נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשימאמרים מיוחדיםסטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

סטארט-אפ ישראלי פרץ דרך לטיפול באנדומטריוזיס

חברת גייניקה פיתחה תרופה חדשה שהוכחה בניסויים כבעלת פוטנציאל מבטיח לטיפול במחלה, שתוקפת למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם

ניסוי קליני (אילוסטרציה). צילום: pexels
ניסוי קליני (אילוסטרציה). צילום: pexels

בחודש מרץ חל יום המודעות לאנדומטריוזיס, ובתזמון מושלם הסטארט-אפ הביוטכנולוגי הישראלי Gynica (גייניקה), המתמחה בפיתוח תרופות בתחום בריאות האישה, הכריז אמש (רביעי) על ניסוי קליני ראשון מסוגו בעולם לטיפול חדשני במחלה. החברה עמלה על פיתוח התרופה בארבע השנים האחרונות.

אנדומטריוזיס מאופיינת בצמיחה לא תקינה של רקמה רירית מחוץ לרחם, שמשפיעה באופן הרסני על חייהן של הלוקות במחלה. על פי ארגון הבריאות העולמי, אחת מתוך עשר נשים ונערות בגיל הפוריות (למעלה מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם) סובלות מתסמיני המחלה, הכוללים בין היתר הידרדרות במצבן הנפשי והפיזי ומשבשת את איכות חייהן. 

חברת ההזנק גייניקה נוסדה ב-2019, ושמה לעצמה כמטרה למצוא פתרון למחלה הנפוצה. על פי דוח של הפורום הכלכלי העולמי ומכון הבריאות של מקינזי, שפורסם בתחילת השנה, שווי השוק של האנדמטריוזיס מוערך בכ-180 מיליארד דולר. על אף שכיחותה של המחלה, היא ממשיכה להיות תחום רפואי דל בפתרונות.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


מי שיוביל את הניסוי הקליני הוא המומחה העולמי לאנדומטריוזיס, פרופסור פליצ’ה פטראליה. השלב הראשון שלו יבוצע בבית החולים האוניברסיטאי בפירנצה שבאיטליה. במהלך הניסוי תיבחן ותוערך הבטיחות והסבילות של התרופה, המבוססת על קנבינואידים.

פרופ' פליצ'ה פטריאגליה. צילום: אוסף פרטי
פרופ’ פליצ’ה פטריאגליה. צילום: אוסף פרטי

טכנולוגיית ה-IntraVag שפיתחה גייניקה, מאפשרת שחרור מבוקר של חומרים פעילים לאיברי הרבייה. הצוות יבדוק את הפוטנציאל המבטיח של שימוש בקנבינואידים בתחום בריאות האישה, בהתבסס על כך שהמערכת האנדוקנבינואידית (ECS), מופצת באופן נרחב באיברים הנשיים.

בספרות הרפואית נמצא קשר בין המערכת האנדוקנבינואידית להתפתחות של מחלת האנדומטריוזיס, ואף הוכח כי לקנבינואידים יש יכולת להקל על סוגים שונים של כאב הקשורים לאנדומטריוזיס, וכן להפחית את הסביבה הדלקתית הקשורה למחלה.

החברה שואפת להמשיך ברישום הפתרונות החדשניים שלה ובקבלת אישורים על ידי סוכנות התרופות האירופית (EMA) ומנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). כבר בשלב זה לחברה תוכניות להמשיך להתקדם לניסויי יעילות שלב 2.

פרופ’ פטראליה, שיוביל את הניסוי, הוא שותף מייסד ונשיא איגוד האנדומטריוזיס העולמי לשעבר. “אנדומטריוזיס מוכרת כיום כמחלה כרונית, שהפתרונות הניתנים לה דלים”, הוא מסביר. ישנה עדיפות ברורה לפתרון לא הורמונלי כפי שמפתחת גייניקה – גם מצד מטופלות הדורשות טיפול ארוך טווח יעיל, וגם בקרב רופאי ורופאות נשים, המחפשים פתרונות חדשים”.

“לאחר ארבע שנים של מאמצי מחקר ופיתוח פרה-קליניים, ניתנה לנו הזכות להכריז על אבן דרך חשובה ומשמעותית זו”, מוסיף מנכ”ל ומייסד שותף של גייניקה, יותם הוד. “זה רק סמלי שזה מתרחש במהלך חודש המודעות לאנדומטריוזיס. ניסוי זה מהווה צעד משמעותי קדימה במשימתנו לחולל מהפכה בטיפול במחלה, ולספק איכות חיים טובה יותר למאות מיליוני נשים ברחבי העולם הסובלות מאנדומטריוזיס, שנכון להיום אינן מקבלות מענה יעיל ומזור לכאב שממנו הן כל כך סובלות”.

מנכ"ל ומייסד שותף של חברת גייניקה, יותם הוד. צילום: Style and Stigma
מנכ”ל ומייסד שותף של חברת גייניקה, יותם הוד. צילום: Style and Stigma
כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות