נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה
הסתדרות 480-100

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשיאוטיזםבית המשפט פסק: פרצטמול בזמן הריון לא גורם לאוטיזם

בית המשפט פסק: פרצטמול בזמן הריון לא גורם לאוטיזם

בתחילת החודש הוגשו מאות תביעות לבית המשפט הפדרלי בארה"ב נגד יצרניות התרופות ממשפחת הפרצטמול, בטענה כי השימוש בהן מעלה את סיכויי העובר לאוטיזם או ADHD. השבוע פסקה השופטת לטובת יצרניות התרופה

צילום: Brett Jordan

לפני מספר ימים דיווחנו כאן ב”שווים” על 440 תביעות מאוחדות שהוגשו בבית משפט הפדרלי בניו יורק, נגד יצרניות התרופות טיילנול ואצטמינופן (פרצטמול). בתיקי התביעה נטען כי יצרניות התרופות היו צריכות להזהיר נשים הרות לגבי הסכנה בנטילת התרופה, וכי השימוש בה עלול להעלות את הסיכוי לאוטיזם או הפרעות קשב וריכוז אצל העובר. יצרניות התרופות טענו מנגד, כי אוטיזם והפרעות קשב וריכוז הן הפרעות גנטיות, וכי אין ראיות חותכות לתמוך בטענות שחשיפה בתוך הרחם לאצטמינופן מעלה סיכונים.

התביעות הרבות נידונו בפני השופטת הפדרלית, דניס קוט, שתפקידה היה להחליט אילו טענות מדעיות יכולים התובעים לצטט בבית המשפט ואילו לא. לטענת יצרניות התרופות, אין הוכחות לטענות שחשיפה בתוך הרחם לאצטמינופן מעלה סיכונים בריאותיים אצל העובר. בתביעות שהוגשו בשם משפחות שלהן ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ואוטיזם, נטען כי יצרניות התרופות היו צריכות להזהיר נשים בהריון כי נטילת משכך הכאב מהווה סיכונים בריאותיים לילדיהן.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

השבוע קיבל תיק התביעה מכה אנושה, עם פסיקתה של השופטת קוט, כי לתובעים אין ראיות קבילות התומכות בטענות ששימוש בתרופה במהלך ההיריון מעלה את הסיכוי של ילד לאוטיזם או היפראקטיביות של קשב וריכוז.

בפסיקה טענה השופטת כי מאות התביעות המאוחדות התרכזו בטענות מדעיות שאינן אמינות ביסודן. “הגישה הבלתי מובנית שאומצה על ידי מומחי התובעים, אפשרה ניתוח מונחה תוצאות והסתירה את המורכבויות, את חוסר העקביות ואת החולשות בנתונים הבסיסיים”, כתבה השופטת בפסיקתה.

חברת Kenvue, יצרנית טיילנור, טענה בפני השופטת כי יש לדחות את התביעות הללו מפני שלדבריה “התובעים יצרו בלבול בנוגע לבטיחותה של אחת התרופות הנחקרות ביותר בהיסטוריה”.

דוברת החברה הוסיפה כי “פרצטמול מומלץ על ידי רופאים כאופציה טיפולית כקו ראשון לנשים שחוות חום או כאבים במהלך ההיריון”. היצרניות האחרות שנכללו בכתב התביעה לא נענו לבקשת תגובה, כך גם עורכי דין שהגישו את תביעות המשפחות.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות