נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותכן, זה מה שאתם חושבים שזה: תמונות מהזוועה במעון בראש העין

כן, זה מה שאתם חושבים שזה: תמונות מהזוועה במעון בראש העין

מכות, הצלפות, השתנות: חדשות 12 חשפו הערב סרטונים ממצלמות האבטחה המתעדים את ההתעללות של עובדים בחוסים

עובד דורך על חוסה שיושב על הספה. צילום מחדשות 12

מהדורת חדשות 12 פירסמה הערב (א’) סרטונים מתוך מצלמות האבטחה במעון “בני ציון” בראש העין, שבהם מתועדים עובדים במקום כשהם מכים, מצליפים, בועטים, חונקים ואף משתינים במיטות של דיירים במקום.

בשבוע שעבר הוגשו כתבי אישום נגד ארבעה מהעובדים, ובראשם הנאשם המרכזי לאית סלאמה, בן 24 מקלנסואה שבמשולש. כתב האישום נגד סלאמה כולל עשרות סעיפים של התעללות פיזית, נפשית ומינית בחוסים. במקביל, הוארך מעצרו ומעצרם של הנאשמים האחרים.

מטפל מכה דייר. צילום מחדשות 12

על פי כתב האישום, סלאמה “ביזה והשפיל את החוסים והכל במטרה להטיל מרותו, להענישם או להפחידם. בין היתר, היכה את החוסים נמרצות בראשם ובגופם, הטיח אותם בחוזקה למיטות ולספות, הפליא בהם אגרופיו, סטר להם בפנים, גרר אותם בכוח בבגדיהם, דחף אותם, היכה בהם באמצעות מוט של מגב, הטיל מימיו על מיטת חוסה, הצית אש בפניו של חוסה ובצמוד לאיבר מינו, צבט אותם, אחז באיבר מינם, הצליף בגופם באמצעות כבל, נשכם בגופם, בעט בגופם, דרך עם רגליו על ראשם, לפת את צווארם וחנק אותם תוך שהוא מקשה עליהם לזוז ולנשום”.

בסרטונים ניתן לראות בין היתר את אחד העובדים, ככל הנראה סלאמה, משתין במיטה של דייר, ואז משכיב אותו על המיטה ומכסה אותו בשמיכה. במקרה אחר, עובד מתועד כשהוא קופץ על אחד החוסים שיושב על הספה ודורך על ראשו. במקרה נוסף מטפל בועט בדייר ומכה אותו בראשו, ובעוד אירוע עובד מצליף בדייר באמצעות כבל.

מטפל משתין במיטה של דייר

בתוך כתב האישום נכללים 17 דיירים שנפלו קורבן למעשיהם הנוראיים של ארבעת העובדים בחודשים האחרונים. צריך לזכור שלמשטרה הייתה גישה לצילומים של 90 הימים האחרונים בלבד, ולהערכת גורמים בחקירה ההתעללות נמשכה הרבה מעבר לזמן הזה. בשבוע שעבר חשפנו כאן ב”שווים” שאחד הקורבנות, עופר לקשטיין, פונה לבית חולים שעות לאחר אירוע ההתעללות האחרון בו, וכעבור יומיים נפטר שם. הרופאים קבעו כי סיבת המוות היא שפעת, אך הוריו של עופר טוענים כי הזנחה פושעת מצד הצוות במעון הובילה למותו. “הוא הגיע לבית חולים השרון עם לחץ דם נמוך מאוד ומיובש לחלוטין”, סיפרה אימו רבקה בראיון לאתר “שווים”.

לכתבה המלאה עם הסרטונים בחדשות 12 הקליקו >>>

https://www.mako.co.il/news-law/2022_q1/Article-c8632662a8dde71027.htm?sCh=31750a2610f26110&pId=173113802

עוד על פרשיית ההתעללות:

“בחודשים האחרונים עופר התחיל להרטיב במיטה. עכשיו אני מבינה למה”

כתב אישום גם נגד מטפלת ב”בני ציון”: “היכתה חוסים ונעצה מפתח בגופם”

שעות אחרי שעבר התעללות במעון: עופר פונה לבית חולים ונפטר כעבור יומיים

״התעללות גופנית, נפשית ומינית״: כתב אישום נגד לאית סלאמה – המטפל מ״בני ציון״

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות