נושאים קשורים

כמה שילם הביטוח הלאומי לנפגעי הטבח ב-7.10

על פי נתוני הביטוח הלאומי, 4,070 אזרחים נרצחו בפעולות טרור מקום המדינה, 834 מתוכם השנה. יותר מ-10% מהחללים הם ילדים ונוער עד גיל 18

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות
הסתדרות 480-100

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
ראשיאנשים עם מוגבלויותמסגרות לאנשים עם מוגבלות מרעננות את הנחיות הקורונה

מסגרות לאנשים עם מוגבלות מרעננות את הנחיות הקורונה

בעקבות העלייה בתחלואה בשבועות האחרונים, משרד הרווחה מחדש את ההוראות לריחוק חברתי, בדיקות ומסכות במתקני הדיור ובמרכזי התעסוקה

מסכת קורונה (אילוסטרציה). צילום: pexels
מסכת קורונה (אילוסטרציה). צילום: pexels

בעקבות העלייה בכמות חולי הקורונה המאומתים בשבועות האחרונים, במשרד הרווחה החליטו לרענן את ההנחיות הישנות לאנשים עם מוגבלויות שנמצאים במסגרות הדיור ובמרכזי תעסוקה.

ד”ר שגית ארבל אלון, הרופאה הראשית ומנהלת מערך שירותי הבריאות של משרד הרווחה ציינה כי קיימת עליה ברורה בתחלואת הקורונה, כולל בתחלואה קשה ואשפוזים ברחבי הארץ. גם על פי נתוני משרד הבריאות ישנה עלייה מתמדת במספר המקרים המאובחנים בחולי קורונה ועלייה קלה גם במספר החולים הקשה. נכון לשבוע האחרון אנו עומדים על 150 חולים מאומתים לקורונה במצב קשה, 47 במצב בינוני ו-500 חולים במצב קל.

לצד העובדה כי המסגרות כבר מתורגלות בהתמודדות עם הקורונה ובמניעת התפשטותה, ד”ר ארבל אלון מציינת כי יש חשיבות רבה לבדוק את בדיקות האנטיגן הקיימות, מסיכות תקניות, כפפות וכלי מיגון שונים. עוד היא מדגישה כי אמנם הסירו את מגבלות הבידוד לאוכלוסייה הכללית, אך נקבעו כללים אחרים שמאפשרים להתמודד עם התחלואה ולשמור על היגיינה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 5 שקלים בממוצע בחודש. לתרומה הקליקו >>> https://bit.ly/Shavvim-igul-letova


מה עושים בהסעות?

בהסעות למסגרות השונות מומלץ כי אנשים עם מוגבלות יעטו מסיכות בזמן השהייה ברכב, ובמידת האפשר, לשבת במושב נפרד. מומלץ להציב מסיכות בכניסה לקבלת השירות, ולהציע לנוסעים ולעובדים עם תסמינים נשימתיים לעטות מסיכה בעת קבלת ומתן שירות במסגרת.

בנוסף, על פי ההנחיות החדשות, עובד שאינו חש בטוב יצטרך לבצע בדיקות לגילוי קורונה, גם אם זו תראה כי הוא שלילי לקורונה. עובד או מקבל שירות שאובחן עם קורונה לא יגיע למקום העבודה או השירות כל עוד הוא סובל מתסמינים. במידה ואין תסמינים, יוכל העובד או מקבל השירות לחזור רק בחבישת מסיכה על פניו במשך חמישה ימים מאז האבחון.

בביקורי בית בו אדם נמצא מאומת לנגיף הקורונה, אין מגבלות על עצם הביקור, אך כן יש לעטות מסיכה בפעילות זו.

“אנחנו יודעים שזה עוד רחוק, אבל לקורונה הרבה יותר קל להתפשט במקומות סגורים, ולכן אנחנו חוששים כי יהודקו ההנחיות עוד יותר”, סיפרה אמא למקבל שירות באחד מהעמותות המפעילה את מרכז התעסוקה באזור המרכז.

“הקורונה בכל מקום, וזה מפחיד”, סיפרה רונית, אמא לשאול שנמצא במרכז תעסוקה באזור המרכז ל”שווים”. “בפעם הקודמת שהבן שלי חלה אז הוא לקח את זה קשה, ויש לו פגיעה בריאות כתוצאה מהקורונה. אנחנו מנסים לשמור עליו ככל שאפשר, אבל אי אפשר לתקוע אותו בבית כל עוד הוא לא חולה. הוא רוצה להיות עם חבריו במרכז התעסוקה. לצערי הרב, זה רק עניין של זמן עד שגם הוא יהיה חולה, במידה וזה יגיע נקווה שזה לא ייפגע בו עוד”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות