נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותעוד טרגדיה בבית אקשטיין: בת 35 נמצאה מתה במעון בבנימינה

עוד טרגדיה בבית אקשטיין: בת 35 נמצאה מתה במעון בבנימינה

אנשי מד"א שהגיעו למקום ניסו לבצע בה החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה. זה מקרה המוות החמישי במעונות החברה בתקופה האחרונה

מעון "בית דפנה" בחולון. צילום: אביחי חיים
מעון “בית דפנה” של בית אקשטיין בחולון. צילום: אביחי חיים

אישה בת 35 נמצאה אמש (ד’) ללא רוח חיים במעון לדיירים עם מוגבלויות בבנימינה – כך פירסמנו לראשונה באתר “שווים”. עכשיו, אנחנו יכולים לספר כי מדובר במוות נוסף שמתרחש במעון של בית אקשטיין, אחת מהחברות הגדולות בישראל בתחום דיור חוץ ביתי לאנשים עם מוגבלויות, השייכת לחברה הבורסאית דנאל.

ל”שווים” נודע כי אנשי מד”א הגיעו אמש למעון כאשר אותה אישה הייתה כבר מחוסרת הכרה. הצוות הרפואי ביצע בה פעולות החייאה במשך כשעה, אך  לבסוף נאלץ לקבוע את מותה. לאחר מכן הגיעו שוטרים של מרחב מנשה לחקור את נסיבות מותה.

בשלב הזה נתגלעה מחלוקת בין המשטרה, שביקשה לבצע נתיחה של הגופה במכון לרפואה משפטית, לבין משפחתה של האישה, שהביעה התנגדות לקיום ההליך. ארגון זק”א תמך בעמדת המשפחה, והיום טען כי בדיקה ראשונה במכון שללה אירוע פלילי, ולכן לא היה צורך בנתיחה.

בעקבות זאת פנתה המשפחה לבית המשפט, באמצעות המחלקה המשפטית של ארגון זק”א, בבקשה לזרז את שחרור הגופה ולהביא את האישה לקבורה מיידית.

הבוקר, במסגרת דיון בבית משפט השלום בחדרה, החליט השופט אהוד קפלן כי לא קיימת עילה לנתיחה. לטענת ארגון זק”א, השופט קבע כי מוטב היה לו המשטרה הייתה חוסכת את הצער למשפחה ולא מגישה כלל בקשה לבצע את הנתיחה.

מה גרם למותה של האישה? עד עכשיו לא התקבלה תשובה רשמית. בזק”א טוענים כי היא נחנקה תוך כדי אכילה.

מוות חמישי בבית אקשטיין

המוות המצער של הדיירת מתווסף לרצף אירועים חמורים שהתרחשו בתקופה האחרונה במעונות של בית אקשטיין. בין היתר, מותם של שלושה דיירי בית דפנה בחולון, שנגרם כתוצאה מטיפול לקוי בבשר במטבח המעון, ומותו של ויקטור ביטון, דייר לשעבר בבית דפנה, שנפטר לטענת משפחתו כתוצאה מטיפול רפואי רשלני במקום, כפי שנחשף באתר “שווים”.

לאחרונה חשפנו גם מקרה אלימות קשה כלפי דייר במעון של בית אקשטיין בפרדס חנה. שחר גרשון בן ה-18, שהתגורר במקום, עבר התעללות פיזית בידי מטפלת שעבדה במעון, ובימים אלה היא עומדת למשפט.

מבית אקשטיין לא נמסרה תגובה, והיא תפורסם לכשתתקבל.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות