נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותמקל בגלגלים של החזרת החינוך המיוחד

מקל בגלגלים של החזרת החינוך המיוחד

ביום הראשון ללימודים, חברות ההסעה מאיימות לא לבצע את הסעות הילדים המיוחדים: "אנחנו בקריסה כלכלית"

אחרי שבועות ארוכים בהם היו בבית, חזרו היום באופן רשמי תלמידי החינוך המיוחד ללימודים. הורים רבים העדיפו לא לשלוח הבוקר את ילדיהם, ייתכן שמסיבות בריאותיות, אולי מתחושה שהמענה שיקבלו כרגע אינו מצדיק את הסיכון. אלא שזו לא הבעיה היחידה שמטרידה עכשיו את מערכת החינוך. לפי דיווח של ערוץ 20, ארגון חברות ההסעה בישראל, שמאגד 32 אלף עובדי חברות הסעה, הודיע כי לא יחזור להסיע את תלמידי החינוך המיוחד, וזאת למרות הוראת משרד החינוך. 

הטענה העיקרית של הארגון היא לפגיעה כלכלית אנושה שחברות ההסעה נאלצו לספוג בימי משבר הקורונה, ולחוסר נכונות של המדינה לתת פיצוי כספי על התקופה – מה שיגרום להן נזק כלכלי עצום. בארגון מדווחים על חברות הסעה רבות שנמצאות במצב קשה, חלקן אף בסכנת פשיטת רגל.

לגבי החינוך המיוחד, טוענים בארגון כי הדרישה מהם היא לעבודה של שעתיים עד שלוש ביום (שעות הלימודים של הילדים נכון לעכשיו), ואילו החברות נאלצות לשלם לנהגים עבור יום עבודה מלא, בהתאם להסכמים הקיבוציים שנחתמו. “אנחנו כבולים בהסכמים האלה, ועכשיו דורשים מאיתנו להחזיר לעבודה את הנהגים רק לשעתיים-שלוש ורק להסעת ילדי החינוך המיוחד”, מתלוננים ראשי הארגון.    

אם האיום של הארגון יתממש, המשמעות היא שיהיה מאוד קשה להחזיר את החינוך המיוחד לפעילות מסודרת. אם אין הסעות לילדים, המשימה נופלת על כתפי ההורים, אבל אלה פעמים רבות צריכים להיות בעבודה או להיות עם הילדים האחרים בבית.

מארגון חברות ההסעה בישראל נמסר בתגובה: “אנו, ארגון חברות ההסעה בישראל, רוצים להודיע כי הגיעו מים עד נפש. אנו לא יכולים לפרנס את נהגינו, נהגים המועסקים על ידנו במשך שנים. למרבה הצער, את רובם הוצאנו לחל”ת ועצרנו את האוטובוסים, כאשר חלקם המזערי ביותר פועלים במסגרת מפעלים חיוניים.

“חברות ההסעה הפרטיות נמצאות בהפסדים עצומים וקורסות תחת הנטל”, מוסיפים בארגון, “אין באפשרותנו לעבוד בצורה זו הממיטה עלינו אסון. אנו רוצים לצאת לעבוד אך לא יכולים ולא מעוניינים להמשיך ולהפסיד יותר ממה שכבר הפסדנו. באם הדברים לא יבואו על פתרונם, לא יהיה מנוס ולא נוכל לצאת לביצוע הסעות. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להיענות לנו ולקיים פגישה עם כבוד שר האוצר מר משה כחלון ועם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’, במטרה להביא רעיונות ולנסות לשפר את מעמד חברות ההסעה הפרטיות”.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: “משרד החינוך והשלטון המקומי נערכים להפעלת ההסעות לתלמידי החינוך המיוחד. כמו כן, אנו פועלים כדי לתת את המענה לקשיים שעולים”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות