נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםהבן שלי על הרצף ורוצה להוציא רישיון נהיגה. מה עושים?

הבן שלי על הרצף ורוצה להוציא רישיון נהיגה. מה עושים?

מדור "טוב ששאלתם": אתם שואלים שאלות בנוגע לזכויות של אנשים עם מוגבלות; המומחים של עמותת "קשר" עונים. והפעם על הוצאת רישיון נהיגה

צילום: ביגסטוק

????

נורית מאזור השפלה שואלת 

אני אמא לגל, בן 17, מאובחן על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, מוכר בביטוח הלאומי עם 100% נכות. כמו רבים בני גילו, גם גל רוצה להוציא רישיון נהיגה, ואני מאמינה שהוא יכול! גל בחור אחראי, יש לו כושר ריכוז גבוה ומודעות לסכנות. אבל אני חוששת מהפרוצדורה הכרוכה. מה שאצל ילדיי הגדולים יותר היה עניין פרוצדורלי פשוט: “ממלאים טופס ויוצאים לדרך”, עבור גל עלול להוות מכשול ולהוביל לסירוב בקשתו ללמוד נהיגה.

אשמח להבין יותר בפני מה אנחנו עומדים.

!!!!

אנחנו עונים

שלום נורית. הוצאת רישיון נהיגה טומנת בחובה התרגשות רבה, אך גם חששות. הנהיגה, כידוע, היא פעולה שעלולה להיות מסוכנת. מומלץ לכל מי שמעונין ללמוד נהיגה לשקול בזהירות האם הוא אכן מתאים לכך, מתוך היכרות קרובה עם עצמו והיכולות שלו.

מבחינה פרוצדורלית, מי שמעוניין להוציא רישיון נהיגה צריך לקבל ממשרד הרישוי אישור שהוא כשיר לנהוג. לאחר קבלת האישור ניתן לגשת לבחינת התיאוריה ולהתחיל בשיעורי נהיגה. מתחילים את התהליך במילוי טופס דיגיטלי (אשר מחליף את “הטופס הירוק” שהיה בשימוש עד לא מזמן). בטופס הדיגיטלי יש למלא פרטי המבקש, לחתום על ויתור סודיות רפואית ולמלא הצהרת בריאות, הכוללת שאלות על המצב הגופני והנפשי.

במקרה של גל, יש לציין שהוא מאובחן על הרצף האוטיסטי. יש אפשרות לצרף קבצים. מומלץ לצרף מסמכים עדכניים וחוות דעת תומכות ביכולות הנדרשות בנהיגה – ציות לכללים, אחריות, כושר ריכוז וכושר אבחנה בסכנות. ניתן לצרף לדוגמה דוח מהמסגרת החינוכית, מטפלים מקצועיים וכן ממקום העבודה של המבקש, באופן המעיד בפועל על כושר התפקוד והיכולות הנדרשות. משרד הרישוי שולח מסרון למי שנמצא כשיר לנהיגה.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לאתר שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

**************

במקרים מסוימים, משרד הרישוי עשוי להתנות את האישור בבדיקת כשירות רפואית לנהיגה של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. נבהיר כי הדבר צריך להיעשות על פי שיקול דעת בהתייחס לכל מבקש באופן נפרד, על פי מכלול המידע הרפואי שעומד לרשות המכון. ההחלטה בוודאי איננה יכולה להינתן באופן גורף. עצם האבחנה באוטיזם, וההכרה בביטוח הלאומי, אינן מהוות מניעה להוציא רישיון נהיגה.

הסמכות לדרישת בדיקת כשירות רפואית לנהיגה היא בהתייחס למבקש שעולה לגביו חשש של מסוכנות בנהיגה, מסיבות כמו פזיזות, חוסר הבנת סיטואציות בנהיגה, חוסר ריכוז וחוסר מודעות לסכנות. במקרה שמבקש נדרש לעבור את הבדיקה בהתבסס על אבחון בלבד, ללא כל סיבה או הסבר תומכים – הדבר אינו חוקי, וניתן לפנות אל משרד הרישוי בדרישה לביטול ההחלטה.

בכל בעיה בנושא את מוזמנת לפנות אל מרכז הסיוע ומיצוי הזכויות של עמותת “קשר” – הבית של המשפחות המיוחדות. נשמח לסייע במייל [email protected] או בטלפון 1-700-501-601.

גם לכם יש שאלה חשובה? מוזמנים לפנות אלינו

במסגרת המדור “טוב ששאלתם”, אתם, הקוראים, מוזמנים לשלוח שאלות הנוגעות לזכויותיכם כאנשים עם מוגבלות או כבני משפחה של ילדים/בוגרים עם מוגבלות, והמומחים של “קשר” ישמחו לענות לכם.

השאלות יכולות לעסוק בכל תחומי החיים: קצבאות נכות, הנחות והטבות כספיות ואחרות המגיעות לכם, זכויות במערכות החינוך, הבריאות והרווחה, תעסוקה, נגישות ועוד. את השאלות אתם מוזמנים לשלוח ללינק הבא.

אנחנו נבחר שאלות מעניינות או כאלה שרלוונטית למספר גדול של אנשים, ונפרסם אותן עם התשובה כאן במדור. אנחנו מתחייבים שזהותכם האמיתית תישמר בסוד (השמות שיפורסמו יהיו בדויים).

שימו לב! אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להשתמש בשאלות שלכם, ועליכם לקחת זאת בחשבון כאשר אתם פונים אלינו. שוב, שמותיכם האמיתיים לא יופיעו בפרסומים. כמו כן,חשוב להדגיש כי התשובות במדור אינן מהוות תחליף לייעוץ משפטי, ואין המומחים המשיבים, “קשר” או מערכת “שווים”, אחראים לתוצאות השימוש בהן.

עמותת "קשר"

מדורים קודמים:

תעשו לי סדר: האם לילד מגיעה קצבת ביטוח סיעודי

גם לתלמיד עם לקות למידה קשה או מגבלה נפשית מגיע סיוע מבי”ס

מה מגיע לילד שלכם במסגרת הסל  האישי בגן או ביה”ס

הילד קיבל קצבה בלי תשלום רטרואקטיבי. איך משיגים אותו  ?

תעשו לי סדר: איפה מגיע לי פטור מתור ואיפה לא

מתי מלווה של אדם עם מוגבלות זכאי לפטור מתור

למי מגיעה קצבת שירותים מיוחדים ואיך מקבלים אותה

הילד בן 18: איך להתכונן לוועדה בביטוח לאומי

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לאתר שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות