נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותתביעה: המלון לא היה נגיש אבל חייב אדם נכה לשלם

תביעה: המלון לא היה נגיש אבל חייב אדם נכה לשלם

אדם בכיסא גלגלים קיבל הבטחה למלון נגיש וקיבל מדרגה ודלת צרה במקלחת. נציבות שיוויון זכויות תבעה בשמו. המלון: לא קיבלנו פניה ולא יודעים במה מדובר

ש׳ בן ה-72, המתנייד בכסא גלגלים, הגיע למלון פעמונים בירושלים עם אשתו. לטענתו הם נאלצו לחזור הביתה למרכז הארץ, מכיוון שהמלון לא היה נגיש, בניגוד להבטחה שנמסרה לו. על פי תביעה, שהוגשה בשמו על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, הוא גם נאלץ לשלם 1,000 שקלים דמי ביטול. בתביעה, דורשת הנציבות פיצוי בסך 63,500 שקלים.

בתם של בני הזוג התקשרה לבית המלון לפני שהזמינו אותו כדי לברר את הנושא, ונמסר לה כי החדרים נגישים, על פי התביעה. כמו כן, ש’ שוחח בעצמו עם נציג המלון, הזדהה בפניו כאדם עם מוגבלות המתנייד בכיסא גלגלים והדגיש בשנית כי הוא צריך חדר נגיש. לאחר שנמסר לו שהחדר אכן נגיש, הוא מסר את פרטי האשראי וסגר את העסקה.

מדרגה בדרך לחופש

בני הזוג הגיעו לקרבת בית המלון והתקשרו כדי לבקש הכוונה לחניה נגישה וקרובה. נציגי הקבלה מסרו להם כי אין חניה למלון, וכי הם צריכים למצוא חניה בכוחות עצמם באזור. ש’ ביקש לבטל את העסקה, אך נציג בית המלון סירב והציע לו חלופה: הוא ירד בסמוך לכניסה, ואיש צוות מהמלון יחנה את הרכב עבורו. ש׳ סיפר שסירב לכך, ומצא חנית נכים ציבורית במרחק 250 מטרים מהמלון. כך מתואר בכתב התביעה.

בהגיעם לבית המלון גילה הזוג כי קיימת מדרגה בגובה של כ-15 סנטימטרים בכניסה. הזוג נאלץ לבקש את עזרת עוברי האורח על מנת להתגבר על המכשול הזה. ש׳ ואשתו הגיעו לדלפק הקבלה וביקשו לראות את החדר לפני שהם מוסרים שוב את האשראי, כדי לוודא שהוא אכן נגיש. הם עלו לקומה השלישית וגילו, על פי התביעה, כי דלת הכניסה למקלחת הייתה צרה מדי ועם הגבהה, ולא ניתן היה להיכנס עם כיסא גלגלים. בנוסף, הם סיפרו כי דלת הכניסה נפתחת פנימה וחוסמת את השירותים ואין מרחב תמרון בחדר הרחצה.

הזוג ירד לחדר הקבלה ומסר לעובדים כי החדר לא נגיש. הוצע להם חדר אחר, אך גם הוא, לטענתם, לא היה נגיש. הזוג התאכזב ודרש מנציגי המלון בצער רב ובאכזבה רבה כי לא יחייבו אותם על ההזמנה. ביציאה, ביקשו את עזרת עובדי המלון להתגבר שוב על מכשול המדרגה של ה-15 ס”מ כדי לחזור לרכבם. לאחר מספר ימים, בני הזוג גילו, כי למרות שהם לא שהו במלון וביקשו לבטל את ההזמנה, הם חוייבו ב-1000 שקלים, מה שהעצים את הכעס ותחושת העלבון שלהם.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)

*****************************************************

ליקויי נגישות

נציגי נציבות שוויון זכויות הגיעו בעצמם למלון, ודיווחו כי מצאו בו שלל ליקויים, ובהם המדרגה בכניסה, היעדר מערכת כריזה במעלית, היעדר סימונים במדרגות, ליקויים בתא שירותים נגיש, היעדר פירוט באתר האינטרנט על התאמות הנגישות הקיימות בבית המלון, היעדר כיסאות מותאמים בחדרי האוכל ועוד.

״הזוג פנה לנציבות לאחר שחווה הפרה בוטה של זכויותיו לנגישות, כאשר נמסר לו מידע מטעה ובסופו של דבר אף נגבה ממנו תשלום על חופשה שלא התקיימה״, מסר אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות״, הגשנו תביעה בעניינו ונמשיך לפעול בכל האמצעים שברשותנו כדי שאנשים עם מוגבלות יזכו לשוויון בכל תחומי החיים”.

אברמי טורם
נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות אברמי טורם

מפעמונים נמסר: “אנחנו לא קיבלנו שום פנייה בנושא, לא יודעת על מה מדובר”.

כיתה לא נגישה

גם ר׳, תלמידה מביר אל מכסור, והוריה נעזרו בשירותיה של הנציבות. ר׳ היא כבדת שמיעה, וזקוקה להנגשה אקוסטית של כיתתה. י׳ התקשתה לשמוע את הנלמד בכיתה, וסבלה מכאבי ראש תכופים שלוו בתחושות לחץ ותסכול. הוריה נאלצו לשכור עבורה מורה פרטית, אשר הגיעה לביתם מדי יום. 

למרות פניות רבות של ההורים מאז 2015, כשהתלמידה הייתה בכיתה ב׳, המועצה סירבה להנגיש את הכיתה, על פי התביעה. המועצה עשתה זאת רק אחרי התערבות של הנציבות, ששלחה מכתב התראה לפני תביעה. ההנגשה הושלמה רק ביולי 2019, כשר׳ מסיימת את כיתה ו׳. הנציבות הגישה השבוע תביעה בסך 125,000 שקלים נגד המועצה. 

“שוויון זכויות של אנשים עם מוגבלות והשתלבותם בחברה מותנית בתשתית ובהנגשה הניתנת להם בגיל צעיר״, מסר טורם, ״לצערי, לא אחת אנו נתקלים בתופעות של רשויות אשר גוררות רגליים ואינן מנגישות את בתי הספר כנדרש בחוק. נמשיך לפעול כדי למגר תופעות של אי מתן הזכות להנגשה פרטנית לתלמידים ולהורים”. 

מהמועצה לא נמסרה תגובה. 

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות