נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה
הסתדרות 480-100

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשיאנשים עם מוגבלויותכבר לא סגנית שר האוצר: ח"כ וולדיגר תסייע למערך בריאות הנפש

כבר לא סגנית שר האוצר: ח”כ וולדיגר תסייע למערך בריאות הנפש

מערכת בריאות הנפש נמצאת במשבר קשה ולפניה אתגר עצום של טיפול בנפגעי המלחמה. וולדיגר: "החזרת הביטחון והשקט לא יתאפשרו ללא ניצחון הרוח"

ח”כ מיכל וולדיגר. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

היום ה-20 למלחמת “חרבות ברזל”: ח”כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) החליטה להתפטר מתפקידה כסגנית שר האוצר ולהפנות את מירב מאמציה לטיפול במערכת בריאות הנפש. מערכת בריאות הנפש נמצאת במשבר קשה ביותר בעשור האחרון, ולכך יש לצרף את עשרות אלפי הישראלים, אולי יותר, שיזדקקו לטיפול נפשי בעקבות המלחמה.

“ב-7 באוקטובר העולם של כולנו שינה את פניו ללא היכר”, כתבה וולדיגר במכתב ההתפטרות שהגישה. “סדרי העדיפויות השתנו והחיים אינם כתמול שלשום. מעל 1,400 אנשים, נשים, קשישים וטף, נטבחו באכזריות, מעל 220 נחטפו לעזה, וישנם אלפי פצועים, חלקם בגוף, חלקם בנפש וחלקם גם וגם. ההתקפה הברברית, הרצחנית והאכזרית של החמאס שינתה לחלוטין את המציאות של מדינת ישראל…

“אני סבורה כי הניצחון הצבאי והחזרת הביטחון והשקט לא יתאפשרו ללא ניצחון הרוח”, המשיכה וולדיגר; “ללא סיוע וטיפול בבעיות ובאתגרים בהם נתקלים כעת עשרות אלפים מאזרחי ישראל – בין אם אלה משפחות שכולות ומשפחות של חטופים, או משפחות מפונים מהדרום והצפון, ובין אם אלו אזרחים שחווים קשיים – כלכליים, נפשיים, אישיים, משפחתיים וכו’. חוסנם של אזרחי המדינה, ובוודאי של תושבי עוטף עזה ושל כוחות הביטחון, חייב לקבל ויקבל עדיפות עליונה.

“המשימה שלי, בוודאי בעת הזו, היא לבנות מחדש את האמון. להחזיר לאזרח את התחושה שרואים אותו, שסופרים אותו, שהוא חשוב ונחוץ, ויש לו על מי לסמוך. ברור לי כי בעת הזו אני מחויבת להפנות את כל מרצי וזמני לחיזוק החוסן החברתי, לשיפור מערכת בריאות הנפש, לסיוע פרטני וכללי למשפחות הנ”ל ולהגעה והימצאות מוגברת יותר בקרב השטח והאזרחים. זאת, אצליח לבצע טוב יותר כחברת כנסת מן המניין ללא עיסוק מיניסטריאלי במשרד האוצר, והפניית המשאבים שהוקצו עבור לשכתי לטובת המערכה בה בעזרת ה’ ננצח.

וולדיגר נחשבת לחברת כנסת “חברתית”, במיוחד בתחומי בריאות הנפש והרווחה, גם ביחס לאנשים עם מוגבלויות. בעבר סיפרה כי יש לה ניסיון אישי בתחום לאחר שקרוב משפחתה אושפז במערכת בריאות הנפש. כחלק מההסכמים הקואליציוניים של הממשלה הנוכחית הבטיחה חברת הכנסת לקיים רפורמות נדרשות במערך בריאות הנפש ולשפר את השירות.

בין היתר קידמה וולדיגר את העלאת הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש כחלק מסל השיקום, והצעת חוק להקמת צוותי התערבות במשבר על רקע אירועים טרגיים שהתרחשו במהלך טיפול של כוחות הביטחון בקריאות מצוקה של אנשים עם מוגבלויות ומשפחותיהם. כמו כן, קידמה הליך הסדרה של טיפול באמנויות כמקצוע פרא רפואי כחלק מהסדרת מקצועות הבריאות.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>>  bit.ly/Shavvim-igul-letova

עוד בנושא:

דרוש בדחיפות: צו 8 למערכת בריאות הנפש

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות