נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשימדריכיםהאם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

עזרה משפטית (אילוסטרציה). צילום: pexels
עזרה משפטית (אילוסטרציה). צילום: pexels

???

שלום, שמי א’. אני מתמודד נפש וגם גרוש. רציתי לשאול האם יש הקלות בעניין זמן תגובה להוצאה לפועל למתמודדי נפש? אשתי לשעבר שולחת עוד ועוד תביעות, ואני מקבל בכל פעם שבועיים כדי להגיב. זה זמן קצר מדי, והסטרס שנגרם ממנו מקשה עלי להגיב בהתאם. האם יש אפשרות לבקש שפרק הזמן שיוקצה למתן תגובה יהיה ארוך יותר? ושאלה נוספת, האם קיים סיוע משפטי במצבים כאלה למתמודדי נפש?

!!!

שלום א’,

לגבי השאלה הראשונה שלך, כל אדם שנמצא בתהליך בהוצאה לפועל רשאי להגיש בקשה להארכת מועד בהוצאה לפועל. כדי להגיש את הבקשה צריך לפנות אל לשכת ההוצאה לפועל הרלוונטית עם הטופס הזה.

בטופס יש מקום לכתוב את הנימוקים, ואתה יכול להסביר שאתה מתמודד נפש ולפרט על הקושי הרגשי להתמודד ועל כך שלוקח לך יותר זמן להגיב. אם יש לך אחוזי נכות, הייתי מפרט את זה גם בבקשה. כמו כן, הייתי ממליץ להגיד שאתה מחכה לסיוע משפטי ושרות הנגשה, עליהם אני מרחיב בהמשך, ושלכן תשמח אם יתנו לך עוד זמן.

בנוסף לכך, רציתי להכיר לך שרות הנגשה של תהליכים משפטיים, שאולי יעזור לך. שירות קוראים “הנגשת צדק” מדובר בשירות שמנגיש תהליכים משפטיים (כמו הוצאה לפועל) למתמודדי נפש. הם אמורים לעזור לך כדי שהתביעות שאתה מקבל יהיו לך יותר קלים להבנה ויעזרו לך להתמודד איתם. לא מדובר בסיוע משפטי אלא בסיוע להנגיש לך מה קורה. כדי ליצור איתם קשר צריך להתקשר למספר הבא: 02-652-1308

לגבי השאלה על ייעוץ משפטי, התשובה היא כן, ישנם שתי אפיקים של סיוע משפטי למעוטי יכולת. הראשון הוא דרך משרד המשפטים אליהם אפשר לפנות בטופס מקוון.  אם הם יגידו שאתה לא זכאי לעזרה מהם, אתה יכול גם לפנות לשירות שכר מצווה של לשכת עורכי הדין במספר: 1-700-505-500. הקו פועל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00 ל-17:00.

השירותים שפירטתי פה הם חינמיים, חוץ מהשירות של משרד המשפטים שצריך לשלם בו אגרה.

בנוסף לכך, ברצוני להדגיש שקצבת נכות היא קצבה מוגנת שלא אמורים לעקל לך אותה, וצריך למשוך אותה תוך 30 יום כדי להימנע מעיקול. במקרה וקצבה נשארת בחשבון הבנק למעלה מ 30 יום ניתן לעקל אותה. כמו כן, ניתן לעקל קצבת נכות במידה והחוב הוא על רקע של מזונות.

מקווה שעזרתי, ומאחל ימים טובים ורגועים.


דרושים: מדריכים בצהרון לילדים בגיל הרך של עמותת “האומץ להיות”. העבודה היא במשמרות של 3 שעות מדי יום, באזור המרכז. דרוש ניסיון / רקע בהדרכה וחינוך, אמינות, יושרה ואהבה לילדים.

ללוח המשרות המלא של “שווים בתעסוקה” הקליקו כאן >> https://jobs.shavvim.co.il/jobs/


גם לכם יש שאלה חשובה? מוזמנים לפנות אלינו

“שאלו בנפשכם”, מדור מבית “שווים”, מזמין מתמודדי נפש ובני משפחות לשאול שאלות הנוגעות לזכויותיהם בכל תחומי החיים – קצבה, עבודה, דיור, השכלה ועוד. על השאלות יענה אמיר שטיין, שצבר ניסיון רב בנושא לאורך השנים. אנחנו נבחר שאלות מעניינות או כאלה שרלוונטית למספר גדול של אנשים, ונפרסם אותן עם התשובות כאן במדור. אנחנו מתחייבים שזהותכם האמיתית תישמר בסוד (השמות שיפורסמו יהיו בדויים).

אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשתמש בשאלות שלכם, ועליכם לקחת זאת בחשבון כאשר אתם פונים אלינו. שוב, שמותיכם האמיתיים לא יופיעו בפרסומים. כמו כן, חשוב להדגיש כי התשובות במדור אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין המומחים המשיבים, מערכת “שווים” או אמיר שטיין, אחראים לתוצאות השימוש בהן.

מייל לשליחת שאלות >>> mailto:[email protected]

מדור זה מוקדש לזכר אחי, יוסף ברוך שטיין ז”ל

למדורים הקודמים:


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות