו, את חייבת לתת לו ללכת"

חוקרים: הסרטון הזה יעזור לכם להבין אם אתם על הרצף

מדובר בסרטון שמציג גליל דו-ממדי מסתובב שעשוי מנקודות. חוקרים איטלקים גילו כי האישונים של אוטיסטים מתנהגים אחרת במהלך הצפייה בו – בהשוואה לניורוטיפיקלים
הסתדרות 480-100

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה
ראשיאוטיזםכדי להתגבר על העצב, נסו לחלום על היום שאחרי

כדי להתגבר על העצב, נסו לחלום על היום שאחרי

אנחנו עוד מנסים לעכל את האירועים של ה-7 באוקטובר. אני רוצה להמליץ לכם לעשות את מה שעוזר לי להתגבר על האפלה – לדמיין עתיד טוב יותר

לי נווה גיא-רון. צילום מהאלבום הפרטי
לי נווה גיא-רון. צילום מהאלבום הפרטי

אני רוצה לשתף בתחושות העצב שאני חווה מאז התחילה המלחמה. ביום שבת ה-7 באוקטובר, שבו התחוללו הזוועות, עוד לא הייתי מודעת לגודל האסון שפקד אותנו. באותו בוקר גם סיפרו לי שסבי האהוב, שהיה כל כך קרוב אליי, נפטר ערב קודם. הרגשתי שאיבדתי חלק מעצמי.

לכך נוספה בהדרגה גם ההבנה על עומק האסון שחווינו. מעולם לא חשבתי שארגיש ככה. לא דמיינתי בחלומותיי ההזויים ביותר שתרחיש כה מזוויע עשוי להתרחש על אדמת ישראל.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


במאמר שכתבתי לאחרונה, שיתפתי בתחושת כוח שמביאה האחדות. לאותה אחדות, שבעיניי מאפיינת את הרוח הישראלית, יש גם השפעה על העצב שלי. בישראל אומרים – “כולנו אחים”, וכשאחים שלך נרצחים, זה מרגיש כאילו שרוצחים אותך. כמו דקירה עמוקה בלב.

אני יודעת שהרבה אנשים סביבי שותפים לתחושותיי, מהסיבה הזאת חשוב לי לשתף בדברים שעוזרים לי להתמודד. אחד הדברים האלה הוא לחשוב על היום שאחרי.

הנערים יחזרו לשמוח ולרקוד, החיילים ישובו לביתם

אני רוצה לשתף אתכם בחזון שלי ליום שאחרי, בו אנחנו נעמוד יחד על אדמה חופשית, נקייה מדם. אנחנו נשמח ונשיר ונדע שאנחנו יחד בטוחים ומשוחררים מטרור ומכאב. נהיה חופשיים מפחד ומשנאת אויבנו.

כמאמר המשורר, השמים מעלינו יחזרו להיות כחולים והציפורים שוב תעופנה  בשלוות השמיים השקטה מבלי לחשוש. הכלבים ישובו לקשקש בזנבותיהם ויחדלו לרעוד באימה. צחוקם של הילדים ישוב וישרור בבתי הספר ובגני הילדים. נערות ונערים ישובו לרקוד ביערות מבלי לחוש אשמה. החיילים ישובו לחיק משפחותיהם, יפשטו את מדיהם ויחבקו את משפחתם. הורים יוכלו שוב לישון בשקט ולחלום חלומות של תקווה.

אני מבקשת מכם, שברגעי עצב וייאוש תחשבו על החזון שלכם ליום שאחרי ושתזכרו, שלמרות הנאיביות שאולי עולה ממנו, ביחד נפעל להגשים אותו.           

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות