נושאים קשורים

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה

ג’ון מקפאל רוצה להיות הפארא-אסטרונאוט הראשון בעולם

ספורטאי העבר קטוע הרגל יצא למסע אל הלא נודע – בדרך להיות האיש הראשון עם מוגבלות שטס לחלל. "אני רוצה להיות אסטרונאוט, ובמקרה יש לי גם מוגבלות פיזית. זה המסר שאני מנסה להעביר"

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום
הסתדרות 480-100

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...
ראשיאוטיזםהפרויקט של תלמיד התיכון: תוכנת "ווטסאפ" לאוטיסטים

הפרויקט של תלמיד התיכון: תוכנת “ווטסאפ” לאוטיסטים

עידו ארבילי, תלמיד י"ב באורט יקנעם ונער על הרצף: "המטרה היא להפוך את העולם המחובר ליותר מובן עבור אנשים כמוני"

עידו ארבילי. צילום: יח”צ אורט

המדור בשיתוף מפעל הפיס

עידו ארבילי הוא תלמיד כיתה י”ב באורט יקנעם ונמצא על הרצף האוטיסטי. הוא תלמיד מצטיין ובין היתר סיים כבר בשנה שעברה בגרות 5 יחידות במדעי המחשב. השנה, במסגרת המגמה, הוא עובד על פרויקט מעשי ברמת 5 יחידות לימוד נוספות, שיאפשר לאוטיסטים לתקשר ביניהם בתוכנת דמויית ווטסאפ.

הרעיון החל כאשר המורה שלו במגמה, דני בן ישי, הציע לו שהפרויקט שלו יהיה בנושא שקשור לאתגרים האישיים שלו ויהווה ניסיון לתת מענה לאחד מהם.

אחד האתגרים איתם מתמודד עידו הוא חוסר היכולת להתכתב בווסטאפ בשל מורכבות השפה והתקשורת. ההתכתבויות  חסרות לעידו, ולכן הוא בחר לכתוב ולהמציא תוכנה שתיתן מענה דומה לו ולחבריו על הקשת האוטיסטית. התוכנה  תאפשר לסמן כל משפט בצבע שונה לפי הטון בו הוא צריך להתפרש ותכיל מערכת אימוג’ים מותאמת ומובנת לאנשים על הרצף.

כך נראית האפליקציה של עידו

התוכנה כבר פועלת באופן ראשוני ועידו עובד לשפר אותה כדי שתוכל לשמש את חבריו על הרצף באופן קבוע. “יש הרבה אפיליקציות שרוצות לחבר את העולם”, עידו אומר, “אבל מבחינתי חסרה לעולם המחובר התייחסות למובנות, ואני הבנתי שזה מקרה יחסית נפוץ על הרצף האוטיסטי. המטרה היא להפוך את העולם המחובר ליותר מובן עבור אנשים על הרצף”.

מנהלת תיכון אורט יקנעם, עדה אברכהן שמש, בירכה את עידו: “אני גאה מאוד בעידו, תלמיד מצטיין שחושב כל הזמן איך הוא יכול לתרום בעולם. הרעיון לאפליקציה הוא חיבור מנצח בין מורה שדוחף את התלמידים קדימה לבין תלמיד שאפתן, ולכך אנחנו מחנכים בתיכון שלנו ובכלל ברשת אורט”.

המדור בשיתוף מפעל הפיס

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות