נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיחדשותההסתדרות: לא נסכים שסייעת אישית תשמש למספר ילדים

ההסתדרות: לא נסכים שסייעת אישית תשמש למספר ילדים

יו"ר הסתדרות המעוף הודיע למשרד החינוך כי מימוש ההנחיה כרוך בהסכם קיבוצי חדש ובתוספת שכר. כמו כן יצא נגד הפעלת כיתות עם תומכי חינוך בלבד. "הנחינו את הוועדים לא לשתף פעולה עם ההנחיות"

אני רואה את הכאב וההידרדרות בהישגים הטיפוליים על הילד שלי”. בנה של עדן צויגהפט (צילום באדיבות המשפחה)

סאגת קיצור יום הלימודים במסגרות התקשורת לאחר הוראת בג”ץ נמשכת: לאחר שפרסמנו כי מ”מ מנכ”ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, הנחה את בתי הספר והגנים כי סייעות אישיות ישמשו כסייעות רוחביות למספר ילדים בכיתה – יו”ר הסתדרות המעוף, עו”ד גיל בר טל, יוצא נגד הנחיה זו. במכתב רשמי שהעביר למנכ”ל, טען בר טל כי “תומכת חינוך לא תשמש כסייעת רוחב למספר תלמידים בכתב ללא הסכמה בהסכם קיבוצי, בהסכמתה המפורשת ותוך תגמול שיוסכם”.

בנוסף, הגיב בר טל לדיווחים הרבים שהגיעו ל”שווים” לפיהם מסגרות שונות ברחבי הארץ מפעילות את הגנים ובתי הספר ללא צוות הוראה, ומקצרות את יום הלימודים בניגוד להנחיית בג”צ בטענה למחסור בכוח אדם. בר טל התייחס לכך במכתבו והבהיר: “לא נסכים להפעלת כיתות רק עם תומכות חינוך ללא עובדות הוראה, הן ברמה האחריות המוטלת עליהן או עבודה בתקן חסר”. עוד טוען בר טל כי החוזר שהוציא משרד החינוך הוא חד צדדי, והוא לא מקובל על הארגון.

**************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

“שוב מוצאים אנו את עצמינו במצב שאתם פוגעים בזכויות הסקטור, המאויש רובו ככולו בנשים ומפלים אותן לרעה, ומנחיתים עליהן הוראות חד צדדיות הפוגעות בזכויותיהן”, כתב בר טל. “ככל שנוצרה בעיה ויש למצוא פתרון, יש לפעול תוך הידברות ומציאת פתרונות עם נציגות העובדים ולא בדריסה זכויות העובדים. ההנחיות כאמור יש להן השפעה ישירה על זכויות העובדות המעוגנות בהסכמים קיבוציים והן מנוגדות להן. לא נסכים ולא נאפשר ששינוי חד צדדי בשעות פעילות הגן/כיתה יגרע משכרן של תומכות החינוך. כמו כן, לא הוסדר שיפוי תומכות החינוך בגין החלפת גננת/מורה בהסכם קיבוצי למול המעסיקים. ועדי העובדים ותומכות החינוך הונחו שלא לשתף פעולה עם ההנחיות כאמור, ההסתדרות לא תאפשר רמיסת זכויות העובדות באופן חד צדדי”.

“שר החינוך כתב לי שהמצב קשה”

עדן צויגהפט מהרצליה היא אמא לילד על הרצף האוטיסטי, שמתמודדת עם המחסור הקשה של צוות הגן. לטענתה, עוד לפני פסיקת בג”ץ, הגן כולו היה מופעל על ידי סייעות, לפעמים עם גננת ולפעמים בלי. עם פתיחת שנת הלימודים המצב הפך גרוע יותר, וכרגע הוא מופעל רק על ידי הסייעות שלדבריה כורעות תחת העומס, מה שמביא לדרדור במצב הילדים.

“אין גננות בכלל בגן, לא מנהלת גן ולא משלימה”, אומרת צויגהפט. “אין מי שיישם את התוכנית הפרא-רפואית על הילדים. הם נמצאים עם סייעות שקורסות, מושיבים אותם מול מסכים ואין להם שום תוכנית לימודית. כל פעם אומרים לנו, ‘תבואו תיקחו את הילדים בשלוש’, זה הורג לי את העבודה. בקצב הזה מישהו מאיתנו (עדן ובעלה) יתפטר כי אין מי שייקח את הילדים. אני רואה את הכאב וההידרדרות בהישגים הטיפוליים על הילד שלי. זה לא אותו ילד”.

לדברי צויגהפט היא שוחחה עם שר החינוך, יואב קיש, שאמר לה כי הוא מודע למחסור והוא מבין את הבעיות. לאחר מכן, כתב לה בהודעה אישית: “אני מכיר את הסיטואציה. המצב קשה… מנסים לסייע ככל שניתן ולתכנן פתרון לטווח הארוך”.

שר החינוך יואב קיש בטקס חילופי השרים. צילום: דוברות משרד החינוך
“מכיר את הסיטואציה”. שר החינוך, יואב קיש (צילום: דוברות משרד החינוך)

ההנחיה הזאת של משרד החינוך הייתה כתובה לראשונה כסעיף בחוזר מנכ”ל משרד החינוך עוד מהשנה שעברה. ואולם, במסמך שפורסם לאחרונה ביקש משרד החינוך “להזכיר” כי ניתן לעשות שימוש בסעיף המיוחד הזה – כדי לתת מענה למחסור בכוח האדם. מנכ”ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, הוציא את המכתב כתגובה למנהלי מחוזות במשרד החינוך, שטענו בפניו כי אלו”ט קיבלה פניות מעשרות גנים ובתי ספר שמשתמשים בסעיף “חריגים” לצמצום שעות הלימודים שלא לפי הנהלים ובניגוד להחלטת בג”צ.

עורך הדין מנחם גולדין, מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, ביקש להזכיר כי החלטה על סייעת משותפת יכולה להתקבל רק על ידי צוות רב מקצועי היושב בוועדת פילוח ותמיכות של כל ילד. ההורים, לדבריו, הם חלק מהצוות הרב מקצועי ויש להם קול אחד בו, ובנוסף הם יכולים להגיש השגה על ההחלטה.

ממשרד החינוך ומעיריית הרצליה טרם נמסרו תגובות, והן יפורסמו כשתתקבלנה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות