נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותלא מוגבלים ל-100 מטר: הכללים החדשים לאנשים עם מוגבלות

לא מוגבלים ל-100 מטר: הכללים החדשים לאנשים עם מוגבלות

משרדי המשפטים והבריאות הגיעו להסכמה. אז מתי ילד או בוגר עם מוגבלות רשאים להתרחק יותר מ-100 מטר מהבית?

משרד הבריאות פירסם אמש (רביעי) את ההנחיות והאיסורים החדשים עקב מגיפת הקורונה, ובהם איסור על יציאה מהבית למרחק של יותר מ-100 מטרים. צעד זה עורר תרעומת גדולה בקרב משפחות רבות של ילדים עם מוגבלות. לטענתן, מדובר בגזירה קשה מנשוא עבורן ועבור הילדים, שמוכרחים לצאת באופן שגרתי למרחבים בהם יוכלו לפרוק אנרגיה ולזכות לחוויה חושית משמעותית.

כדי להקל על המצב נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים פעלה יחד עם מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד ועם משרד הבריאות לחידוד הנחיה זו. לאחר דיונים בין המשרדים סוכמה הפרשנות הבאה: במקרים חיוניים הנדרשים על מנת לשמור על בריאות האדם או מצבו הנפשי, ניתן לאפשר לאנשים עם מוגבלות על הספקטרום האוטיסטי או אנשים עם מוגבלות נפשית או שכלית, לצאת יחד עם מלווה אחד, אם נדרש, מעבר למרחק של 100 מטרים.

מהנציבות מסרו כי רצוי לצאת עם אישורים מתאימים כגון תעודת נכה, תעודת פטור מתור או מסמך של איש מקצוע. בנוסף, היציאה תיעשה באופן מידתי בהתאם למינימום הזמן והמרחק האפשריים, תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות (מרחק של 2 מטרים בין אנשים וכו’). “יש להשתדל להסתייע ככל הניתן בשירותים ובאפשרויות מקוונות מרחוק, וירטואליות, טלפוניות וכו'”, נכתב בהודעת הנציבות, “וכמובן יש להישמע להנחיות ולשמור עליהן בקפדנות”.

במקביל, הודיעה הנציבות כי היא פועלת להטמעת הנושא והבהרתו מול המשטרה וגורמי חירום, אשר נדרשים להגיע לאנשים עם מוגבלות, בין אם יצטרכו להגיע אליהם לצורך בדיקות, העברת מידע או כדי לפנות אותם לבידוד או לטיפול. הנחיות בנושא זה כבר הועברו לגופים הרלוונטיים, בהם המשטרה, כוחות ההצלה וגופים הפועלים בחירום. במסגרת הנחיות אלו, הדגישו בנציבות, ישנה חשיבות יתרה לעשות פעולות אלו בצורה שוויונית, נגישה, מכילה ומכבדת.

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אברמי טורם

“אנו מודעים לקושי הגדול בימים אלה עבור אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם”, אמר נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אברמי טורם. “מדובר באוכלוסייה שחייבת לצאת למרחב בסביבה נטולת כבישים וסכנות אחרות, ולמשך פרקי זמן לא קצרים. עכשיו הם יוכלו לעשות זאת, כמובן מבלי לפגוע בהגבלות הנחוצות לצורך מניעת התפשטות הקורונה”.

אמש, כזכור, העלתה חברת הכנסת עומר ינקלביץ’ מכחול לבן פוסט שבו הודיעה כי על רקע הסגר ובעקבות פנייתה למשרדי הממשלה, הוחלט שכל נסיעה של אדם עם מוגבלות תוגדר נסיעה חיונית. לפי בדיקת ”שווים”, הנחיה זו נמצאת בבדיקה ועדיין לא אושרה סופית.

ובתוך כך, היום נערכה ישיבת הבכורה של ועדת החינוך של הכנסת, שעסקה גם ברפורמה בחינוך המיוחד וגם בצרכים של תלמידי החינוך המיוחד בימי הקורונה. יו”ר ועדת החינוך החדש, ח”כ ניצן הורוביץ (מרצ), קרא למשרד הבריאות לאפשר לילדי החינוך המיוחד להמשיך לקבל טיפולים התפתחותיים גם עכשיו. “חייבים להחזיר את הרצף הטיפולי לילדים על ידי החזרת המטפלים, הצוותים הרפואיים והמתנדבים לעבודה, בהתאם להוראות משרד הבריאות”, אמר הורוביץ.

“רצף טיפולי זה הוא צורך רפואי חיוני, ולכן חייב להיות מוחרג”, הוסיף היו”ר החדש. “אני מקבל את הצעתו של יו”ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס בעניין עבודה משותפת איתם כדי לאפשר מסגרות מצומצמות למטפלים ולצוותים החינוכיים לפגוש את התלמידים ולאפשר להורים שעה או שעתיים של התאווררות. אנחנו מחויבים לסייע למשפחות החינוך המיוחד”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות