נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםשיניתי את שמי כדי לאזן את החיים

שיניתי את שמי כדי לאזן את החיים

מפה נומרולוגית רמזה לי שיש פער גדול בין הייעוד שלי לבין החיים עצמם. ככה נתתי לעצמי מחדש משמעות ותוקף

לי גיא-רון. צילום מהאלבום הפרטי

הוספתי לעצמי שם השבוע וזה משהו שאני רוצה לדבר עליו. עד ליום ההחלפה הייתי “לי”, שם קצר ובעיני גם ממש יפה. היום אני עדיין “לי”, אבל נוסף לי השם הפרטי השני “נווה”.

הלכתי עם אמא שלי לפגוש את ניבה, חברה ונומרולוגית. אצל ניבה עשינו מפה, שלדבריה אמורה ויכולה להעיד על השפעה שיש לשם שלי על מי ועל מה שקורה איתי. לפי המפה, ואולי לא רק לפיה, עולה שיש פער גדול בין הייעוד שלי לבין הביצוע, לבין החיים. בלי קשר, זו תחושה שמלווה אותי כל החיים. היא הציעה לי לעשות איזון שם – הוספת שם בתאריך מסוים, שאמורה לדבריה לאזן אותי ואת החיים שלי.

אני מניחה שאתם תוהים ושואלים מה זה אומר בכלל. אני חושבת שהכוונה היא לנסות לקדם אותי להגשמה עצמית. הסכמתי. ממש לא מתוך נואשות. אני חושבת שכשישבנו שם, ניבה הצליחה להבין בדיוק מי אני, וזה ריגש אותי. בעצם, זה היה יותר מריגוש. היה בזה מעין מתן משמעות ותוקף להמון תחושות, שליוו אותי במהלך השנים.

הסביבה לא הבינה

החלטתי, על פי ההצעה, שאני מוסיפה שם פרטי שני – “נווה”. זה הסתדר לי, כי זה שם שגורם לי לחיוך. זה גם שם המשפחה של משלבת שאני מאוד אוהבת. הבחירה בשם הפכה את כל התהליך ליותר מדויק עבורי. הסביבה שלי לא כל כך הבינה למה עשיתי כזה צעד. חלק תמכו וחלק התנגדו. אבא שלי ממש אפילו פעם ראשונה שכעס עליי, כינה את העניין “קשקוש”, “אחיזת עיניים וניצול אנשים”, ולא שיתף פעולה עם העניין. אבל אני החלטתי, ושיניתי. עכשיו, כבר כולם עומדים מאחוריי, כי זה מה שרציתי, ואני שמחה וגאה בהם ובי.

עכשיו, נשאר לי עכשיו להמתין ולהיווכח אם יהיה שינוי. כי להפך מניתוחים או מתהליכים אחרים, שינוי שם או איך שניבה קוראת לזה “איזון שם”, הוא לא עניין שמייד מורגש. המעשה הזה אמור לעזור לי לקדם את הדיבור שלי ולקרב אותי לייעוד שלי. אז אני מחכה וגם עוזרת לעצמי.

אני לא שמה את כל התקוות שלי שם, אבל אין בליבי ספק שזה משנה חיים ויותר מזה אין לי ספק לגבי עצמי. אני איאבק ואעשה מה שאני יכולה כדי להתקדם ולהגשים את עצמי ,למצות את הפוטנציאל שגלום בי ולהצליח.

הפעם החלטתי לבחור בשיטה שכמוני גם היא יוצאת דופן ,כמוני גם היא לא רגילה. איך זה ישפיע? רק הזמן יוכל לומר לנו, אבל אני מבטיחה לעדכן. מילה של לי (נווה).

לטורים קודמים של לי נווה:

איך זה מרגיש כשהחיים שלך הם קרב אחד גדול

הקרב שלי מול עצמי: להפחית את התלות במשלבות זה לא קל

תלויה באחרים: החיים בלי משלבת

אנחנו לא צריכים הוסטלים, שחררו אותנו מהכבלים  

ילידת 1994. רווקה. מתגוררת בתל אביב. מוגדרת מינקות כאוטיסטית NOS. לא מדברת. כותבת בתמיכה. סטודנטית באוניברסיטת תל אביב לתואר בספרות ובמדעי הרוח. כותבת על הגישה שלה לחיים וכדי לגשר בין עולמם של האנשים עם הצרכים המיוחדים לעולם "הרגיל".

כתבות אחרונות