נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםארה"ב: שוטר ירה שוב ושוב בילד אוטיסט שעבר התקף זעם

ארה”ב: שוטר ירה שוב ושוב בילד אוטיסט שעבר התקף זעם

מה אפשר ללמוד מהמקרה הזה ומאירועים נוספים של פגיעה באוטיסטים ובפגועי נפש בחו"ל ובארץ

מפגשים של אוטיסטים עם אנשי משטרה הפכו בשנים האחרונות לתופעה מכאיבה. כמה פעמים הם הביאו לסף מוות, פעם אחת הם הסתיימו בהרג של אוטיסט בידי שוטר. עיינו ערך איאד אל חלאק.

המקרה הבא לא קרה כאן אצלנו, ועדיין הוא קשור קשר הדוק לתופעה המצערת שבה שוטרים, לעתים אלימים, לעתים נבערים, תוקפים סתם נער על הרצף רק בגלל היעדר ידע או מושג איך כדאי ורצוי להתנהג איתו.

גולדה ברטון, תושבת סולט לייק סיטי ביוטה, ארצות הברית, התקשרה 911 עקב התמוטטות עצבים שחווה בנה לנדון בן ה-13, שמתמודד עם תסמונת אספרגר. במקום לנהוג לפי השכל הישר ולצפות לניידת משטרה שתיקח את בנה להתאשפז, הגיע למקום קצין שירה שוב ושוב בלנדון המבוהל. בתום האירוע, כשהנער מוטל בשלולית דם, הסתלק השוטר מהמקום.

לנדון ברטון בבית החולים אחרי הירי של השוטר

לפי התיאורים המחרידים, לנדון נפצע קשות בכתפיו ובקרסוליו, וקליע של אקדח פגע לו בשלפוחית השתן ובקרביים. לפי עדותה של אימו, הוא לא נשא כלי נשק. “הוא ילד קטן, מדוע להתעמר בו? יש לו בעיות נפשיות, הוא חף מפשע”, אמרה האם הנסערת בראיון לערוץ “KUTV on Sunday”.

עקב האירוע החריג בחומרתו אמר ראש עיריית סולט לייק סיטי שהוא מתחייב לערוך בדיקה מהירה של המקרה. “לא משנה מה קרה ביום שישי בערב, את החקירה הזאת יש לנהל במהרה ובשקיפות למען כל מי שלקח באירוע חלק”, אמר ראש העיר.

לנוכח המקרה נשמעו קולות רבים שדרשו לשנות את הגישה שבה נוקטת המשטרה ביחס לאוטיסטים. אין המדובר במקרה בודד. במשטרת “nationwide” הצטברו מקרים רבים של ירי והרג של אנשים עם בעיות נפשיות עקב קריאות של קרוביהם ועוברי אורח שהזדמנו למקום.

קורבן נוסף של מקרה דומה הוא דניאל פרוד בן ה-29, שמת כתוצאה מחנק לאחר ששוטרים ממשטרת רוצ’סטר בניו יורק חנקו אותו בעזרת רצועה. המקרה החמור הוביל מספר ערים לשלוח יחידות לא משטרתיות לטפל במקרים בהם נדרש מתן עזרה לאנשים עם משברים נפשיים. אותה עזרה שלה ציפתה גולדה ברטון.

מדברים שכתבה האם לאתר  GoFundMe pageעולה תיאור של ילד רגיל, שאוהב משחקי מחשב, גלגיליות ולעזור לאנשים בעת צרה. אבל בנוסף יש לו גם בעיה מאוד קשה של חרדת נטישה, וביום שישי היא פנתה למשטרה כאשר הייתה לו התפרצות זעם. מכל מקום, למשטרה הייתה אחריות לא להסלים את האירוע, ולכך נדרשה ההתערבות הכי מינימלית.

גולדה ברטון, אמא של לנדון

“אמרתי להם שהוא לא חמוש, ובעת חרדה הוא צועק וצורח”, סיפרה ברטון בעדותה, “הוא מנסה למשוך תשומת לב ומתקשה לווסת את עצמו”. היא לא תיארה לעצמה שפחות מחמש דקות מהרגע שבו חייגה למשטרה, בנה כבר ישכב על הרצפה כתוצאה מפגיעת צרור יריות אקדח.

לפי עדות השוטרים, הם הגיעו לבית לאחר שקיבלו דיווחים אודות “נער שעבר תקופה של משברים נפשיים ורגשיים, שאיים מספר פעמים על אנשים עם כלי נשק”. משטרת סולט לייק סיטי הודיעה שתמסור את מסקנותיה על האירוע בתוך עשרה ימים.

לאחר הירי נעצר לנדון על ידי שוטרים, כשאף שוטר לא מוכן להגיד לאימו אם הוא מת. עד עכשיו היא לא מבינה למה השוטרים ירו בו. לטענתה, ניתן היה לטפל בבנה באמצעים פחות אלימים, ושזה לא ייתכן שמתוך כל האמצעים הרבים שעמדו לרשותו, נקט הקצין דווקא בפעולה הכי אלימה.

*****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של שווים

(המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע המטפלים)
*****************************************************

ניתן למצוא במקרה הזה קווי דמיון רבים למה שמתרחש בנושא כאן בארץ. כמו בישראל, כך גם בארצות הברית, בני אדם עם לקות נפשית ותקשורתית משלמים את מחיר הבורות וחוסר הידע של המשטרה. השוטרים פונים פעמים רבות לפתרון הכי נוח ומשתמשים בנשק חם כאמצעי לנטרל, ואולי גם להרתיע אוכלוסייה, שגם ככה סובלת מסטיגמות ודעה קדומה.

אין ספק שהמקרים האלה רק יגבירו את הקריאות לרפורמה שצריכה לעבור המשטרה ביחס לאוכלוסיות המוחלשות. הגיעה השעה לוותר על תוקפנות לטובת חמלה ועזרה.

כתבות אחרונות