נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיבריאותנתוני הזוועה נחשפים: 13,000 פצועים, מתוכם מעל 2,500 חיילים

נתוני הזוועה נחשפים: 13,000 פצועים, מתוכם מעל 2,500 חיילים

המספרים המדאיגים כוללים מטופלים גם בגוף וגם בנפש שהגיעו למרכזים הרפואיים בישראל בעקבות מלחמת "חרבות ברזל". בוועדת הבריאות תיקצבו את מרכזי החוסן ב-180 מיליון שקלים נוספים

בכירי משרד הבריאות בוועדה בכנסת. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
בכירי משרד הבריאות בוועדה בכנסת. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מתחילת המלחמה מערכת הבריאות טיפלה בכ-13 אלף פצועים, ביניהם יותר מ-2,500 חיילים, כך חשף היום (שני) שר הבריאות אריאל בוסו בוועדת הבריאות של הכנסת.

בנוסף, הביטוח הלאומי פרסם כי מה-7 באוקטובר הגישו בקשה ראשונית להכרה כנפגעי פעולות איבה כ-45,000 אישה ואיש. נתונים אלו כוללים גם אנשים שנכחו באירועי הזוועה ולא בהכרח התפנו לקבלת טיפול רפואי באחד מבתי החולים, אבל מבינים שיזדקקו טיפול נפשי בהמשך. לשם השוואה, מקום המדינה ועד ה-6 באוקטובר, רק 9,000 נפגעים הוכרו על ידי הביטוח הלאומי כנפגעי פעולות איבה.

נציגי משרד הבריאות שנכחו בוועדה היום בכנסת הציגו את היערכותם לשנת התקציב הבאה. השר בוסו הדגיש את שאיפתו למגן כ-70% ממיטות האשפוז בארץ בעזרת תקציב מידי של 270 מיליון שקלים. בתוך כך, ציין השר כי יפעל להגדלת כמות מיטות האשפוז הזמינות בישראל ל-2,300 עד שנת 2028.

בנוסף, הציג השר את התוכנית לשיקום מערך בריאות הנפש, שתוקצבה ב-2 מיליארד שקלים. הרפורמה תעסוק בחיזוק הקהילה גם בפריפריה, ומערך השיקום יוגדל מ-900 מיטות כיום ל-1,500. כמו כן, על פי בוסו, ייפתחו שלוחות רבות של מרכזי חוסן, והם יקבלו תוספת תקציב בגובה 180 מיליון שקלים.

מימין לשמאל: מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שר הבריאות אוריאל בוסו (ש"ס) ויו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, חה"כ יהונתן משריקי (ש"ס). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מימין לשמאל: מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שר הבריאות אוריאל בוסו (ש”ס) ויו”ר ועדת הבריאות של הכנסת, חה”כ יהונתן משריקי (ש”ס). צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

השר סיפר גם על תוספת תקציבית לקופות החולים בגובה של כ-2 מיליארד שקלים, והטמעה של כ-3.5 מיליארד בבסיס הסל. לדבריו, הגדלת התקציב של קופות החולים מייצרת וודאות שעוזרת להן בתכנון והיערכות לאספקת שירותי בריאות איכותיים ונגישים למבוטחים. “בימים אלו נקרתה למדינת ישראל הזדמנות לקדם את מערכת הבריאות הציבורית, ולהביא בשורות חשובות לעתיד”, אמר בוסו. “מדובר במשימה לאומית, לא פחות חשובה מחיזוק מערכת הביטחון, וההשלכות שלה לא רק בריאותיות אלא גם כלכליות וחברתיות”.

מנכ”ל המשרד, משה בר סימן טוב, הזהיר ממתקפות סייבר הנערכות מדי יום על המערכת. הוא ציין התקפות ממוקדות על בתי החולים “זיו”, “הלל יפה” ו”מעייני הישועה”, ולדבריו המשרד ובתי החולים מקצים סכום ניכר להתמודדות עם איום זה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


עוד מיטות אשפוז באזור ירושלים

בתוך כך, המרכז הרפואי הרצוג בירושלים הודיע היום על תוכנית הרחבה כוללת ומקיפה של הגדלת היקף מיטות האשפוז ל-1,200 בעיקר בתחומי בריאות הנפש והגריאטריה האקוטית והפעילה.

הוועדה המחוזית בירושלים אישרה סופית את תכנית האב שמקודמת בשנים האחרונות להרחבת המרכז הרפואי. מתחם האשפוז הראשון, שבנייתו צפויה להתחיל בקרוב, הוא מבנה בריאות הנפש, שיעמוד בצמוד לבניין המרפאות האמבולטוריות החדש לבריאות הנפש ע”ש גלסמן.

המרכז הרפואי הרצוג. צילום: באדיבות המרכז הרפואי הרצוג
הדמיית ההרחבה של המרכז הרפואי הרצוג. צילום: באדיבות המרכז הרפואי הרצוג

התכנון הוא לבנות חדר מיון מרווח, שטח נרחב לרפואה אמבולטורית, לטיפול יום פסיכיאטרי, אזור השהייה, חדרי טיפול וחדרי התאוששות וארבע מחלקות אשפוז, ובהן 120 מיטות. עלות הבינוי צפויה להגיע לכ-100 מיליון דולר, ולראשונה בתולדות ביה”ח המדינה תשתתף בעלות הבינוי.

המרכז הרפואי הרצוג. צילום: באדיבות המרכז הרפואי הרצוג
המרכז הרפואי הרצוג. צילום: באדיבות המרכז הרפואי הרצוג

ד”ר יעקב חביב, מנהל המרכז הרפואי הרצוג: “תוכניות הפיתוח שלנו מקודמות על רקע פניות של משרד הבריאות ועונות על הגידול בצרכי הקהילה, ודאי בתחומי רפואה שסובלים מחסר חריף: בריאות הנפש וגריאטריה חריפה ופעילה”. עוד אמר כי “אנחנו מבקשים להיות חלוציים ולהפוך למרכז בריאות אזורי, שמספק בו בזמן שירותי רפואה שממוקדים בגיל השלישי, בהנשמה ממושכת ובבריאות הנפש, וגם שירותי רפואה מונעת וקידום בריאות לקהילה”.

“תכנית האב כוללת, בין היתר בינוי של קומפלקס שאין דומה לו בארץ: ‘טיפת זהב’ – מרכז בריאות ומרכז רפואה מונעת – לא רק למטופלי המרכז הרפואי הרצוג, אלא גם לתושבי מרחב ירושלים – קשישים ומתמודדי נפש”, הוסיף לסיכום.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות