נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםמחקר: בוגרים עם אוטיזם נדיבים יותר כלפי זרים

מחקר: בוגרים עם אוטיזם נדיבים יותר כלפי זרים

בניסוי שנערך בגרמניה, אנשים עם אוטיזם נטו יותר להעניק כסף לכאלה שאינם מכירים. החוקרים: "זה יעזור לשנות את התפיסות לגבי אוטיזם"

נדיבות בחלוקת כסף. אילוסטרציה - BigStock
נדיבות בחלוקת כסף. אילוסטרציה – BigStock

אנשים שאובחנו עם אוטיזם נוטים יותר לעשות בחירות נדיבות כלפי אנשים זרים, מאשר אנשים ללא אוטיזם – כך עולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטאות “היינריך היינה” ו”לודוויג מקסימיליאן” שבגרמניה.

המחקר העלה גם שאנשים עם אוטיזם פחות רגישים למסגור – הטיה קוגניטיבית שבה המוח מקבל החלטות לגבי מידע, בהתאם לאופן שבו המידע מוצג, למשל אם חיובי או שלילי, או במונחים של רווח והפסד.

קיבלת 75 אירו, איך תחלק אותם?

במחקר השתתפו 53 נבדקים בני 20 עד 47, ש-28 מהם מאובחנים על הספקטרום האוטיסטי. המשתתפים קיבלו סקר אוטיזם (AQ) שבו השיבו לשאלות על תכונות אוטיסטיות סביב מיומנויות חברתיות, תקשורת, החלפת קשב, תשומת לב לפרטים ודמיון. לאחר מכן הוצגו למשתתפים בניסוי אנשים שדורגו במרחק חברתי הנע בין חברים ומכרים קרובים, אנשים שהם ראו כמה פעמים, או זרים.

לבסוף, שיחקו עם המשתתפים משחקים תיאורטיים במסגרות רווח והפסד. במסגרת הרווח, נאמר למשתתפים שלאדם שמולם יש 0 אירו. עליהם להחליט אם הם יקחו לעצמם 75 אירו, או יחלקו אותם עם האדם שיש לו 0. במסגרת ההפסד, נאמר להם שלאדם מולם יש 75 אירו, ושעליהם להחליט אם לקחת 75 אירו גם לעצמם (ולא לתת לאדם שמולם כלום), או אם הם מעדיפים שהאדם שמולם יפסיד 75 אירו, בעוד שהם ירוויחו סכום גבוה יותר.

בממוצע, מבוגרים עם אוטיזם עשו את הבחירה הנדיבה ב-88% מהמקרים, לעומת 75% מהמקרים בקרב משתתפים ללא אוטיזם. כלומר, משתתפים עם אוטיזם ביצעו החלטות יותר פרו-חברתיות והיו מוכנים יותר להפסיד כסף כדי להועיל לאחרים. הם הושפעו פחות ממרחק חברתי והיו מוכנים יותר לחלק כסף עם זרים באופן שווה לחלוקה עם מכרים.

החלטות הוגנות באופן עקבי

הנדיבות המוגברת שנצפתה הייתה קשורה, בעיני החוקרים, לשלושה היבטים במדדי ה-AQ: מיומנויות חברתיות, תקשורת והחלפת קשב. אבל לא היה קשר לתשומת לב לפרטים או לדמיון.

“התוצאות מצביעות על כך שמבוגרים עם אוטיזם היו נדיבים יותר, מכיוון שהם קיבלו החלטות הוגנות באופן עקבי יותר, ללא קשר לקרבתם לאדם שהם התבקשו לחלוק איתו את הכסף. התוצאות שלנו יכולות לעזור לשנות את התפיסות הציבוריות לגבי אוטיזם ולשפר את ההזדמנויות עבור אנשים עם אוטיזם”, מסרו פרופסור פול איי ג’י פורבס ועמיתיו שהובילו את המחקר, “התוצאות מראות גם כי להבדלים הנראים באוטיזם יכולים להיות השפעות מועילות על התנהגות חברתית ופרו-חברתיות”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות