נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך



אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיחינוך מיוחד"כסייעת אוטיסטית, אני והתלמידים מבינים זה את זה"

“כסייעת אוטיסטית, אני והתלמידים מבינים זה את זה”

רונית אוסטרובסקי תמיד חלמה לעבוד בחינוך, ולפני שנתיים הפכה לסייעת בכיתת נערים על הרצף. בקרוב היא תגשים חלום נוסף כשתסיים לימודי הוראה ותהפוך רשמית למורה

“עזר לי מאוד שהסביבה האמינה בי”. רונית אוסטרובסקי (צילום: רוני זמיר)

מדור “שווים סיפור” מתפרסם בחסות מפעל הפיס

להגשים חלומות זה קשה לכולם, ולאנשים על הרצף זה מאתגר אפילו יותר. לכבוד יום האוטיזם הבינלאומי שיצוין היום (ג’), דיברנו עם רונית אוסטרובסקי (25), על הרצף מירושלים, שלמרות כל הקשיים, הגשימה את חלומה להיות סייעת ולומדת כעת להיות מורה.

“אובחנתי בגיל 11”, משחזרת אוסטרובסקי. “עד אז הייתי בכיתה מקדמת של ילדים עם לקויות למידה, ואז עברתי לכיתת תקDשורת”.

אוסטרובסקי, שלא הצליחה להשתלב בכיתה המקדמת, מספרת שהמעבר לכיתת התקשורת היה טוב, אך הקשה עליה. “ממצב בו לא הייתי בכלל מצליחה להשתלב, פתאום שילבו אותי בכל דבר וזה היה מאתגר, אך הצלחתי בסוף להשתלט על זה”.

לאחר שסיימה את בית הספר, החלה לעשות שירות לאומי כסייעת בבית הספר “הניסוי” בירושלים. כדי להיות מקצועית ולתת את הסיוע הטוב ביותר, אוסטרובסקי עשתה קורס סייעות בדוד ילין מטעם תוכנית “להיות סטודנט”, וסיימה בהצלחה לימודים של שנה וחצי. למרות היותה על הרצף, אוסטרובסקי לא חששה וידעה שתצלח את הלימודים. “האמנתי תמיד בעצמי, ועזר לי מאוד שגם הסביבה האמינה בי”.

בשנתיים האחרונות אוסטרובסקי עובדת כסייעת בשתי כיתות לנערים על הרצף. היא מעידה שהעובדה שגם היא וגם הם על הרצף, עוזר להם לתקשר טוב יותר. “כסייעת אוטיסטית, אני והתלמידים מבינים זה את זה טוב יותר מאשר אנשים שיבואו לסייע להם והם לא על הרצף”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

בנוסף לעזרה שנותנת כסייעת, אוסטרובסקי מעידה שהיא גם נוכחת בשיחות עם הצוות. “אני שמחה מאוד שאני מצליחה לעזור גם לצוות ולתת רעיונות”, היא מעידה.

היא מספרת בגילוי לב שתמיד חלמה להיות מורה, אבל חשבה שבעקבות היותה על הרצף זה לא אפשרי: “הייתי בטוחה שלא יאפשרו לי”. לשמחתה, הבינה שטעתה והחליטה להגשים גם את החלום הזה. “אני לומדת עכשיו תואר ראשון כדי להיות מורה”, היא מספרת בגאווה. “בעתיד אני מתכננת גם תואר שני ושלישי. אני מאוד אוהבת ללמוד”.

מה את אומרת לחברייך לקהילה לכבוד יום האוטיזם הבינלאומי?

“העצה שלי היא לא להתעסק בחולשות. תראו במה אתם טובים, מה החוזקות שלכם, ואל תוותרו גם כשקשה. הקושי בונה אותנו, ואנחנו יכולים לעשות הכל”.

תמי אומנסקי, מנהלת אגף חינוך מיוחד במשרד החינוך, מסכמת: “רונית המקסימה הייתה תלמידה אצלנו במערכת החינוך, ובחרה להמשיך את דרכה ולהיות שם עבור תלמידים על הרצף. אנחנו גאים בה ובצוותי החינוך והטיפול המלווים אותם”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות