נושאים קשורים

גם אפוטרופוסים יורשו לבדוק ב”הר כסף” ו”הר הביטוח”

חידוש לפלטפורמה לבדיקת חסכונות וביטוחים של משרד האוצר: גם אפוטרופוסים יוכלו לגשת למידע כדי לשפר את המצב הפיננסי של האדם לו הם מסייעים

ביטוח לאומי: נפגעי איבה זכאים למימון טיפולים אלטרנטיביים

בין הטיפולים: דיקור סיני, עיסוי, רפלקסולוגיה, טיפול באמצעות בעלי חיים, טאי צ'י, ביו פידבק ואפילו גלישת גלים. איך מקבלים את ההחזרים? כל הפרטים בכתבה

לאהבה אין מגבלה: צפו בהצעת הנישואים המרגשת

במהלך ההכנות למירוץ "איתן", דור שירן, ספורטאי אוטיסט, הציע נישואים לבת זוגו טל הוף, גם היא עם מוגבלות. כמובן שהיא הסכימה: "אני מחכה כבר לחתונה"

“במלחמה לא לקחו בחשבון אנשים עם מוגבלויות”

כך הודה שר הרווחה, יעקב מרגי, בדיון מיוחד בכנסת וסיפר: "פינינו אנשים עצמאית לאזורים בטוחים". התחייב ללמוד ולהפיק לקחים: "באוצר קשובים אלינו"



דוח מטריד: שיעור מיטות האשפוז בישראל בירידה

על רקע המלחמה, מפרסם משרד הבריאות נתונים מדאיגים על הצפיפות במוסדות הבריאות השונים. המצב הקשה ביותר – באשפוז הפסיכיאטרי. בוסו: "נקדם את השינויים הנדרשים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותחקירת הנפילה מהחלון של חוסה במעון ״נווה האירוס״ נפתחת מחדש

חקירת הנפילה מהחלון של חוסה במעון ״נווה האירוס״ נפתחת מחדש

כשנה וחצי לאחר חשיפת המקרה ב״שווים״, החליטה הפרקליטות לבצע השלמות חקירה בתיק. אחיו של החוסה: ״הוא הפך לנכה״

החוסה יוסי (שם בדוי) בבית החולים
הדייר בבית החולים. “התיעוד מזעזע, אי אפשר לישון”

פרקליטות המדינה החליטה לפתוח מחדש את החקירה הנוגעת לנפילתו של דייר מהחלון, והפקרתו ע”י הצוות הרפואי במוסד ״נווה האירוס״ בנס ציונה. הידיעה נחשפה היום (שני) בכאן ב’, בתכנית ”סדר יום” עם קרן נויבך. כזכור, הסיפור המלא על אודות הדייר שנחבל קשות בראשו ונזקק לטיפול בבית החולים, הופיע לראשונה לפני שנה וחצי באתר ”שווים”.

יוסי (שם בדוי), בן ה- 57, טופל במעון במשך 10 שנים. הסרטון, שתוכנו המלא הגיע לידי אתר ״שווים״, מתעד מבעד לשתי מצלמות את הרגע בו יוסי מטפל על השולחן בחדר האוכל, פותח את הווילון ונופל מהחלון אל המסדרון הפנימי. הוא שוכב כך, שותת דם במשך דקות ארוכות, עד שרופא מגיע ובודק אותו. מרגע זה ואילך הושב על כיסא, וכשניסה לקום נדחף חזרה בחוזקה על ידי אחת האחיות. בהמשך הסרטון נראית האחות מנקה את יוסי, מלבישה אותו ומכינה אותו לפינוי לבית החולים.

יש לציין כי הדקות שקדמו לתקרית אינן מתועדות, בטענה שהחדר היה נעול משום שהאחות האחראית הלכה להביא משהו לשתות.

״אחי נכנס על הרגליים ויצא משם נכה על כיסא גלגלים״

“אני מזועזע ולא ישן בלילות ממה שראיתי״, העיד בני (שם בדוי), אחיו של החוסה, אחרי שצפה בחומרים, אותם קיבל לידיו רק לפני חודשיים וחצי. החומר המצולם, הכולל שעה שלמה של תיעוד רגעי הנפילה והטיפול הלקוי, הועבר למשטרה ולפרקליטות, אך לא נמסר לידי המשפחה, בטענה לפגיעה בפרטיותם של דיירים אחרים שנראים במקום. 

״רואים את אחי נופל על הראש מהחלון לרצפה, מדמם הרבה, ועובר פרק זמן ארוך מאוד עד שהרופא ניגש אליו. גם אז, הרופאים מסתכלים עליו בחטף, עושים טובה שמבחינים בו בכלל”. בני מספר על הרגעים בהם האחות דחפה את אחיו בחוזקה בחזרה אל הכיסא אחרי שניסה לקום. ״במשך חצי שעה ניסו לעצור לו את הדם. אחי נכנס למוסד על הרגליים ויצא משם נכה על כיסא גלגלים, עם 60% נכות בגפיים. הוא לא יכול להשתקם – הם פגעו בו והוא הפך לנכה”.

בני מספר שהשקיע זמן רב בחיפוש אחר מקום חלופי ראוי שיקבל את אחיו. “ראיתי 12 מעונות ולצערי אחד מזעזע יותר מהשני, לא הייתי יכול להשאיר אותו במקומות האלה. כיום הוא נמצא במעון רוחמה בכפר סבא, שם אני מקווה שהוא ישתקם עד כמה שאפשר”.

עורך דינם של בני ויוסי, נועם שיפמן, בירך על פתיחת החקירה מחדש. “אני מודה לפרקליטות על פתיחת החקירה ועל כך שאפשרה לנו לראות את הסרטון המלא. לפי מידע שנמסר לי, התיק נמצא בהשלמות חקירה במשטרת רחובות, מקווה שזה יסתיים במהרה. ניתנה לנו האפשרות לראות את מה שקרה רק מספר שניות לפני הנפילה, אולם ניתן לראות שלקח שעה מרגע הנפילה ועד שבני פונה לבית החולים”.

מ״נווה האירוס״ נמסר: “המעון הגיש תלונות במשטרה נגד העובדים וסיים את עבודתם. לא ידוע לנו פתיחת החקירה בפרקליטות. המעון פועל בכל תחומי החיים על פי נוהלי הרווחה. דברים אלו לא ירפו את ידינו. המעון ימשיך להיות בית חם עבור אנשים עם צרכים מיוחדים”.

>> מטפל בהוסטל על הדיירים: ״צריך לחתוך אותם, לתת אותם לכלבים ולבהמות”

>> “נעול כל היום, כמו כלב”: תלונה למשטרה נגד מעון “נווה האירוס” לדיירים עם מוגבלות

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות