נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויות"ואז ברברה פגשה את אלן": זוהי מחאת הנכים האמיתית

“ואז ברברה פגשה את אלן”: זוהי מחאת הנכים האמיתית

הדבר האחרון שאנשים עם מוגבלות רוצים זה לייצר רחמים. בסרט האנגלי הזה אנחנו לומדים שאפשר להשיג יותר דווקא בעזרת איחוד כוחות ואהבה | ביקורת קולנוע

ואז ברברה פגשה את אלן - מתוך הסרט
ואז ברברה פגשה את אלן – מתוך הסרט

באחד מערבי הנטפליקס נתקלתי בסרט המפעים והבועט “ואז ברברה פגשה את אלן”, סרט אנגלי באורך שעה על שני אמני קברט נכים שמתאהבים ויוצאים למסע משותף בו הם פועלים להנגשת מקומות לנכים אחרים.

ברברה מחד היא צינית וחשדנית, מרותקת לכיסא גלגלים, ואלן מצד שני נושא צליעה, שתגרום לו בהמשך עלילת הסרט להשתמש לבסוף בכיסא גלגלים. אחרי הרבה משחקי חיזור וחשדנות מצד שני הצדדים (מוגבל אף פעם לא מאמין שבאמת אוהבים אותו) הם מתאחדים באהבה פורייה. מה זו אהבה פורייה? ההכרה המשותפת בכך שנמאס להם שאי אפשר להיכנס לכל מקום ציבורי, כי רובם לא מונגשים לנכים (כמו למשל בתחבורה הציבורית). מתוך ההכרה הזו הם יוצאים למאבק.

מפעים, סוחף, מצחיק ומריר

בפעילותם הם סוחפים את כל מוגבלי אנגליה לסדרה של הפגנות ענק, וביטול “הטלתרום”, אירוע התרמה לנכים שהוא כמו “כנפיים של קרמבו” הישראלית – רק באנגליה. האנשים עם המוגבלות לא רוצים לשתף פעולה עם הרחמים האלו והצביעות שבתוכם.

המחאה שהשניים ארגנו עושה פלאים באנגליה, אבל באה על חשבון הזוגיות של ברברה ואלן. הם לא עושים את עצמם: הם אולי גיבורים בלספר בדיחות על הסטיגמות הקשורות לנכים – אבל הם באמת חולים. מצבו של אלן מדרדר, וברברה שם כדי להיות עזר כנגדו.

מדובר בסרט מפעים, סוחף, מצחיק ומריר על המציאות הקשה בה מדורת השבט מתייחסת אל הנכים כקונצנזוס של רחמים. הסרט משדר מסר שאומר: “די, אל תתנו לנו להתחנן ולצאת להפגנות מעוררות אנטגוניזם כאילו היינו שוב אותם ‘נודניקים’ שחוסמים את הכביש רק כדי שיעשה צדק, ונמשיך להתקיים מקצבה מבישה”. ברברה ואלן, לצד המוחים, זועקים את המסר של הנכים – תנו לנו את המגיע לנו בלי תהליך משפיל שמבזה אותנו עד כדי איבד אמון בעצמנו והחרפת המחלות שלנו.

אל תעשו לנו טובה

זה סרט שמבוסס על סיפור אמיתי, על איך אפשר להתאחד במקום להתפלג להמון ועדי נכים (כמו שקורה בישראל), לשלב ידיים ולומר – “אנחנו חלק מכם, אל תיתנו לנו מעשר או תעשו לנו טובה”. כשתורמים לאנשים עם מוגבלות – מנחיתים אותם. אל תיתנו לנו רחמים, תנו לנו לחיות, תנגישו מקומות, אל תדירו את רגלי הנכים המשותקות מלהגיע למקומות עבודה, ועד בכלל.

רק תנו לנו לחיות ולאהוב, כי יש לנו הרבה מאוד מה לתת, בלי שום קשר כמה אנחנו צריכים את כיסאות הגלגלים. יש לנו גלגלים לא רק בכיסא, אלא גם במוח ובכלל.

ילדית 1974. באה מהבטן אל הבטן דרך הבטן-והבטן כמו השמש שורפת ומרפאה. חולה כרונית באנורקסיה ובולמיה. עבדה במעריב לנוער, מקומונים, ידיעות אחרונות, מעריב וגלובס וחברת ענני תקשורת. הוציאה שלושה ספרים: "אכולות", "יותר מכל" ו"גירת הגמל".

כתבות אחרונות