נושאים קשורים

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש



ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותדרישה: לאפשר לאנשים עם מוגבלות פטור מתור בבדיקות קורונה

דרישה: לאפשר לאנשים עם מוגבלות פטור מתור בבדיקות קורונה

חבר הכנסת יוראי להב הרצנו (יש עתיד) פנה לשר הבריאות הורוביץ: "התור גורם לסבל רב ועוגמת נפש"

בדיקת קורונה - אילוסטרציה
בדיקת קורונה – אילוסטרציה

בעקבות גל האומיקרון, התורים לבדיקות אנטיגן ו-PCR  מתארכים ולפעמים נמשכים שעות ארוכות. מי שנאלצים להמתין יחד עם כולם, למרות הקשיים הכרוכים בכך, הם ילדים ובוגרים עם מוגבלויות, שלמרבה הצער לא זוכים להקלות בעניין הזה.

ח”כ יוראי להב הרצנו ממפלגת יש עתיד פנה היום (רביעי) לשר הבריאות ניצן הורוביץ בדרישה להעניק פטור גורף לכל הבוגרים והילדים עם מוגבלויות – גם אם אין להם תעודת “פטור מתור”, אלא רק תו נכה. סוגיית הרחבת הפטור מתור לנכים באופן כללי עדיין נמצאת בדיונים, אבל עד שהעניין יוכרע, להב הרצנו מבקש להעניק להם כעת פטור מהתור לבדיקות קורונה.

ח"כ יוראי להב הרצנו
ח”כ יוראי להב הרצנו

בסוגיית הפטור הכללי מתור, הסביר הרצנו כי בעוד אנשים עם מוגבלות סמויה מהעין זוכים לקבל פטור מתור, אנשים עם מוגבלות פיזית נראית לעין – כמו שיתוק מוחין, עיוותים או ספאזם – לא זכאים לפטור ונאלצים להמתין. לדבריו, זה “מוביל אותם פעמים רבות לסבול במשך זמן רב בהמתנה בתור, או לעוגמת נפש כאשר הם מבקשים לעקוף אנשים אחרים, שאינם מקבלים זאת בעין יפה”. משרד הבריאות ושר הבריאות טרם הגיבו לבקשה.

גם אורן הלמן, מייסד דף הפייסבוק “סיכוי שווה”, העלה היום פוסט בפייסבוק שבו ביקש לעזור לאנשים עם מוגבלויות שנאלצים לעמוד בתורים הארוכים. “‏תשמעו”, כתב הלמן, “לחלק מהאנשים עם מוגבלות יש בעיות במוטוריקה, כולל מוטוריקה עדינה. המשמעות היא שהם לא מסוגלים לבצע בעצמם את בדיקות האנטיגן הביתיות. לכן, הם חייבים להגיע למתחמים הציבוריים. וכאן מתחיל עניין התור. הם חייבים לקבל קדימות, כי אין להם ברירה אחרת. משרד הבריאות, תנו הנחיה, אתם חייבים לטפל בזה!”

נחשפתם למאומת – איזו בדיקה צריך לעשות?

לפי הנחיות משרד הבריאות, מחוסנים ומחלימים מקורונה בני 60 ומעלה ואנשים בקבוצות סיכון (כולל אנשים עם מוגבלות שחולים במחלות ששמות אותם בסיכון) יבצעו בדיקת PCR ולפי התוצאה יוחלט אם הם צריכים להיכנס לבידוד של 10 ימים. מחוסנים בשאר האוכלוסייה יבצעו בדיקת אנטיגן מפוקחת או ביתית, שתוצאה חיובית שלה תצריך בדיקת אנטיגן מפוקחת.

לא מחוסנים ולא מחלימים בני 60 ומעלה ואנשים בקבוצות סיכון יבצעו בדיקת PCR שלפיה יוחלט משך הבידוד. שאר האוכלוסייה שאינה מחוסנת או מחלימה תבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת שלפיה יוחלט משך הבידוד.

בכל מקרה, מומלץ לבדוק את ההנחיות העדכניות לבדיקות באתר משרד הבריאות.

* עדכון מרביעי בחצות: פרויקטור הקורונה, פרופ’ סלמן זרקא, הודיע שמי שבכל זאת מתעקש לעשות בדיקת PCR, יקבל תורים רגילים, נפרדים מבני ה-60 ומעלה, אך במקביל יקבל התראה שלא תהיה לו עדיפות בתור ובתוצאות הבדיקה. התוצאות עבורו יגיעו בתוך חמישה ימים.

לעומת זאת, בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון שזכאים ל-PCR יקבלו תורים נפרדים ומזורזים, וגם יקבלו תוצאות במהירות – בתוך 24 שעות. עם זאת, לא יימנעו בדיקות PCR מכלל האוכלוסייה, ומי שיגיע למתחם הבדיקות ולא יסכים להיבדק באנטיגן, יוכל להיבדק ב-PCR.

כתבות אחרונות