נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג



ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיבריאותבשורה לדרום: מרכז "עזרה למרפא" בשדרות נפתח מחדש

בשורה לדרום: מרכז “עזרה למרפא” בשדרות נפתח מחדש

לאחר שנסגר בתחילת המלחמה, מרכז הטיפול והשיקום פתוח שוב לקבלת מטופלים. נשיא המדינה בטקס החנוכה: "זו התשובה שלנו למי שבא לטבוח כאן בדשא"

חיבור עמוק בין גוף לנפש. הנשיא הרצוג (צילום: דניאל אברג’יל)

_________________________

לראשונה מאז נפגע בעקבות המלחמה, נפתח אתמול מחדש מרכז “עזרה למרפא” בשדרות, בבעלות וניהול הרב אלימלך פירר. ב-7 באוקטובר חדרו מחבלי חמאס לחצר המרכז, ולמקום נגרמו נזקים כתוצאה מיריות. מספר ימים לאחר מכן פגע טיל במבנה, והרג קצינה ששהתה במקום לאחר שהגיעה לסייע לאנשי המרכז.

אגודת “עזרה למרפא” עובדת בשדרות עוד משנת 2017, כשהיא עוזרת ומשקמת אנשים שנפצעו – בין אם בזמן מלחמה ובין אם ממחלות שונות – ומספקת להם תמיכה מלאה. “אנחנו עוזרים לאנשים שנפגעו עד שהם עומדים על הרגליים, ומחזירים אותם לתפקוד בקהילה”, אומרת מרגלית תירוש, ממקימי המרכז ומנהלת פיתוח באגודה.

לדברי תירוש, מיד בתחילת המלחמה הם סגרו את המרכז וכל מטופליו פונו לבתי מלון, כולל המטפלים ואנשי המקצוע במקום. “ניסינו לעזור מרחוק ככל יכולתנו לכל מי שפונה”, היא אומרת. “עכשיו אנחנו פותחים מחדש ונוכל לספק שוב עזרה ורווחה לתושבי האזור. במקביל כבר קיבלנו פניות ממשרד הביטחון ומקופות החולים, שרוצים לשלוח לכאן חולים מכל רחבי הארץ”.

תירוש מדגישה שהמקום ממוגן, ולכן אנשים לא צריכים לחשוש במידה ותהייה אזעקה. “אף מטופל לא יצטרך לזוז אם יש אזעקה, פשוט נשארים במקום וממשיכים את הטיפול”.

מבקשים תמיכה כספית מהמדינה

עד היום, האגודה התנהלה מתרומות בלבד. כעת לראשונה פנתה למדינה בבקשה לסיוע כספי. “אנחנו רוצים לתת מענה לכולם ובגלל זה חשוב שהמדינה תתמוך בנו”, אומרת תירוש.

חני גרוס, חולה בטרשת נפוצה ומטופלת באגודה, מספרת שהמקום הציל אותה. “כששמעתי שיש לי טרשת נפוצה, השמיים נפלו עליי”, היא מספרת. “בחודשים שאחרי ה-7 באוקטובר היה קשה מאוד בלי המרכז”.

בנוסף למחלה, נאלצה גרוס להסתדר גם ללא בעלה, שגויס למילואים. “הייתי לבד עם הילדים ולא היה לי את המקום של עצמי להשתקם. לפגוש את המלאכים האלה כל פעם, זה הרבה מעבר למטפל ומטופל. כשנכנסתי לכאן בפעם הראשונה בקושי הלכתי, ותראו איך אני משוטטת כאן היום. אין הרגשה טובה מזאת”.

מרגלית תירוש, מנהלת מרכז “עזרה למרפא” (צילום באדיבות המרכז)

גם אלעד שניר, שנפצע קשה בתאונה חזיתית עם רכב, מקבל טיפול באגודה. “אחרי התאונה פינו אותי במצב קשה ולא יציב, עם פגיעה רב-מערכתית”, מעיד שניר, שבנוסף לשיקום הפיזי קיבל במרכז גם טיפול נפשי. “קל מאוד ליפול לתוך הבור השחור הזה בנפש, וכאן פגשתי בחורה נפלאה שהצליחה לחדור לנפש שלי ולטפל בה, דבר שהוא לא פחות חשוב מהטיפול הפיזי”.

שניר מספר שחשיבות המרכז היא בכך שאין הרבה כמותו בפריפריה. “כמו שיש במרכז מרכזי שיקום ובתי חולים, כך צריך להיות גם בפריפריה. בזכות המרכז אנחנו מקבלים את הטיפול הראוי”.

גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, היה בפתיחה המחודשת ואמר: “הגדולה של הפרויקט היא שיש חיבור עמוק בין גוף לנפש. התשובה שאנחנו נותנים למי שבא לטבוח כאן בדשא, זה חנוכה מחדש של המקום הזה, המדהים ביכולותיו ומהווה דוגמא ומופת”.

************************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova

************************

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות