נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהריאלטי שגרם לשונא ריאלטי כמוני להתאהב

הריאלטי שגרם לשונא ריאלטי כמוני להתאהב

אהוד שפייזר, פעיל חברתי, אוטיסט ואדם די ביקורתי בד"כ, צפה בדוקו ריאלטי "אהבה על הספקטרום". מה הוא חשב?

בתור מי שמעולם לא היה חסיד ז’אנר הריאלטי, וגם סולד מתוכניות היכרויות בטלוויזיה, הסיכוי שלי להתאהב בדוקו ריאלטי “אהבה על הספקטרום” נראה קלוש למדי. אבל באהבה, כפי שכולנו יודעים, אין חוקים, והסדרה האוסטרלית שעוקבת אחר עולם ההיכרויות של צעירים וצעירות על הרצף, הצליחה איכשהו לשלוח לי חץ לתוך הלב. אגב, היא משודרת בנטפליקס.

איך נראות אהבה וזוגיות מבעד לעיניים של אוטיסטים? זה בעצם מה ש”אהבה על הרצף” מנסה לפצח. כל משתתף ומשתתפת בסדרה זוכים לליווי צמוד של מאמנת אישית, שמקנה להם כישורי חיים, יכולת לפתח שיחה, הרגלי חיזור מקובלים, וכן, גם כלים לשיפור ההופעה החיצונית. לפחות בעיניי בולטים מעל כולם תומאס ורות’, שנמצאים בליבה של מערכת יחסים מאוד יפה שמבוססת על אהבת אמת ללא שיפוטיות, ועם המון הערכה הדדית.

כמי שכבר הורגל לראות נוירוטיפיקלים מגלמים אוטיסטים בסדרות טלוויזיה, הסדרה הזאת היא משב רוח מרענן. לצערי, עד היום אף מדיה לא רתמה לשורותיה אדם בשר ודם על הרצף והציגה אותו באופן כן וחשוף קבל עם ועדה. במקום זה, היא עשתה את המובן מאליו והציגה סטריאוטיפ של אוטיזם. במובן הזה “אהבה על הספקטרום” היא פורצת דרך. היא מציגה מראה אמיתית של אוטיסטים כפי שהם בחיים – אנשים עם דילמות, חששות, אובססיות ורגשות. לא גדולים מהחיים, ולא נחותים ונזקקים לרחמים. פשוט מציאות במימדיה הטבעיים.

“אהבה על הספקטרום”. צילום: נטפליקס

בסדרה יש גם נקודות טעונות שיפור, ואני מקווה שהן יבואו על תיקונן בעונה הבאה. לא אחת היא מרגישה מבוימת מדי. לעתים משתתפי התוכנית מתנהגים באופן לא טבעי, ולי כצופה זה מרגיש כאילו נעשה ניסיון מלאכותי להתאים את הדמויות לעולם האמיתי. בנוסף, הסדרה נופלת פעמים רבות למקומות המובנים מאליהם. לפעמים יש תחושה שהיא מנסה ללכת על בטוח ולחבר בין אנשים שממילא נמצאים על הרצף, במקום לחצות את הרוביקון ולנסות להפגיש את המשתתפים עם קהלים לא מוכרים.

ולמרות הסייגים שציינתי, עדיין מדובר בסדרה ששווה לצפות בה, בין אם אתה אוטיסט, ובין אם אתה סתם רוצה לטעום קצת מעולם הזוגיות מנקודת מבטם של אנשי הרצף. זו סדרה מרגשת, אמיתית, והיא ככל הנראה תגרום לכם להתאהב בכל משתתפיה: תומאס, רות’, מייקל, קלווין, מארק וקלוי. מניסיון אישי, תוך זמן קצר תתקשו מאוד להוריד מהם את העיניים ותישאבו בהנאה לתוך עולמם. בעצם, בגללם התאהבתי.

הכותב הוא אקטיביסט, יזם ופובליציסט על הספקטרום האוטיסטי

 

 

 

****************************************************
זקוקים למשלבת, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת,
פסיכולוג ילדים? מאות נותני שירותים מחכים לכם בפורום “המקצוענים” של
שווים

)המאגר הושק לאחרונה, ועם הזמן יילך ויגדל היצע
המטפלים)

*****************************************************

כתבות אחרונות