נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשות"אברהם לא יכול היה לשמוע את האנשים שניסו לעזור לו"

“אברהם לא יכול היה לשמוע את האנשים שניסו לעזור לו”

אברהם ברוך, שנספה בשריפה בערד, היה לקוי שמיעה ולא שמע את השכנים שצעקו לו מלמטה. ביחד עם הכשלים החמורים במערך הכיבוי העירוני – לא נותר לו שום סיכוי

השכנים צעקו מלמטה אבל הוא לא שמע. אברהם ברוך ז”ל

רשלנות פושעת של מערך הכבאות. אין דרך אחרת לתאר את מותו הטרגי של אברהם ברוך (65), לקוי שמיעה תושב ערד שנפצע אנושות בשריפה ביום חמישי בביתו, ונפטר מפצעיו בדרכו לבית החולים.

ברוך, שהתגורר בגפו, ניסה להימלט מהאש שפרצה בביתו כשנתלה על אדן החלון בביתו בקומה 4. עוברי אורח ניסו להנחות אותו מלמטה, ואולם בשל לקות השמיעה הוא לא יכול היה לשמוע אותם.

המחדל הגדול הוא בתפקוד מערך הכבאות העירונית, שהגיע למקום ואולם לא היה מצויד במנוף ארוך מספיק. בסרטונים קשים לצפיה שפורסמו ברשתות החברתיות נראה ברוך שוקל לקפוץ למטה, ואולם לבסוף חזר פנימה לדירתו שם נפצע אנושות מהאש.

“מתחנת ערד הגיעו שני כבאים עם כבאית מסכנה”, סיפרה שרית חתמי, אחייניתו של ברוך, בראיונות לתקשורת. “במשך עשר דקות הוא זעק, והוא חירש. לא יאמן ששולחים משלחת כיבוי למרוקו, אבל בערד אין ציוד ואין כבאים. אין אפילו סולם. לא משחררים לנו את הגופה כי רוצים לנתח אותה, מה יש לבדוק? ראו בסרטונים איך הוא מת בשריפה, לא היה לו סיכוי עם האמצעים שהיו שם. אנחנו רוצים להביא אותו לקבורה, ואחר כך נשקול את צעדינו”.

ידין שטרית, אזרח תושב המקום, אמר בראיון לקרן נויבך ברשת ב’ כי “כבאי אחד היה ממוגן כולו והוא זה שעלה למעלה, רק הבעיה שעלה בלי צינור מים. הבן אדם הזה מת לי מול העיניים. זה היה מחזה מזעזע, מאז אני כל היום בוכה”.

ניסן בן חמו, ראש העיר ערד, טען כי “היו לנו שריפות שנגמרו בנס גדול, המקרה הזה מראה לנו שלא לעולם חוסן, אם לא יתעסקו באמצעים מצילי חיי אדם במקום להתעסק בשטויות”.

עוד נודע כי לפני שנה בערד נחנכה כבאית עם סולם ארוך, אבל היא הועברה למועצת תמר למלונות ים המלח.

מועצת תמר נחשבת לאחת מהמועצות העשירות בישראל, והיא מקבלת המון תרומות ומיסים מכל המלונות, זאת למרות מספר התושבים מהקטנים ביותר שיש. כך יצא בעיר ערד כולה אין כבאית עם סולם שארוך מגובה שתי קומות. יצוין כי בכל מחוז הדרום, מאילת ועד אשדוד, ישנם שש כבאיות כאלה בלבד.

השריפה פרצה ביום חמישי האחרון בבוקר, בתוך דירתו של ברוך ברחוב הערבה בערד. צוות הכיבוי הגיע כעבור 5 דקות, ובו היו שני לוחמי אש ואדם אחד נוסף. החילוץ עצמו לקח 7 דקות, ולאחריו בוצעו בברוך פעולות החייאה והוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. עם הגעתו לשם, נקבע מותו.

*************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
**************

מכבאות והצלה נמסר בתגובה: “אין בסרטון שהצגתם כדי ללמד על מאמצי החילוץ והפריצה שנעשו בזמן אמת. כוח ראשוני של לוחמי אש הגיע לזירה תוך 5 דקות, חתר למגע וחילץ את הלכוד בתוך שבע דקות ובעודו חי. חרף התוצאות הטרגיות, לוחמי האש, שאף נפצעו באירוע, פעלו בנחישות ונתנו מענה מבצעי מיטבי המותאם לאמצעים ולתקני מערך כבאות והצלה. יודגש כי בסרטון מתועדים אזרחים שחלקם אף טיפסו על סולם בעוד לוחמי האש הנסתרים מהעין פועלים בחירוף נפש בדירה. אנו קוראים לציבור להתקין גלאי עשן מציל חיים, המתריע על תחילתה של שריפה ומאפשר יציאה מהירה מהדירה”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות