נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאיך מנגישים לילד אוטיסט הצגה דרך הזום

איך מנגישים לילד אוטיסט הצגה דרך הזום

פסטיבל ״מקומות שמורים״ שיתקיים בשבוע הבא מתאים לילדים על הספקטרום

הצגה מתוך ״מקומות שמורים״. צילום: ליאור רוטשטיין

ביום ראשון הקרוב, 16 באוגוסט, יפתח פסטיבל ראשון מסוגו לילדים עם קשיים חושיים, שיתקיים באופן מקוון דרך זום. פסטיבל מקומות שמורים, שיימשך עד יום חמישי, יכלול הצגות ושעות סיפור בתנאים נוחים ומונגשים, והכל בחינם.

“כאמא לילד עם אוטיזם, שיש לו צרכים מיוחדים משלו במופעים ובהצגות, הבנתי שהמופעים וההצגות שקיימים היום בשוק לא מספיק מונגשים לילדים עם אוטיזם״, אומרת אור אלתרמן, מייסדת ושותפה בפסטיבל, לאתר ״שווים״, ״אם מדובר בתאורה באולם, או אם הסאונד גבוה מידי, או תגובות מזלזלות ומשפילות. הבנתי שצריך לעשות לזה סוף”


אז מה עשית?

“לפני שלוש שנים וחצי, נסעתי יחד עם השותפה שלי, שרון גבריאלוב, לניו יורק ללמוד איך מנגישים בצורה הכי טובה שאפשר הצגות ומופעים לילדים עם אוטיזם. חזרנו לארץ ומכאן התחלנו דרך והקמנו את ׳מקומות שמורים׳, שמביא לילדים ולמשפחות בדיוק מה שהם צריכים, אם זה תאורה, אם זה סאונד נמוך, חלל שהם יכולים להסתובב בו וכדומה”.

אור (מימין) ושרון. צילום: אורית פניני

בשנתיים האחרונות הפסטיבל, שמומן על ידי מפעל הפיס, גופים מסחריים ותורמים, התרחש בסינמטק תל אביב וזכה להצלחה גדולה. אבל השנה המציאות הכתיבה כללים חדשים. “היינו צריכות לחשוב איך להנגיש את כל הפרויקט הזה ולהפוך אותו למקוון.” מספרת אור ומוסיפה בחיוך: “כמו ששרון אומרת, להנגיש את המציאות”.

והמציאות אכן הונגשה, מזל שיש אינטרנט. באתר ייעודי שהוקם לפסטיבל בתקופת הקורונה ישנם המון חומרי הכנה, וכן סרטונים, סיפורים ומשחקים. אפשר למצוא באתר דף הדרכה שעוזר לילדים להחליט איך לצפות בסרטונים, בחושך או באור, בסביבה קטה או רועשת, לבד או עם חברים וכולי.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

“מפגשי הזום שלנו מוגבלים לעד חמישה ילדים, כך שלכל ילד תינתן תשומת הלב המלאה. יש גם שלטים שניתן להחזיק ולסמן למי שמעביר את הזום לא לפנות לילד אבל שהוא עדיין שם ומקשיב”, אומרת אלתרמן ומוסיפה, “חשוב לנו שכמה שיותר משפחות ירשמו ושהבשורה תופץ כמה שיותר. עכשיו, בגלל הקורונה ומאחר שהפסטיבל באונליין, מאד קל להגיע ולהירשם״.

רוצים להירשם לפסטיבל? הנה האתר.

בן 21 מקריית גת, רווק (מחפש אהבה). עובד כנציג שירות טלפוני עבור חברה בתחום השירותים. שידר ברדיו "קול גת" במשך ארבע שנים. עיוור מלידה ומתמודד עם שיתוק מוחין ביד וברגל שמאל.

כתבות אחרונות