נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםחשבנו שראינו את דביר בנדק בכל תפקיד. עד שגילם אוטיסט

חשבנו שראינו את דביר בנדק בכל תפקיד. עד שגילם אוטיסט

ההצגה "איש הגשם" בתיאטרון הקאמרי שופכת אור חדש על ייצוגם של אנשים על הרצף: הם אינטליגנטים, רגישים ומעוררי השראה. ביקורת

דביר בנדק ודן שפירא ב"איש הגשם" בתיאטרון הקאמרי. צילום: כפיר בולוטין
דביר בנדק ודן שפירא ב”איש הגשם” בתיאטרון הקאמרי. צילום: כפיר בולוטין

ההצגה “איש הגשם” של “הקאמרי” השיבה לי את האמון בתיאטרון, אותו הז’אנר הכבד והכל כך מסורבל שעושים רק כדי “להראות תרבותיים”. מדובר בקומדיה נוגעת ללב, שמבוססת על הסרט זוכה האוסקר. צפיתי בה בתיאטרון חיפה.

אביו של הגיבור הראשי, צ’ארלי, מת, והדבר היחיד שהוא מוריש לו זה מכונית משומשת. בחיפושיו אחרי כספי הירושה האבודים, צ’ארלי מגלה להפתעתו שיש לו אח גדול על הספקטרום האוטיסטי בשם ריימונד, ושכל כספו של האב עבר למוסד שבו שוהה האח. צ’ארלי, שזקוק באופן נואש לכסף כדי להציל את העסק שלו מפשיטת רגל, מחליט לחטוף את ריימונד וכך לזכות בכספי הירושה. שני האחים יוצאים למסע רב תהפוכות, שבמהלכו הם לומדים להכיר זה את זה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


מהשורה השנייה יכולתי לראות הכל: התפאורה שירתה באופן יעיל את המחזה, וגם התאורה. התלבושות תאמו את התקופה ואת הסיטואציה. כמו כן, צוות השחקנים היה לעילא ולעילא, במיוחד דביר בנדק, שנדמה שראינו אותו עושה הכל.

דביר בנדק ודן שפירא ב"איש הגשם" בתיאטרון הקאמרי. צילום: כפיר בולוטין
דביר בנדק ודן שפירא ב”איש הגשם” בתיאטרון הקאמרי. צילום: כפיר בולוטין

בהצגה הוא מגלם את האח האוטיסט ריימונד בצורה שמעוררת רצון לחבק אותו, ולא רק למחוא לו כפיים. ריימונד נע מצד לצד, חוזר על מילים, לומד בעל פה ספר טלפונים וגם לומד להתנשק עם בחורה. ברם, לא אהבה רומנטית היא הנושא, אלא אהבת אחים – אמנם שונים, אבל מאוחדים. בנדק לא מקצין את האוטיזם עד לכדי רמת לעג, הוא פשוט משחק “דובי” חמוד וחסר אונים, גאון, שיודע “לעמוד על שלו”. הוא אינטליגנט ומסקרן. ולכל הקצרים ביניכם, אורך ההצגה הוא רק שעה וחצי – והן חולפות ביעף.

רבות דובר על הפרעת הספקטרום האוטיסטי בשנים האחרונות, בעיתונות ובתרבות, אבל לא כל התייחסות מכבדת את הנושא. יש עוד הרבה דעות קדומות והבלים שיש להבהיר.

כמה טוב שבקומדיה הדמוקרטיה עדיין נשארת. יותר ויותר נכים מעלים הופעות סטנד-אפ, נעשות סדרות על אוטיסטים ועוד. לדעתי בצדק, כי הספקטרום הזה כל כך עמוק, שהשיח עליו יכול להיות בלתי נגמר.

ההצגה “איש הגשם” תשאיר אתכם לא רק דומעים מהתרגשות, אלא עם חיוך גדול ואופטימיות לגבי טוב האדם. ההצגה מכווצת את הלב כדי להרחיבו בחזרה, ומזכירה לנו שהגורל הוא לא רק אכזר, והוא מסתבך כדי להסתדר לבד.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות