נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
הסתדרות 480-100

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאוטיזםלחזור ללימודים: לא בלי ההסכמה של ההורים

לחזור ללימודים: לא בלי ההסכמה של ההורים

פרח עזורי ברקוביץ, אמא לשני ילדים על הרצף, חושבת שמשרד החינוך נכנע ל"מי שצועק חזק יותר"

מאת פרח עזורי ברקוביץ

חזרה הדרגתית לשיגרה זה מצוין. כולנו רוצים כבר לחזור לחיים שלנו מלפני הקורונה, או לפחות לאיזשהו סוג חדש של חיי שיגרה ושקט.

משרד החינוך יצא בהצהרה שהילדים יחזרו ללימודים אחרי חופשת הפסח. הראשונים לחזור יהיו דווקא ילדי החינוך המיוחד. משרד החינוך נכנע ללחץ של הורים שרוצים שיגרה.

זה לא פסול, אך המשרד שאמור לשרת את כלל ילדי ישראל, בחר להכליל את כל ילדי החינוך המיוחד, כמו גם את הילדים האחרים. כל זאת בלי התחשבות, למשל, בילדים שהם בקבוצת סיכון, או בילדים שמישהו ממשפחתם משתייך לקבוצה זו.

לפי הנתונים של משרד הבריאות, 27% מהילדים מתחת לגיל 9 שחלו בקורונה אינם סובלים מתסמינים בזמן הבדיקה. למרות זאת, הם כנראה תורמים לשיעור ההדבקה באוכלוסייה ומהווים “מפיצים שקטים” של הנגיף. זה החלק שמשרד החינוך צריך לתת עליו את הדעת.

“תנו לנו לבחור בעצמנו”. פרח עזורי ברקוביץ עם בעלה ושלושת הילדים

לא ייתכן ששקט תעשייתי הוא זה שינחה את המשרד, במקום טובת בריאות הכלל, כולל ילדינו הרגילים והמיוחדים. לא ייתכן שהמשרד או קבוצת הורים יקבעו את גורלם של כל הילדים ומשפחותיהם. אגב, גם לא הקבוצה שאני נמנית עליה, ההורים “מתנגדי החזרה”.

אז פשוט תנו לנו לבחור את מה שמתאים לנו ולמשפחתנו. אל תכלילו את כולנו תחת אותו חוק, ואל תגרמו למי שלא רוצה/יכול להחזיר את ילדו ללימודים, לעבור על חוק חינוך חובה.

הבעיה היא הטוטאליות. במקום להוסיף סעיף קטן שישאיר בחירה להורים, יצאו כולם להילחם על הכל או על לא כלום. רבים מההורים לא רוצים את החזרה הגורפת ללימודים. כרגע זה נראה שהחזרת החינוך המיוחד לפעילות היא תוצאה של “מי שצועק חזק יותר”, ולא טובת או שלום ילדינו.

למשרד החינוך יש את היכולת לשנות, והוא מפספס בענק. אפשר להוסיף סעיף אחד קטן, שייתן להורים להחליט אם הילד הולך לבית הספר או נשאר בבית, ובכך לפתור את רוב הבעיה. הבעיה שבמשרד בחרו בדרך הקלה והמכלילה.

ויש קבוצה נוספת של ילדים שכמעט תמיד שוכחים ממנה, ואלה הילדים הלומדים בביתם דרך קבלן השירות “קדימה מדע”. למרות שכולם חושבים שהם לא נפגעו בגלל שהם לומדים בבית, הם נפגעו אפילו יותר.

לרובם הופסק השירות כי המורים לא יכולים היו להגיע לבית התלמיד, וכשהשירות חזר, הוא הוחזר רק לקבוצה קטנה מאוד. אחרים יקבלו את השירות רק אחרי פסח, וגם זה רלוונטי רק למי שנרשם מראש ללמידה מרחוק.

משרד החינוך חייב לתת את הדעת גם על הילדים האלה. אי אפשר להשאיר את גורלם לחסדי קבלן חיצוני.

הכותבת היא אמא לשלושה ילדים מיהוד, שניים מהם על הרצף האוטיסטי

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות