נושאים קשורים

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר

כבוד: מרכז “נא לגעת” מועמד לפרס בינלאומי יוקרתי

זוהי הפעם הראשונה שארגון ישראלי מועמד לפרס הבינלאומי של פורום העסקים לאנשים עם צרכים מיוחדים הבריטי

האם קיים סיוע משפטי למתמודדי נפש מול הוצאה לפועל?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: איזו עזרה משפטית ניתן לקבל מול גורמי האכיפה?

לכבוד החג: קצבאות ביטוח לאומי הועברו מוקדם לזכאים

כפי שדווח ב"שווים", קצבאות הנכות הוקדמו ב-10 ימים בשביל לאפשר היערכות לפסח. מחר יועברו גם המענקים המיוחדים שאישרה הממשלה לנפגעי המלחמה. כל הפרטים



ניצול מהנובה: “50 מהשורדים התאבדו”. משרד הבריאות: הנתון אינו נכון

הדברים נאמרו בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, שהתכנסה לדון במצוקת שורדי הטבח. ח"כ אלהרר: "יש כאלה שהמדינה לא יודעת מה עלה בגורלם"
ראשיחינוך מיוחד"כסייעת אוטיסטית, אני והתלמידים מבינים זה את זה"

“כסייעת אוטיסטית, אני והתלמידים מבינים זה את זה”

רונית אוסטרובסקי תמיד חלמה לעבוד בחינוך, ולפני שנתיים הפכה לסייעת בכיתת נערים על הרצף. בקרוב היא תגשים חלום נוסף כשתסיים לימודי הוראה ותהפוך רשמית למורה

“עזר לי מאוד שהסביבה האמינה בי”. רונית אוסטרובסקי (צילום: רוני זמיר)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

להגשים חלומות זה קשה לכולם, ולאנשים על הרצף זה מאתגר אפילו יותר. לכבוד יום האוטיזם הבינלאומי שיצוין היום (ג’), דיברנו עם רונית אוסטרובסקי (25), על הרצף מירושלים, שלמרות כל הקשיים, הגשימה את חלומה להיות סייעת ולומדת כעת להיות מורה.

“אובחנתי בגיל 11”, משחזרת אוסטרובסקי. “עד אז הייתי בכיתה מקדמת של ילדים עם לקויות למידה, ואז עברתי לכיתת תקDשורת”.

אוסטרובסקי, שלא הצליחה להשתלב בכיתה המקדמת, מספרת שהמעבר לכיתת התקשורת היה טוב, אך הקשה עליה. “ממצב בו לא הייתי בכלל מצליחה להשתלב, פתאום שילבו אותי בכל דבר וזה היה מאתגר, אך הצלחתי בסוף להשתלט על זה”.

לאחר שסיימה את בית הספר, החלה לעשות שירות לאומי כסייעת בבית הספר “הניסוי” בירושלים. כדי להיות מקצועית ולתת את הסיוע הטוב ביותר, אוסטרובסקי עשתה קורס סייעות בדוד ילין מטעם תוכנית “להיות סטודנט”, וסיימה בהצלחה לימודים של שנה וחצי. למרות היותה על הרצף, אוסטרובסקי לא חששה וידעה שתצלח את הלימודים. “האמנתי תמיד בעצמי, ועזר לי מאוד שגם הסביבה האמינה בי”.

בשנתיים האחרונות אוסטרובסקי עובדת כסייעת בשתי כיתות לנערים על הרצף. היא מעידה שהעובדה שגם היא וגם הם על הרצף, עוזר להם לתקשר טוב יותר. “כסייעת אוטיסטית, אני והתלמידים מבינים זה את זה טוב יותר מאשר אנשים שיבואו לסייע להם והם לא על הרצף”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

בנוסף לעזרה שנותנת כסייעת, אוסטרובסקי מעידה שהיא גם נוכחת בשיחות עם הצוות. “אני שמחה מאוד שאני מצליחה לעזור גם לצוות ולתת רעיונות”, היא מעידה.

היא מספרת בגילוי לב שתמיד חלמה להיות מורה, אבל חשבה שבעקבות היותה על הרצף זה לא אפשרי: “הייתי בטוחה שלא יאפשרו לי”. לשמחתה, הבינה שטעתה והחליטה להגשים גם את החלום הזה. “אני לומדת עכשיו תואר ראשון כדי להיות מורה”, היא מספרת בגאווה. “בעתיד אני מתכננת גם תואר שני ושלישי. אני מאוד אוהבת ללמוד”.

מה את אומרת לחברייך לקהילה לכבוד יום האוטיזם הבינלאומי?

“העצה שלי היא לא להתעסק בחולשות. תראו במה אתם טובים, מה החוזקות שלכם, ואל תוותרו גם כשקשה. הקושי בונה אותנו, ואנחנו יכולים לעשות הכל”.

תמי אומנסקי, מנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך, מסכמת: “רונית המקסימה הייתה תלמידה אצלנו במערכת החינוך, ובחרה להמשיך את דרכה ולהיות שם עבור תלמידים על הרצף. אנחנו גאים בה ובצוותי החינוך והטיפול המלווים אותם”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות