נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותעצמאי בכל תחום: הקורס המיוחד להכשרת בעלי עסקים עם מוגבלות

עצמאי בכל תחום: הקורס המיוחד להכשרת בעלי עסקים עם מוגבלות

חברת "ווינוורק" משיקה את המחזור ה-11 של הקורס לפתיחת עסק מטעמה. אחד מהבוגרים משתף: "לימדו אותי איך להתנהל כלכלית נכון, ושלהיות עצמאי מצריך השקעה"

הכשרה לאנשים עם מוגבלות. צילום: pexels
הכשרה לאנשים עם מוגבלות (אילוסטרציה). צילום: pexels

בחודש מאי הקרוב ייפתח מחזור נוסף של קורס לפתיחת עסק מבית חברת “ווינוורק”. ווינוורק היא חברה המיועדת לעזור לאנשים עם מוגבלות, נכים ומתמודדי נפש להיות עצמאיים בתחום שמעניין אותם.

את ווינוורק הקימו ארבעה יזמים, רובם עם מוגבלות, להם ניסיון עשיר בתחום הקמת עסקים עצמאיים ומנהיגות חברתית. מייסד החברה היה מנחם יעקובוביץ’ ז”ל. יעקובוביץ’ אייש שנים רבות תפקידי ניהול בכירים, והיה חבר הנהלה במטה מאבק הנכים. הוא התנייד כל חייו בכיסא גלגלים בעקבות מחלת הפוליו, אבל זה לא עצר אותו מהשגת מטרותיו. בהמשך הדרך הצטרפו אליו גם גולן לקס, יובל חדד ועירן ג’רפי.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


ארבעה וחצי חודשים של הכשרה

חברת ווינוורק עובדת בשיתוף פעולה עם הביטוח הלאומי, וב-15 במאי יפתח המחזור ה-11 של הקורס לפתיחת עסק, המיועד לאנשים עם מוגבלות (עם 20% נכות ומעלה). הקורס אורך ארבעה וחצי חודשים, והוא במימון מלא של הביטוח הלאומי. מטרת הקורס היא להכשיר אנשים להיות עצמאיים בכל תחום, ומתאים לאנשים עם תחביב שתמיד רצו להפוך אותו לעסק, לאנשים שרוצים להפוך את העיסוק הנוכחי שלהם לעסק עצמאי ולבעלי עסקים שרוצים למנף את עצמם. הלימודים מתקיימים פעמיים בשבוע ב”זום”, לצד כ-15 מפגשים פרונטליים במשרדי חברת “אמדוקס” ברעננה.

תוכנית ההכשרה של ווינוורק נותנת מענה וכלים ייחודיים להתמודדות עם אתגרים שחווים אנשים עם מוגבלויות. סגל ההוראה כולל מרצים המכוונים את היזמים לעבר מציאת הייעוד העסקי שלהם, וניהולו של עסק מצליח. הליווי האינטנסיבי של צוות המיזם מספק תמיכה, מחזק ומלווה את היזמים לאורך כל הדרך. ההכשרה מציעה גם ליווי אישי (מנטורינג) והשתייכות לקהילה עסקית.

“זה הדבר הכי טוב שקרה לי”

אחד מבוגרי הקורס הוא קלוד משה קמון, אמן צרפתי בן 43 שעלה לארץ ב-2002. הוא בוגר מחזור מספר 6 של תוכנית ההכשרה. ב-2014, כתוצאה מפיגוע, איבד את הראייה בעין אחת, ומתקשה עד היום לראות בעין השנייה. שנתיים לאחר הפיגוע החל תהליך שיקומי, והפך לסטודנט באקדמיה לאמנות פלסטית. כיום הוא בעל תשובה, אב לשבעה ילדים, ומתעסק בפופ ארט – על התפר שבין העולם הדתי לעולם הפופ.

“המסלול שלי היה ארוך”, משתף קמון, “אחרי הפיגוע עשו לי מבדקים מטעם הביטוח הלאומי, כדי להתאים לי לימודים אקדמיים. זה הדבר הכי טוב שקרה לי”, הוא מוסיף. “הם קבעו שהכי מתאים לי לעסוק בדברים יותר טכניים כמו אדריכלות או הנדסת מכונות, אבל בחרתי ללכת עם הלב ועם חלום ישן מצעירותי, והלכתי ללמוד חינוך באומנות”. לאחר שסיים את התואר, הוא מימש את הזכות להשתתף בקורס לפתיחת עסק של ווינוורק כדי להפוך לעצמאי. “ווינוורק עזרו לי להתפתח במובן המקצועי”, קמון מוסיף. “הם לימדו אותי איך להתנהל כלכלית, ושלהיות עצמאי מצריך הרבה השקעה, כוח רצון והתמדה”.

בוגר הקורס, קלוד משה קמון. צילום: אלי אזולאי
בוגר הקורס, קלוד משה קמון. צילום: אלי אזולאי

בימים אלו מציג קמון את ציורי השמן שלו בגלריית “גאולה” ובגלריית “המפעל” בירושלים. קלוד מצליח לשלב את האומנות שלו עם חיי המשפחה. את הסטאז’ לקבלת תעודת הוראה הוא עושה בבית ספר לחינוך מיוחד במשרה חלקית. “יש לי סטודיו בבית, ואין דבר כזה שיעבור שבוע מבלי שאצייר”, הוא אומר. “זה דבר חשוב שלמדתי בווינוורק. צריך תמיד להתחדש, לזוז ולהיות בתנועה”.

קמון מגדיר את עצמו כאמן פופ חרדי. “אני משלב אלמנטים של היהדות בציורים, יחד עם צבעים זוהרים. לא הציורים הדתיים שרואים בדרך כלל”, הוא מסביר. “אני אמן שלא רואה טוב”, הוא אומר בחיוך. “יש לי את כל המרכיבים המעניינים לסיפור מיוחד. כך גם הציורים שלי, מעניינים”.

אחת מיצירותיו של קמון
אחת מיצירותיו של קמון

הוא מקיים כיום מערכים של מפגשים קבוצתיים בתחום האמנות: ציור בשמן ורישום באזור ירושלים וגוש עציון, הוא מוכר יצירות אמנות לאנשים פרטיים וגופים דרך פלטפורמה דיגיטלית ובתערוכות פיזיות.

בעזרת ווינורק, קמון הצליח להציב לעצמו יעדים. “אני מעביר סדנאות מדי פעם. המטרות שלי הם לפתח את הסדנאות, למכור ציורים, והכי חשוב, לקבל הכרה כאומן. החלום שלי הוא להקים תערוכות בחו”ל”, הוא חותם.

חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות