נושאים קשורים

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"
הסתדרות 480-100

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
ראשיאוטיזםבן ה-18 שהראה איך עושים קייטנה בזמן סגר

בן ה-18 שהראה איך עושים קייטנה בזמן סגר

בזמן משבר הקורונה: יונתן גריל, מתנדב באלו"ט, גייס 50 מדריכים שעשו קייטנה ביתית לעשרות חניכים

החיים בישראל חוזרים אט אט למסלולם, אך החשש מהקורונה טרם התפוגג, וייתכן מאוד שבתוך זמן לא רב ניאלץ שוב לחזור לשגרת הסגר בבתים. מה שבטוח, עם הניסיון שהצטבר מהפעם הראשונה, נדע הפעם טוב יותר איך להתמודד. אולי אפילו נצליח לקיים קייטנות, כפי שלמדו לעשות בתקופה האחרונה בעמותת אלו”ט.

מדי שנה, בחופשת הפסח וגם בחופש הגדול, מקיימת אלו”ט קייטנות לחניכים – ילדים ונוער – על הרצף האוטיסטי. הקייטנות נמשכות כשבוע וכוללות הרבה פעילות של כיף יחד עם המדריכים והחברים. השנה, עקב משבר הקורונה, כל התוכניות התבטלו, ומאות חניכים נותרו מאוכזבים.  

פה נכנס לתמונה יונתן גריל. גריל, בן 18, תושב תל אביב ומתנדב בעמותה, הציע למנהליו לקיים את הקייטנה בגרסה ביתית. הרעיון היה להקים מערך של מתנדבים שיגיעו לבתיהם של החניכים ושם יעשו להם קייטנה. ”מהרגע שסגרו את מערכת החינוך המיוחד קלטתי שהרבה משפחות נמצאות במצב של מצוקה”, מספר גריל ל”שווים”. “המשפחות היו חסרות אונים והחניכים היו ללא שגרה, והבנתי שחייבים לעשות מעשה על מנת להקל עליהם”.

“הבנתי שחייבים לעשות מעשה”. יונתן גריל

גריל פנה לדרור יבור, מנהל קייטנות ילדים ונוער על הרצף האוטיסטי בכפר הירוק מטעם אלו”ט, והוא נענה ליוזמה בשמחה. ”מהרגע שפניתי אליו הכל התחיל לזוז”, אומר גריל. ”לדרור יש את הקשרים והפרסום, וידעתי שאוכל דרכו להגיע למשפחות נוספות”.

”החינוך המיוחד די שקוף לצערי”, אומר יבור ל”שווים”. “כל ילד שנשאר במשך חודשים שלמים בבית ומסביבו ארבעה קירות יעורר חוסר נחת, וזה מצב קשה. מצבי חירום לאומיים כאלה קורים ויקרו, וחשוב לי לזעוק את זעקת המשפחות”.

החניך נתנאל והמדריכה ענבל אייזנברג בקייטנה הביתית

מרגע פרסום הפרויקט, שהתחיל באזור המרכז, תל אביב ורמת השרון, כ-30 משפחות יצרו קשר עם גריל וביקשו לצרף את בנם או בתם. ”ההיענות הייתה מרשימה משני הכיוונים, גם מהחניכים וגם מהמדריכים”, הוא מספר. “כ-50 מדריכים הגיעו בהתנדבות לכל בית, כאשר בחלק מהבתים היו אפילו יותר מחניך אחד”.

“חשוב לי לזעוק את זעקת המשפחות”. דרור יבור

המדריכים בילו במשך שלושה שבועות עם החניכים בבתיהם, קצת לפני הסגר ובעיקר במהלכו. כל פעילות נמשכה שלוש-ארבע שעות וכללה משחקי כדור, למידה בהתאם ליכולותיו של החניך ועשייה מעשירה. ”התחלנו את הפרויקט באזור המרכז כי היה לנו  הרבה יותר קל להגיע למשפחות” , מציין גריל. ”לצערי, למרות הרצון הגדול להגיע גם לילדים בצפון ובדרום הארץ, לא הצלחנו לעשות זאת. גם חוץ מדף הפייסבוק של אלו”ט לא הייתה התייחסות לעניין בתקשורת”.

גריל לא מתכוון להסתפק בזה ואומר כי הוא פועל כדי שהפרויקט יימשך בעתיד, “ונגיע לכמה שיותר חניכים ברמה הארצית”.

”אני חושש מאופוריה בסיפור של הקורונה”, מסכם יבור, “ולמרות החזרה לשגרה אני מאמין שייקח הרבה מאוד זמן עד שהדברים ישובו למסלולם באופן מלא. מה שבטוח, אנחנו כאן תמיד בשביל המשפחות של ילדים עם  מוגבלות”.

בן 26, רווק (עדיין), מתגורר בתל אביב. ערך ראיונות מצולמים עם שלל ידוענים, ובראשם גל גדות. הראיון המפורסם שודר בתוכנית "הצינור". ראיין גם את הנשיא לשעבר ראובן ריבלין, רונאלדיניו, ליהיא לפיד ועוד. עובד ב"שווים" וגם מתחזק עמוד יוטיוב תוסס. מאובחן על הרצף.

כתבות אחרונות