נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאנשים עם מוגבלויותמערכת חדשה תנבא מסוכנות של מתמודדי נפש

מערכת חדשה תנבא מסוכנות של מתמודדי נפש

כדי למנוע מצבים של אשפוזים ממושכים, באגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות עמלו על הטמעה של מערכת שתעריך את הסיכוי למקרי אלימות בקרב מטופלים

המרכז לבריאות הנפש "לב השרון". צילום מפייסבוק
המרכז לבריאות הנפש “לב השרון”. צילום מפייסבוק

בקרוב: כלל בתי החולים הפסיכיאטריים בישראל ישתמשו במערכת ה-20HCR, המאפשרת לנבא מסוכנות של אדם עם מוגבלות נפשית לעצמו, לסביבתו ולציבור. מטפלים רבים בתחום בריאות הנפש בעולם כבר משתמשים במערכת המתוחכמת, שיודעת לשקלל כ-20 פרמטרים שונים שביכולתם לנבא את רמת וחומרת המסוכנות של מטופלים.

האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות חשף כי יזם מחקר בתחום המסוכנות למתמודדי נפש בשנתיים האחרונות בשלושה בתי חולים פסיכיאטריים: “שער מנשה”, “לב השרון” ומרכז בריאות הנפש של שירותי בית הסוהר. המחקר נועד למעשה לאסוף מידע על המערכת, לפני שמטמיעים אותה בהדרגה בשאר המוסדות לבריאות הנפש במערכת הבריאות הישראלית.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


איך זה עובד?

המערכת מחשיבה פרמטרים הקשורים להיסטוריה הרפואית האישית של האדם (כמו למשל: אירועי אלימות בעבר, שימוש בחומרים ממכרים, מחלות נפש שהתגלו וכו’), ממצאים קליניים נפשיים עכשוויים (כגון: אימפולסיביות, גישה שלילית, אי הענות לטיפול ועוד) וגורמי סיכון עתידיים (סירוב לקחת תרופות או להשתתף בטיפול, לחץ, חרדה ודיכאון וכיוצא באלו) לכדי מדד בעל ערכים מספריים שמשקף את ההסתברות לאלימות עתידית ברמה נמוכה, בינונית או גבוהה.

נכון להיום, אומרים במשרד הבריאות, המערכת נמצאת בשלבי ההטמעה הראשוניים שלה. כמו כן הודיעו על הוצאת הנחייה מסודרת לשלושת בתי החולים שהשתתפו במחקר להתחיל ולהשתמש כבשגרה במערכת, בהתאם למצבים הנדרשים להערכת מצב מסוכנות של מאושפזים.

מוסדות האשפוז הפסיכיאטרי צפויים להשתמש במערכת במצבים שונים, למשל לפני קבלת החלטה של ועדה פסיכיאטרית בעניינו של מטופל, בבירור היתכנותו של המשך אשפוז כפוי, אזרחי, פלילי ועוד.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות