נושאים קשורים

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"



ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
ראשיחדשותלראשונה בישראל: הצגה רב-חושית לילדים אוטיסטים

לראשונה בישראל: הצגה רב-חושית לילדים אוטיסטים

ההצגה תעלה בבכורה מיוחדת במסגרת פסטיבל מקומות שמורים 2019 שיתקיים ב-25-27 באוגוסט 2019, בסינמטק תל אביב

מיזם “מקומות שמורים” מנגיש מופעי תרבות ואמנות לילדים עם שונויות קוגניטיביות ומגוון רגישויות חושיות, מייצר הפקות חדשניות ומותאמות במיוחד ומפיק פסטיבל שנתי יחיד מסוגו בישראל ובעולם.

ההצגה “מטריית החלומות” של האמנית עלינא אשבל (מבין מייסדי תיאטרון הקרון) היא פעילות תיאטרון אינטראקטיבית אינטימית, המיועדת לקהל של חמישה ילדים בלבד ומייצרת עולם של פיוט ודמיון. המטריה הניידת מגיעה בקלות ממקום למקום, נפתחת לצד ומעל הילדים ויוצרת סביבה תיאטרונית מפתיעה. המופע מתרחש כאירוע פרטי ומגן, עם תשומת לב מרבית המוקדשת לכל ילד.  השחקנית יוצרת קשר בלתי אמצעי עם הילד/ה דרך עולם מיניאטורי הנפרש מתוך מטריה, בתוך העולם מסתתרות דמויות, יצורים, סיפורים קטנים וטקסטים פיוטיים.

רוב הילדים האוטיסטים בישראל כיום לא יכולים לצרוך תיאטרון איכותי, מעניין ומהנה. הם מודרים מהצגות אלה שמתקיימות בתנאים בלתי אפשריים עבורם. חושך מוחלט, סאונד גבוה, אולם צפוף ומלא בזרים מעוררים אצלהם חרדות וגורמים להצפה חושית בלתי נסבלת. בילוי משפחתי, שלרוב ההורים הוא טבעי ושגרתי, הופך למאבק מתסכל ומייאש לשמור על הילד שרק ישב בשקט, תוך הערות ומבטים מהקהל.

מטרות המיזם הם: התאמה טכנית ואמנותית של מופעי תרבות ואמנות לילדים בכל רחבי הארץ; פסטיבל שנתי של הצגות רגישות לילדים על הספקטרום האוטיסטי ומשפחותיהם; פיתוח ויצירת הצגות תיאטרון מקוריות ומותאמות לקהל ממגוון נוירולוגי ורגישויות חושיות; הכשרת גופי תרבות ויוצרים בארץ ובעולם והפצת הידע ע”י השתתפות בפסטיבלים וימי עיון.

אור אלתרמן ברנע, מייסדת שותפה ומנהלת הפסטיבל: “בישראל כיום יש כ-30 אלף ילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי ועוד רבים נוספים ממגוון נירולוגי וקוגניטיבי רחב. ולמרות שבכל שנה נוצרות בישראל כ-50 הצגות ילדים חדשות, אף אחת מהן אינה מונגשת באופן מודע המאפשר לילדים עם שוני נוירולוגי או רגישות חושית ליהנות מהן ולחוות אותן כמו כל הילדים. מטרת העל שלנו היא להרחיב את הרפרטואר של ההצגות המונגשות בפרט ולהפוך את ההנגשה הזו לחלק מעולם האמנות והתרבות לילדים בכלל. אנחנו גאות ושמחות להיות חלק ממגמה עולמית מתרחבת ומשינוי התפיסה שנגישות היא האחריות של כולנו. תגובות ההורים מכל רחבי ישראל ומגופים בינלאומיים רק מחזקת את העובדה שזה פשוט הדבר הנכון לעשות”.

מקומות שמורים פועל בחסות העמותה לילדים בסיכון – מרכז לטיפול וחקר באוטיזם, המעניקה למיזם ליווי אסטרטגי וליווי מקצועי על ידי קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, פסיכולוגיות ועוד, במטרה לדייק את ההנגשה שתהייה מותאמת לכל טווח השונויות הקוגניטיביות, כך שכל ילד יוכל ליהנות ולהרוויח בצורה אופטימלית ממה שיש לעולם האמנות והתרבות להציע.

כל תהליך התאמה מתמקד בצרכים המיוחדים של הילדים, נבנה בשילוב גורמים מקצועיים-טיפוליים, כולל התאמה טכנית ואסטרטגית תוך דגש רב על הצד האמנותי ומבלי להתפשר על האיכות האמנותית.

הפסטיבל מיועד לגילאי 3 ומעלה. כל המשפחה מוזמנת.

לאתר הפסטיבל

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות