נושאים קשורים

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד
הסתדרות 480-100

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
ראשיחדשותועכשיו: משרד החינוך מציע "חצי משלבת" לכל תלמיד

ועכשיו: משרד החינוך מציע “חצי משלבת” לכל תלמיד

לאור המחסור בצוותי הוראה והקושי למלא את פסיקת בג"צ, הוציא מנכ"ל המשרד מכתב בו הזכיר כי "סייעת אישית יכולה להפוך לרוחבית למספר ילדים אוטיסטים". ההורים זועמים: "ברור שהילדים שלנו ייפגעו"

“במשרד החינוך מתקנים עוול בעוול נוסף”. צילום אילוסטרציה: ביגסטוק

נמשכת המהומה סביב החלטת בג”צ לאסור על מסגרות התקשורת לקצר את יום הלימודים ל-16:00. לאחר שמנהלי המסגרות טענו כי אין להם כוח אדם לכך, שלח הבוקר משרד החינוך תזכורת לסעיף מיוחד בנהלים שמאפשר לכל סייעת אישית לשמש סייעת רוחבית למספר ילדים אוטיסטים בכיתה בבית הספר או בגן. המשמעות: חצי סייעת, או אפילו שליש או רבע סייעת לילד.

ההנחיה הזאת של משרד החינוך הייתה כתובה לראשונה כסעיף בחוזר מנכ”ל משרד החינוך עוד מהשנה שעברה. ואולם, במסמך החדש שיצא הבוקר “מזכירים” במשרד החינוך כי ניתן לעשות שימוש בסעיף המיוחד הזה – כדי לתת מענה למחסור בכוח האדם.

מנכ”ל משרד החינוך, מאיר שמעוני, הוציא את המכתב הבוקר (שלישי) כתגובה למנהלי מחוזות במשרד החינוך, שטענו בפניו כי אלו”ט קיבלה פניות מעשרות גנים ובתי ספר שמשתמשים בסעיף “חריגים” לצמצום שעות הלימודים שלא לפי הנהלים ובניגוד להחלטת בג”צ.

בתגובה, שמעוני טען במכתבו כי “סייעת תוכל לשמש כסייעת רוחב למספר תלמידים בגן או בכיתת בית הספר, תוך הקפדה שסך השעות להן זכאי התלמיד, יינתנו לו”.

לפי חוזר המנכ”ל משנה שעברה, לתלמידים מאותו גן או מאותה כיתה תתאפשר תמיכה של סייעת משותפת בהתאם לצרכים, וזה ייקבע בשיתוף ההורים עם הבהרות לגבי משמעות המהלך. עוד נכתב בחוזר כי מכל תלמיד ייגרע החלק היחסי בהתאם להיקף שעות הסיוע שקיבל. אם, מתוך חיבור שעות הסיוע של התלמידים, נשארת יתרת שעות, היא תוקצה לתמיכות אחרות עבור אותם תלמידים. אם התמיכה המשותפת נפסקת, יקבל כל תלמיד את היקף השעות שנגרע ממנו בגין התמיכה המשותפת.

המהלך הזה עורר זעם גדול אצל הורים לילדים על הרצף האוטיסטי שטוענים כי במידה ומנהלי המחוזות אכן ינחו את מנהלי הגנים או בתי הספר להשתמש בסעיף הזה, השילוב האישי ייפגע מאוד. “אמנם ההנחיה היא מסויגת כי טוענים שסך השעות שזכאי התלמיד לא ייפגע, אבל מי מבטיח לנו את זה? ברגע שסייעת אישית הופכת לקבוצתית כדי למלא מקום, ברור שהילדים שלנו ייפגעו”, אמרה אם לילד על הרצף האוטיסטי שנמצא בגן תקשורת באזור המרכז.

“נראה שבמשרד החינוך מתקנים עוול בעוול נוסף”, טען אב נוסף לילד הלומד בכיתה ב’ במסגרת חינוכית בדרום הארץ. “עד עכשיו הסעיף היה קיים וכמעט אף אחד לא השתמש בו. מעכשיו, יש להם את התירוץ המושלם ואבוי לנו על הילדים שלנו. בגן זה עוד פחות קריטי כי בדרך כלל יש שתי משלבות, אבל בבית ספר זה יכול להיות הרסני ואפשר להגיד שהשילוב יהיה בכאילו ובכך להכריז על מותו”.

משלבת לתלמיד בבית ספר לילדים על הרצף האוטיסטי, שביקשה לא לציין את שמה, טוענת כי כל סייעת אישית, גם אם היא תהיה סופרמן, עלולה לפספס את הילד במצב שכזה. “גם ככה יש קושי גדול לילדים וגם למשלבת, אז עכשיו רוצים שאנחנו נמלא את החסר עבור משרד החינוך?”, היא שואלת. “סעיף הזה היה כתוב, אבל מעולם לא השתמשו בו. עכשיו אומרים במשרד החינוך: הנה הפתרון, תשתמשו בו. מדובר בפגיעה קשה בילד, ונראה שאף אחד לא חושב לא עליו ולא עלינו. אם רוצים שעוד משלבות יעבדו במקצוע, הדבר הזה מרחיק מאוד. אם הייתי רוצה להיות מורה אז הייתי הולכת ללמוד הוראה ולהיות אחראית על התלמידים. זה מטריד אותי מאוד”.

עורך הדין מנחם גולדין מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים ביקש להזכיר כי החלטה על סייעת משותפת יכולה להתקבל רק על ידי צוות רב מקצועי היושב בוועדת פילוח ותמיכות של כל ילד. ההורים, לדבריו, הם חלק מהצוות הרב מקצועי ויש להם קול אחד בו, ובנוסף הם יכולים להגיש השגה על ההחלטה.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות