נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"



הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיאוטיזם"להרחיק את הילדים הפוגעים מבית הספר"

“להרחיק את הילדים הפוגעים מבית הספר”

כבר שבוע שדרור, אוטיסט בן 12 שדיווח על התעללות מזעזעת מצד תלמידים בבי"ס באשדוד, יושב בבית, בעוד הם לומדים כרגיל. מחר: הפגנת הורים

דרור. כבר שבוע לא הולך לבית הספר. צילום באדיבות המשפחה

פרשיית ההתעללות בילד האוטיסט מאשדוד: בעוד הילדים (בני 11) שביצעו לכאורה את התקיפה המזעזעת בדרור (שם בדוי, בן 12) ממשיכים להגיע ללימודים כרגיל ונמצאים תחת תוכנית מוגנות, דרור עצמו יושב בבית כבר שבוע מחשש להיתקל בהם בשטח בית הספר. מחר (שישי) בבוקר תתקיים הפגנה של הורים ליד בית הספר, בקריאה להרחיק את הילדים החשודים בתקיפתו, כדי שהוא יוכל לחזור ללימודים ולשגרת חייו.

בהפגנה, שאושרה על ידי משטרת אשדוד, צפויים להשתתף הורים מבית הספר וגם הורים לילדים עם מוגבלות ממקומות אחרים בארץ. “ההפגנה תתקיים בערך 200 מטר מהשער”, סיפרה ל”שווים” נורית טופז, יו”ר תנועת “תושווים” באשדוד, המלווה את משפחתו של דרור בתקופה הקשה. “בכוונה אנחנו מתרחקים מהכניסה כדי לא להפריע לשלוות הילדים”.

תזכורת: ב-1 בנובמבר, יום הבחירות, יצא דרור עם אחיו הצעיר דוד (שם בדוי – 7) לטיול בפארק הסמוך לביתם בעיר. כעבור זמן קצר הבן הקטן שב הביתה, אך לא סיפר דבר. ההורים החליטו לצאת ולחפש את דרור, וכשלא מצאו אותו הזעיקו משטרה. כשהשוטרים הגיעו, דרור בדיוק הופיע לפניהם יחד עם ילד נוסף. “בדרך הביתה דרור התחיל לרעוד ולבכות”, סיפרה האם יעל (שם בדוי) ל”שווים”. “הוא אמר לי: ‘רציתי ללכת משם אבל לא נתנו לי'”.

לאט לאט הוא התחיל לחשוף עוד ועוד פרטים על הסיוט שעל פי החשד עבר. “הוא סיפר ששני ילדים מכיתה ה’, השכבה מתחתיו, הרביצו לו, בעטו בו, ירקו עליו ואמרו לו שהוא מכוער, ובגלל זה הוא צריך להיות משרת שלהם”, המשיכה יעל לספר. “אחר כך הוא שיתף שהם הכריחו אותו לנשק את איבר המין של אחד מהם וסימן עם היד על המקום”.

“דרשו ממנו ללקק שתן”

יום אחרי האירוע כבר הלכה יעל להתלונן במשטרת אשדוד. השוטרים שהבינו כי מדובר בחשודים בגילאי 11, העבירו את החקירה לידי בית לי”ן, מרכז המתמחה בנושא פגיעה מינית בילדים מתחת לגיל 12. מאז, כבר יותר מחודש, הנושא נמצא בחקירה. “באחת החקירות החוקרת סיפרה לנו שאחד הילדים המעורבים כבר התוודה על מה שהיה”, ציינה האם. “הוא אמר שהילד השני השתין על הרצפה ודרש מדרור ללקק את השתן, אחרת הם לא ישחררו אותו הביתה”.

דרישתה ממשרד החינוך ומהעירייה להרחיק את הילדים הפוגעים לכאורה מבית הספר לא נענתה. “הם אומרים שיש נהלים, ולא בטוח שזה יהיה בכלל אפשרי”, הסבירה, “והמצב הוא שהבן שלי, הקורבן, נפגע שוב”.

לקריאה שלה יצטרפו מחר בהפגנה עוד הורים, חלקם מאשדוד וחלקם ממקומות אחרים בארץ. “יש מוסדות מתאימים שאמורים לתת מעטפת לילדים שפגעו פגיעה משמעותית בילדים אחרים”, אומרת טופז. “צריך לשלוח אותם לשם. אני לא משפטנית, אבל אני מבינה שהפגיעה בדרור הייתה קשה, ואם זה לא מספיק המערכת פוגעת בו שוב כשהיא מאלצת אותו להישאר בבית”.

“התייחסות כמו לנשים מוכות”

לדבריה, זה מזכיר לה את התופעה של נשים מוכות. “את חסרות הישע שמים במקלט, והגברים הפוגעים ממשיכים בחייהם”, היא משווה. “כמובן שהילדים הפוגעים לכאורה צריכים לקבל טיפול ומעטפת. הם היו צריכים לקבל אותם הרבה קודם. אבל למה זה בא על חשבון הקורבן? איך אפשר לעקור תלמיד עם צרכים מיוחדים מהשגרה שלו, מבית הספר שהוא כל כך אוהב? זה נורא”.

“אני אגיע להפגנה בשביל להביע תמיכה בדרור ובמשפחה”, אומרת נדיה, אמא לשניים, הקטן שבהם תלמיד כיתה ד’ בבית הספר. “הם מתמודדים עם משהו מאוד קשה. לא רק האירוע עצמו, אלא גם היחס של המערכת”.

הבן הקטן שלה הוא ילד “רגיל”, והגדול הוא בוגר של כיתת תקשורת באות בית ספר. “לא הגיוני שבמשך חודש שלם השתיקו את אמא של דרור”, היא טוענת, “ועוד יותר לא הגיוני שמסרבים להוציא את שני הילדים החשודים מבית הספר. שמעתי מהורים לילדים אחרים שאחד מהם, הגדול יותר, כבר התנהג באלימות מילולית ופיזית כלפיהם. זו כנראה לא הפעם הראשונה. הילדים האלה צריכים לקבל את העזרה במקום אחר, למשל מוסדות מיוחדים שמיועדים לעניין הזה”.

על השאלה האם היא חוששת לילד שלה, היא עונה: “מאוד. הוא אמנם לא באותה כיתה איתם, אבל זה אותו מרחב, אותם שירותים. בית ספר טוען שיש תוכנית מוגנות, אבל רק לפני יומיים דיברתי עם ילדה שלומדת עם הילד הבוגר באותה כיתה, והיא אומרת שהוא ממשיך לפגוע ולקלל. אני מפחדת”.

עיריית אשדוד: “פועלים לפי הנהלים”

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה לפרסום הראשון: “אירועי פגיעה על רקע מיני מועברים למרכז ארצי המאויש באנשי מקצוע ובכלים מקצועיים, לבחינת המקרה ולקביעת חוות דעת ודרכי טיפול. זהו הנוהל שקבע משרד החינוך ובית הספר אינו סוברני לפעול לבד בעניינים אלה.

“לאחר הבהרות אלה יצוין כי מרגע שהאירוע הובא לידיעת בית הספר, הוא הועבר לטיפולו של המרכז הארצי לנפגעי הטרדה מינית. אין בסמכות בית הספר לקבל החלטות ללא חוות דעת מקצועית של המרכז הארצי וללא ראיות התומכות בטענות לכאורה. בית הספר פעל בהתאם לנוהל המתחייב וממתין לחוות הדעת כאמור. עד אז הילדים הופרדו מהילד נשוא התלונה ואינם שוהים יחד, לא בכיתת הלימוד ולא בחצר בית הספר.

“יודגש כי עד כה אין שום ראיה לאירוע הקשור בפגיעה מינית ואת זאת יכול לקבוע רק המרכז הארצי, העושה כעת את הבדיקות בנדון. לצערנו, על אף שלעת הזאת אין כל ראיה התומכת בטענות על פגיעה מינית, יש מי שבחר ‘לטפל’ במקרה ולהעלות את הנושא לרשת החברתית מבלי שבדק את המקרה ותוך שהוא עובר על החוק ומפרסם מידע אסור. חומרים אלה שעלו לרשת הועברו ללשכה המשפטית להמשך טיפול”.

ממשרד החינוך מסרו בתגובה: “התלמיד מקבל טיפול רגשי, וקיימת הפרדה מוחלטת בין התלמידים. האירוע שהתרחש בשעות אחר הצהריים, ביום הבחירות, מחוץ לבית הספר, נמצא בבדיקה על ידי רכזי ההגנה של משרד הרווחה. צוותי החינוך פועלים בשיתוף פעולה עם גורמי החקירה, הרווחה, הייעוץ והשירות הפסיכולוגי. לא נוכל לפרט מעבר לכך, מפאת צנעת הפרט”.

עוד בנושא:

תלונה: “בני 11 הכריחו את בני האוטיסט ללקק שתן”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות