נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותחגיגה של מוזיקה וגיוון: האירוויזיון שלא הפסיק להפתיע

חגיגה של מוזיקה וגיוון: האירוויזיון שלא הפסיק להפתיע

למרות שתחרות המוזיקה הפופולרית מקפידה מאוד על ייצוג הולם, השנה אנשים עם מוגבלות עשו צעד גדול ומשמעותי לקדמת הבמה

אנשים עם מוגבלות על במת אירוויזיון 2023. צילום מסך מיוטיוב
אנשים עם מוגבלות על במת אירוויזיון 2023. צילום מסך מיוטיוב

אחרי שהתאוששנו מההופעה המושלמת של היוניקורן שלנו נועה קירל בגמר האירוויזיון, התפנינו לציין את התרשמותנו מהמגוון האנושי שהוצג בה השנה. תחרות האירוויזיון השנתית ידועה בתור במה שהיא מצד אחד עמוד השדרה של המוזיקה המיינסטרימית, ומצד שני כר פורה לחופש התבטאות לכל גווני האוכלוסייה, גם אלו שבדרך כלל לא זוכים לייצוג שווה בתרבות הפופ המסחרית.

בהתאם, חזינו אתמול בלילה בכמה ייצוגים לא טריוויאליים של אנשים עם מוגבלות על הבמה: מנגן החליל נמוך הקומה שכיכב בשיר של מולדובה, סרג’יו בורס, ועד הופעת הסיום של זוכה המקום השני של אירוויזיון 2022, סם ריידר, שעלה לצד אנשים עם מוגבלות לקדמת הבמה עם השיר Mountain. בכך, הוכיחו מפיקי התחרות לכל העולם את מה שאנחנו כבר מזמן יודעים – הדבר היחיד שמגביל את האדם הן דעות קדומות.

*************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
*************

“כוח הטבע לא ניתן לעצירה”

ריידר, שקטף רק את הפרס השני בשנה שעברה בטורינו עם השיר Space Man, הקדיש השנה את השיר שלו למאבק של העם האוקראיני במלחמה הארוכה עם שכנתה ממזרח, רוסיה, שהודרה בינתיים מהאירוע המוזיקלי הנוצץ. את השיר הוא תיבל במסרים כמו “כוח הטבע הוא בלתי ניתן לעצירה”, אבל זה לא היה המסר היחידי שעבר בשיר. קבוצת הרקדנים שליוו אותו, כולם עם גפיים תותבות או ישובים על כסאות גלגלים, רקדו על הבמה בחן רב והדהדו את התוכן המרגש שקורא לעולם לשים סוף לשנאה, ולאהוב את הטבע האנושי.

אבל גם הנציגה שלנו לא זרה לקהילת האנשים עם מוגבלות. מעבר להתנדבויותיה הרבות של היוניקורן נועה קירל לטובת אנשים וילדים עם מוגבלויות, הוענקה לה בשנת 2020 תעודת הוקרה כשגרירה בינלאומית של עמותת Make-A-Wish בישראל.

כחלק מתפקידה, מגשימה קירל משאלות לילדים עם מחלות קשות. בידיעה שפורסמה לראשונה לפני כשנה ב”שווים”, נכתב כי קירל הגיבה בצער ותדהמה ללינץ’ על בחור עם תסמונת דאון. היא סיפרה בהרחבה כי משפחתה מארחת את אותו אדם בביתה מדי סוף שבוע. כנראה שנכונה האמרה לגבי כך ש”חינוך טוב מגיע מהבית”.

למרות שישראל העפילה “רק” למקום השלישי, עבורנו נועה היא לחלוטין הזוכה הגדולה, וכך גם מפיקי התחרות שהביאו גם השנה את עקרון ההכללה לקדמת הבמה.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות