נושאים קשורים

מתמודדת נפש קיבלה אישור להמתת חסד – ועוררה סערה

זוראיה טר בק ההולנדית התמודדה כל חייה עם דיכאון, חרדה, טראומה והפרעת אישיות. בראיון לגארדיאן הסבירה: "לפעמים, כשאת אוהבת מישהו, את חייבת לתת לו ללכת"

חוקרים: הסרטון הזה יעזור לכם להבין אם אתם על הרצף

מדובר בסרטון שמציג גליל דו-ממדי מסתובב שעשוי מנקודות. חוקרים איטלקים גילו כי האישונים של אוטיסטים מתנהגים אחרת במהלך הצפייה בו – בהשוואה לניורוטיפיקלים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים



אין אישור להסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות
ראשימדריכיםשאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שוברי סל שיקום? (אילוסטרציה). צילום: pexels
שאלו בנפשכם: איך מאריכים שוברי סל שיקום? (אילוסטרציה). צילום: pexels

???

היום אתייחס לשאלה שנשאלתי שוב ושוב על ידי פונים רבים ומגוונים. השאלה היא כזו: פניתי לוועדת סל שיקום, קיבלתי אישור לשירות מסוים, ועד שבאתי להשתמש בשובר הוא פג תוקף. בואו נראה דוגמאות: שפרה פנתה לוועדת סל שיקום באזור המרכז וקיבלה שובר לדיור מוגן לבודדים. בזמן שבו שפרה חיכתה ששרות דיור מוגן יקלוט אותה, השובר שקיבלה בוועדת סל שיקום פג תוקף. מה עושים במצב כזה?

דוגמה נוספת: חיים ניגש לוועדת סל שיקום באזור הדרום, הוא קיבל שובר לשירותי פנאי. חיים התלבט עם עצמו זמן רב אם הוא רוצה לקבל את השירות, ובזמן שהוא התלבט, השובר שיש ברשותו פג תוקף.

מה עושים במקרה כזה?

!!!

פניתי למשרד הבריאות כדי לקבל את תשובתם ולהבין איך כדאי להתנהל במצב כזה. התשובה היא כזו. במידה ולא קיימים שירותים זמינים במסגרת סל שיקום ופג תוקף אישור השירות, המטופל לא בהכרח צריך להגיע לוועדה בשנית באופן פרונטלי אלא ניתן יהיה להסתפק בשליחת דו”ח פסיכיאטרי עדכני למייל יו”ר הוועדה, ובהתאם להחלטתו תתקבל החלטה לפי כל מקרה לגופו.

איך יוצרים קשר עם וועדות סל שיקום?

בלינק הזה יש את כתובות המייל של וועדות סל שיקום האזוריות, אליהן אפשר לפנות במייל בליווי דו”ח פסיכיאטרי עדכני ולבקש הארכה של תוקף השובר. בהצלחה!

גם לכם יש שאלה חשובה? מוזמנים לפנות אלינו

מדור “שאלו בנפשכם” מזמין מתמודדי נפש ובני משפחותיהם לשאול שאלות הנוגעות לזכויותיהם בכל תחומי החיים – קצבה, עבודה, דיור, השכלה ועוד. על השאלות יענה אמיר שטיין, שצבר ניסיון רב בנושא לאורך השנים. אנחנו נבחר שאלות מעניינות או כאלה שרלוונטית למספר גדול של אנשים, ונפרסם אותן עם התשובות כאן. אנחנו מתחייבים שזהותכם האמיתית תישמר בסוד (השמות שיפורסמו יהיו בדויים).

אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשתמש בשאלות שלכם, ועליכם לקחת זאת בחשבון כאשר אתם פונים אלינו. שוב, שמותיכם האמיתיים לא יופיעו בפרסומים. כמו כן, חשוב להדגיש כי התשובות במדור אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין המומחים המשיבים, מערכת “שווים” או אמיר שטיין, אחראים לתוצאות השימוש בהן.

מייל לשליחת שאלות >>> [email protected]

מדור זה מוקדש לזכר אחי, יוסף ברוך שטיין ז”ל

למדורים הקודמים:


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות