נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותבת 12 סיימה מרתון על הליכון: "התרגשתי מאוד"

בת 12 סיימה מרתון על הליכון: “התרגשתי מאוד”

רות בירנבאום חיה עם שיתוק מוחין ואפילפסיה, אך העובדה הזו לא מנעה ממנה להגיע לקו הסיום של מרתון ירושלים. ניר, המדריך שלה מ"בית הגלגלים": "אירוע שיא"

רות בירנבאום בת ה-12 במרתון ירושלים. צילום: עמרי כספי
רות בירנבאום בת ה-12 במרתון ירושלים. צילום: עמרי כספי

מתמודדת מיוחדת השתתפה השנה במרתון ירושלים, שנערך ביום שישי שעבר: רות בירנבאום בת ה-12 מעומר, שחיה עם שיתוק מוחין ואפילפסיה קשה. בירנבאום צלחה את מרבית המרתון כשהיא מסתייעת בכיסא גלגלים, ואת 100 המטרים האחרונים עשתה בעזרת הליכון.

בירנבאום נרשמה והשתתפה במרתון כדי לגייס תרומות למחנות הקיץ של “בית הגלגלים”, ארגון המפעיל שישה בתים פתוחים למאות אנשים עם מוגבלות ברחבי הארץ. “בית הגלגלים הוא הבית השני שלי”, סיפרה בהתרגשות. “בית הגלגלים” מספק מענה חברתי לצעירים ובוגרים עם מגבלה פיזית, ובמסגרת פעילויותיו הם יכולים להכיר אנשים חדשים, לדבר על חייהם בפתיחות ולהרגיש כמו כולם.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לאתר שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

**************

מזה מספר שנים בירנבאום משתתפת בפעילות הארגון כחניכה, וזו לא הפעם הראשונה שהיא משתתפת בתחרות מרתון. “אני מאוד אוהבת לרוץ עם אבא שלי”, היא מוסיפה. “התרגשתי מאוד לקראת המרתון, וחיכיתי לראות את הרצים, המלווים והנופים של ירושלים”. במרתון הנוכחי השתתפו 30 אנשים מ”בית הגלגלים”, ו-40 נוספים הגיעו לעודד.

מתחרי מרתון ירושלים. צילום: עמרי כספי
מתחרי “בית הנלגלים” במרתון ירושלים. צילום: עמרי כספי

“תחושת העצמה ומוטיבציה”

רמאון, אביה של רות, רצה להוכיח גם לה שהיא יכולה ליהנות מהתחרות: “רציתי להראות לה שאין דבר שעומד בפני הרצון, וגם היא יכולה בדרכה שלה לעמוד באתגר, להשתתף ולעשות חלק ממנו לא רק על כיסא גלגלים – אלא גם על הליכון”. לדבריו, רות מושפעת לטובה מההשתתפות במרתון וההכנות אליו. “זה לא המרתון הראשון שלנו, ולא ניתן לתאר במילים מה החוויה הזו נותנת לרות – השיחות לפני המרתון, האימונים שלנו ביחד, ההשכמה המוקדמת, כל אלה נותנים לרות תחושת העצמה ומוטיבציה”, הוסיף.

ניר אמיתי, מדריך בבית הגלגלים מזה ארבע שנים שמכיר את בירנבאום מיומו הראשון שם, מספר: “אנחנו נפגשים אחת לחודש ונותנים לרות ולאחרים להרגיש שווים. הם מגיעים אלינו מכיתה א’ ונשארים איתנו עד גיל 22”. אמיתי מלווה את בירנבאום כבר זמן רב, ועוזר לה בהכנות למרתון ובהצבת יעדים. “היינו יושבים איתה ועם אבא שלה וחושבים ביחד מה היא יכולה לעשות, ובאילו מטרות היא תעמוד”, הוסיף.

אמיתי, לצד המדריכים האחרים ב”בית הגלגלים”, רצו לראות את בירנבאום חווה אירוע משמעותי. מהכרות עם יכולותיה, ההשתתפות במרתון הייתה אופציה עדיפה: “רצינו לתת לה חוויה שהיא אירוע שיא, משהו שישים אותה במרכז העניינים, כי בעקבות מצבה הבריאותי היא נדחקה לשוליים. רצינו ליצור משהו שהיא תזכור לשנים קדימה”.

“אני רואה את רות במהלך המרתון, ומבין שמלבד ההנאה, מאוד קשה לה בו”, אמר אמיתי עוד, “אך מקווה שבזכות המרתונים האחרונים ובזכות המוטיבציה – היא תוכל לעבור גם מרחקים ארוכים יותר”, הוא מוסיף לסיכום.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לאתר שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

**************

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות