נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשות״מרסקים את החינוך״ - מאבק ברפורמה בחינוך המיוחד

״מרסקים את החינוך״ – מאבק ברפורמה בחינוך המיוחד

משרד החינוך מבקש לשלב תלמידים עם מוגבלויות בחברה באמצעות רפורמה בחינוך המיוחד, אך המורים וההורים טוענים שמערכת החינוך תקרוס

מטה מאבק משותף חדש של הסתדרות המורים והנהגת המורים הארצית שהוקם השבוע, קורא לעצור את הרפורמה בחינוך המיוחד, שאמורה להיכנס לתוקף בשנת הלימודים הקרובה, ואף מאיים להשבית את הלימודים.

ב-1 בינואר 2020 נכנס לתוקף התיקון לחוק החינוך המיוחד בכל הארץ. המשמעות היא שהחל מחודש ינואר במקום ועדת השמה ושילוב, פועלת ועדת זכאות ואפיון, ששונה (במקצת) בהרכבה ובסמכויותיה. ההחלטה צפויה לפגוע בעשרות אלפי תלמידים של החינוך המיוחד, ומאות אלפי תלמידים בחינוך הרגיל.

במטה מסבירים כי במשרד החינוך מתכוונים לקצץ את מספר התלמידים שיופנו לחינוך מיוחד. לשם כך – עובדי הוראה רגילים יאבחנו את התלמידים באמצעות שאלון ובלי שום הכשרה.

על פי המטה, משרד החינוך טוען כי הרפורמה תעזור לשלב תלמידי חינוך מיוחד בחברה, אך היא דווקא תפגע בתלמידים ובאנשי ההוראה של שתי המערכות. אלפי תלמידי חינוך מיוחד, שלומדים ב-180 כיתות קטנות עם מורי חינוך מיוחד ואנשי מקצוע פרא רפואיים, יעברו בקרוב למערכת החינוך הרגילה וישולבו בכיתות של 35 תלמידים, שבהן מורה או גננת אחת וללא תגבור נוסף.

“זה לא שילוב זאת הפקרות״, אומרת יפה בן דויד, מזכ”לית הסתדרות המורים, ״פוגעים בעובדי ההוראה, מפקירים את הילדים המיוחדים, ומרסקים את החינוך. עובדי ההוראה מתריעים על העומס הבלתי נסבל, על חוסר המוכנות ועל המחסור במשאבים אולם ללא הועיל״.

עו”ד אייל בן יהודה באום, יו”ר הנהגת ההורים הארצית מסר “אנחנו במצב חירום לאומי. הכאוס הפוליטי שמוביל לשיתוק מערכת החינוך פוגע בילדינו בכלל ובילדי החינוך המיוחד בפרט. יש להקפיא את יישום עדכון החוק, עד שמערכת החינוך תהיה מוכנה ולא תפגע בחינוך ילדינו״.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה:

״אנו מבהירים באופן נחרץ וברור: תקציבי החינוך המיוחד לא רק שלא ייפגעו, אלא אף יורחבו, ובעקבות כך גם שירותי החינוך המיוחד. ב-5 השנים האחרונות הוספנו כמעט 4 מיליארד שקלים לחינוך המיוחד, ומטרתנו אחת: להעניק שירותי חינוך טובים יותר, ומותאמים יותר, לתלמידים הזכאים.

יחד עם זאת, אין כל סיבה שתלמיד שלא אמור להיות בחינוך המיוחד – ישובץ בחינוך המיוחד. זה עוול גדול לתלמיד, להוריו, לחברה הישראלית, וליתר תלמידי החינוך המיוחד. נכיל ונשלב כל תלמיד עם קשיים, ולצורך כך אנחנו ערוכים באופן מלא, נכון ומקצועי״.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות