נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםלמה אוטיסט כמוני מרגיש הזדהות כל כך עמוקה עם הלומי קרב

למה אוטיסט כמוני מרגיש הזדהות כל כך עמוקה עם הלומי קרב

מרגע שנולדתי החיים הם כמו קרב. הקולות הם טראומה, גם המראות והריחות. הטור של איל שחל

הסיבה לכך שאני כותב על הלומי קרב בהזדהות גדולה כל כך היא שאני נולדתי (כמו) עם הלם קרב. מרגע שנולדתי, החיים הם (כמו) קרב, וטראומה נערמת על טראומה. ככה זה, כשאתה רגיש.

הקולות – הם טראומה.

המראות – הם טראומה.

הריחות – הם טראומה.

אין לי מושג מאיפה הם ינחתו עליי. אני רץ בשוחות, בפאניקה. אין לי בונקר פנימי להסתתר בו. ואני לא רוצה להזדגג. פוחד ממבט מזוגג שכאילו מביט ולא רואה. ילד אוטיסט קטן נכנס ל”בועה” (זה המונח. אני חושב יותר על מצב עוברי), אבל אוטיסט בוגר צריך לתפקד. חוסר תפקוד אצל בוגר עלול להביא לתוצאות לא רצויות.

אני חייב להתמודד עם הכל, כל הזמן, ולקבל את הדברים ככל האפשר, אחרת למציאות לא יהיה שום היגיון ואני אתפרע. על ילד אוטיסט קטן אומרים: “יש לו טנטרום (התקף זעם). את הבוגר – עלולים לאשפז.

כל כך אהבתי את סבא שלי, שהיה אדם נפלא וגם הלום קרב. כשהייתי לצידו שנינו היינו שקטים, וכולם דיברו מסביב. אנחנו חסכנו באנרגיות. כשחוסכים באנרגיה, לא צריך להתאפק.

אני כמעט בן עשרים. אני מזהה את רגע הצרחה, צרחה של פחד מהעולם, ואני מנסה לעשות משהו שימנע אותה. למשל, לרוץ קצת. אני רץ מהצרחה ורץ מרוב פחד שאצרח.

יוני 2020: אמיר חן, הלום קרב, ישן במשאית שבה הוא גר

האימה, כן אימה, מלעשות את הדבר הלא נכון, טבועה בי עמוק, לא בגלל חינוך התנהגותי. ההיפך. חינוך התנהגותי מכחיד התנהגות אחת, ואחרת צצה במקומה.

האימה נובעת ממודעות למצבי. המצב הוא לא נורמלי. בחברה שלנו, התנהגות שמשקפת רגישויות אוטיסטיות עלולה להיענות באשפוז, בהרחקה, במעצר, בטיפול תרופתי כפוי או בסנקציות ברוטליות אחרות.

אני מודע. ברור שאני מודע. אני מסקר את הדברים האלה.

מוזר לכתוב על הדברים האלה כמה ימים אחרי שישראל חוגגת עצמאות. אולי גם לא מוזר. אני מברך על עצמאותה של המדינה, כי לי, כפרט, יש הרבה פחות עצמאות.

******************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

עוד בנושא:

אחרי הטרגדיה: גנץ הודיע על רפורמה באגף השיקום בהובלת זיו שילון

הצעיר שהצית עצמו כתב לאגף השיקום: “לא רוצה להישאר מסכן, לא רוצה להתאבד”

יליד 2001, מתל אביב. מסיים תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה באמנות ומשפט ציבורי. מאובחן כאוטיסט בתפקוד נמוך עם דיספרקסיה (קושי נוירולוגי בביצוע פעולות), שפוגעת בדיבור. מתבטא בהקלדה מגיל צעיר. צייר ששתי תערוכות מאחוריו. כותב שירים שחלקם הולחנו.

כתבות אחרונות