נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
הסתדרות 480-100

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיאוטיזםהאם כדאי לאוטיסטים להזדהות ככאלה בראיון עבודה?

האם כדאי לאוטיסטים להזדהות ככאלה בראיון עבודה?

חוקרים בריטיים השוו דירוגים שמראיינים נתנו למועמדים שאמרו שהם על הספקטרום, לעומת כאלה שלא. התוצאות מפתיעות

מרואיינים שהזדהו כאוטיסטים נתפסו כידענים, מוכשרים ואינטליגנטים יותר (צילום אילוסטרציה)

מחקר בבריטניה בדק כיצד מראיינים דירגו את הביצועים בראיון עבודה של מועמד שנאמר להם שהוא אוטיסט, לעומת מועמד שלא נאמר להם שהוא אוטיסט. התוצאה עשויה להפתיע: מראיינים שנאמר להם שהמועמד מאובחן עם אוטיזם העניקו לו דירוגים גבוהים יותר, בהשוואה לאלו שלא היה להם את המידע הזה. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת Autism.

בבריטניה, אנשים עם אוטיזם נמצאים בתת-תעסוקה יותר מכל קבוצת מוגבלויות אחרת. מחקרים בעבר הראו כי התמודדות עם שאלות בראיונות עבודה היא אתגר מרכזי עבורם. אוטיסטים נאבקים בדרך כלל בהבנת הציפיות המרומזות של המראיינים, הביטויים הרגשיים הלא טיפוסיים וקשר העין. המחוות שלהם עשויות לתרום לרושם ראשוני שלילי שנוצר בקרב המראיינים.

********************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >> bit.ly/Shavvim-igul-letova

********************

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבדוק האם דירוגים שמקבלים אוטיסטים בראיונות עבודה עשויים להיות מושפעים מכך שהאדם שמדרג אותם מודע לאבחנה שלהם. הם ערכו מחקר שהשווה את הדירוגים שניתנו לאנשים עם אוטיזם בראיונות עבודה מדומים בשלושה תנאים שונים: כאשר המדרגים לא היו מודעים לאבחנה, כאשר כן היו מודעים, וכאשר היו מודעים וגם קיבלו מידע נוסף לגבי מהו אוטיזם.

במחקר השתתפו שלוש קבוצות של משתתפים. כל קבוצה צפתה בסרטונים של ראיונות עבודה מדומים בהשתתפות מועמד עם אוטיזם והעריכה את ביצועיו. במחקר קודם, 36 משתתפים צפו בסרטונים מבלי לדעת את האבחנות של המרואיינים. למחקר החדש החוקרים גייסו 98 מדורגים: 48 ידעו על אבחנת האוטיזם ו-50 ידעו וגם קיבלו מידע נוסף על אוטיזם.

התוצאות הראו שמדרגים שהיו מודעים לאבחון האוטיזם של המרואיינים נתנו להם דירוגים גבוהים יותר בכל המאפיינים המוערכים בהשוואה לאלו שלא היו מודעים. נוכחות מידע נוסף על אוטיזם לא שינתה באופן משמעותי את הדירוגים. מדרגים שקיבלו מידע על אבחון האוטיזם של המרואיינים תפסו אותם יותר בטוחים, בעלי מוטיבציה, ידעניים, מצפוניים, מוכשרים, אינטליגנטים, מתקשרים טובים, חביבים, וגם העריכו שקל יותר לעבוד איתם. זאת בהשוואה לדירוגים של אלו שלא מודעים לאבחנה.

“התוצאות הוכיחו כי המועמדים נתפסו בצורה חיובית יותר כאשר המדרגים קיבלו את התווית האבחונית שלהם לפני הצפייה בסרטון, בהשוואה לאלה ללא תווית”, הסביר צוות המחקר. “מתן מידע נוסף על האבחנה לא שיפר בנוסף את התפיסות מעבר למתן התווית בלבד”.

המחקר החדש שופך אור על גורמי התפיסה של תכונות של אנשים אוטיסטים במסגרות של ראיון עבודה. עם זאת, יש לו גם מגבלות שצריך לקחת בחשבון. בעיקר, הנתונים על דירוגים כאשר המדרגים לא היו מודעים לאבחנה הגיעו ממחקר קודם, בעוד שהדירוגים במצבים בהם המדרגים היו מודעים לאבחנה הגיעו מהמחקר הנוכחי. ייתכן שההבדל שנצפה בדירוגים נובע לפחות בחלקו מהבדל פרוצדורלי בלתי מובן בין המחקרים.

המאמר, תחת השם “חשיפת אבחנה של אוטיזם משפרת את דירוג הביצועים של מועמדים בראיונות עבודה”, נכתב על ידי החוקרים ג’ייד אלואיז נוריס, רייצ’ל פרוסר, אנה רמינגטון, לורה קריין וקייטי מארס.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות